Виховний захід "Цікавий світ професій"

Про матеріал
Сьогодні у нас – захоплива подорож у світ професій. Мине кілька років, і кожен із вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професій. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій. Кожна професія говорить сама за себе, якщо не будеш працю-вати, то нічого і не будеш мати. Праця людину звеличує, робить її стійкою, багатою і незалежною. Як мовить народна мудрість: «На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить». Бо про тих, хто до роботи ставиться з відповідальністю, хто любить працювати, вміє все робити, кажуть: «І кравець, і коваль, і швець, і на дуду гравець». І всім одразу стає зрозуміло, яка це вправна людина. Такому ніколи не буває сумно, бо він завжди знайде улюблену справу для розуму і для рук. Як ви себе почуваєте, коли нічим зайнятися, що робите? Так от, щоб життя було цікавим, треба з самого малку вчитися працювати, привчати себе до порядку і дисципліни, гартуючи волю і силу. І найголовніше, ви повинні запам’ятати діти, будь яку справу потрібно доводити до кінця, а не залишати на півдорозі….. Отже, метою такого заходу є актуалізувати знання учнів про професії; чому праця є необхідною складовою людського життя; формувати уміння оцінювати й аналізувати предмети, якості і явища з різних точок зору; розвивати комунікативні здібності школярів, створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; сприяти вихованню поваги до людей різних професій. Такі заходи часто проводимо разом з батьками. Завдяки таким заходам вони мають змогу побачити на що здатні їхні діти, що їм цікаво та до чого вони прагнуть у майбутньому.
Перегляд файлу

 

 «Цікавий світ професій»

 Мета: актуалізувати знання учнів про професії; чому  праця є необхідною складовою людського життя; формувати уміння оцінювати й аналізувати предмети, якості і явища з різних точок зору; розвивати комунікативні здібності школярів, створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; сприяти вихованню поваги до людей різних професій.

 Обладнання: презентація, картки з завданнями, буклети центру        зайнятості, виставка дитячих малюнків «Ким я хочу бути?», літературна виставка книг про професії.

         Хід заходу

 

    Вступна бесіда.  Оголошення теми виховного заходу.

Вчитель. Сьогодні у нас – захоплива подорож у світ професій. Мине кілька років, і кожен із вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професій. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій.  Кожна професія говорить сама за себе, якщо не будеш працювати, то нічого і не будеш мати. Праця людину звеличує, робить її стійкою, багатою і незалежною. Як мовить  народна мудрість: «На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить». Бо про тих, хто до роботи ставиться з відповідальністю, хто любить працювати, вміє все робити, кажуть: «І кравець, і коваль, і швець, і на дуду гравець». І всім одразу стає зрозуміло, яка це вправна людина. Такому ніколи не буває сумно, бо він завжди знайде улюблену справу для розуму і для рук.

А яку роботу любите виконувати ви, діти?

Що вас більше приваблює?

Як ви себе почуваєте, коли нічим зайнятися, що робите?

  Так от, щоб життя було цікавим, треба з самого малку вчитися працювати, привчати себе до порядку і дисципліни, гартуючи волю і силу. І найголовніше, ви повинні запам’ятати  діти, будь яку справу потрібно доводити до кінця, а не залишати на півдорозі…..  

Але спочатку давайте з’ясуємо, що означає слово «професія» для того, щоб вам було легше обрати в майбутньому ту чи іншу професію..

Ведучий. Професія – це вид трудової діяльності людини, що вимагає певного рівня знань, спеціальних вмінь, підготовки людини і при цьому є джерелом існування.

Ведуча. Спеціальність – вид діяльності в межах однієї професії.

Наприклад, професія лікар.

Спеціальність – лікар-хірург, лікар-терапевт.

В межах однієї спеціальності може бути ще більш вузька спеціалізація. Наприклад, спеціальність – хірург, спеціальність – нейрохірург, кардіохірург, пластичний хірург.

Ведучий. Посада – це службове становище, пов’язане з виконанням обов’язків у який-небудь установі на підприємстві або закладах.

Цей службовий обов’язок може виконувати людина, що володіє будь-якою спеціальністю, але відповідає певним вимогам.

Наприклад, директором школи може бути і вчитель історії, і вчитель російської мови та літератури, і вчитель математики.

Ведуча. Готуючись до виховного  заходу ми проводили опитування серед наших гімназистів і з’ясували, які професії займають одне із головних місць на ринку праці.

Ведучий. Є такі професії, що тільки зароджуються, а деякі вже вийшли, як можна сказати з моди.

Ведуча. Ось послухайте, до чого ми дійшли:

 підсумки показали, що серед опитаних

16,6% мріють працювати менеджерами в тій чий іншій сфері,

11% працівниками поліції,

7 % лікарями,

7 % водіями,

6,4 % лікарями,

5 % юристами.

Ведучий. А решта ще вагаються в своєму виборі. А ще варто сказати про сімейні династії: вибір дитини передається із покоління в покоління.

Ведуча.  У кожної людини є якийсь талант від природи.  Протягом життя їй треба найти його у собі. І шукати треба з дитинства, щоб розвинути. Вам це можуть підказати дорослі, якщо помітять, ви можете відчути і самі, до чого прагне ваша душа, якщо будете уважними до себе і старанними. Це дуже важливо для кожної людини. Бо ми всі приходимо у світ для добра, щоб повністю себе реалізувати, зробити щось дуже важливе і необхідне.

Ведучий.  У цьому і є призначення людини на Землі. Таких людей ви знаєте – це видатні письменники, поети, композитори, відомі вчені, художники, космонавти, відомі вчені, майстри своєї справи, їх дуже багато.

(Оголошення завдань інтелектуальної  гри.)

Вчитель. Сьогодні до гри я запросила ваших батьків, які разом з вами мають показати свої знання та уміння. Наша гра допоможе зрозуміти, наскільки точно ви уявляєте світ професій, а також дасть нагоду перевірити себе у розв’язанні  інтелектуальних задач. Бажаємо вам творчих успіхів і задоволення від інтелектуальної роботи. Будьте зібраними, цілеспрямованими, наполегливими й упевненими в собі. Щасти вам! Хай переможе спритніший!

Гра починається.

І. Представлення команд (команди  «Кмітливі», «Допитливі», «Винахідливі»).

Кожна команда оголошує назву команди і свій девіз.

Конкурс оцінюється – 5 балів.

 

ІІ. Інтелектуальна хвилинка.

Ведуча. Тепер час показати свої знання і швидкість мислення. Наш  конкурс вимагає від вас саме швидкості. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. Представник якої професії керує процесами росту, визрівання, збору врожаю? (Агроном)
  2. Представник якої професії слідкує за ростом, очисткою, посадкою? (Лісник)
  3. Що спільного між коровою і комп’ютером? (Професія людини, що їх обслуговує називається оператор)
  4. Назвіть, ким міг би працювати у наші дні вовк із казки «Вовк і семеро Козлят». (Пародистом)
  5. Назвіть 3 професії, якими володіє кіт Матроскін. (Тваринник, дояр, підприємець)
  6. В якій казці декілька головних героїв будівельники? (Троє поросят)
  7. Назвіть найчитаючу  професію. (Бібліотекар)
  8. Назвіть найсолодку професію. (Кондитер)
  9. Увага! Чарівна скриня! В ній знаходиться знаряддя праці і музиканта, і сталевара, і лікаря. Що це? (Ложка:
  • музиканти-ложечники,
  • лікар в домашніх умовах оглядає хворого за допомогою ложки,
  • сталевари беруть пробу сталі спеціальною ложкою).
  1. Назвіть професію людини, що написала ці строки:

Ми прийшли з походів

Дужі, смаглочолі,

Дружні і веселі,

Сил хоч відбавляй!

Ми з батьками разом

 На безкрайнім полі

Вчасно до зернини

Впорали врожай.    (поет)

ІІІ. Аналогії. Бліцконкурс (на виконання роботи дається 30с). Конкурс оцінюється по 3 бали.

 Дано три слова, перші два пов’язані за значенням. Між третім і одним із запропонованих п’яти слів існують такі ж відношення. Необхідно знайти четверте слово і дописати його.

Пісня – співак = машина – _водій____________

а) сліпий, б) художник, в) малюнок, г) водій, ґ) глядач.

Школа – навчання = лікарня   _лікування__________

а) доктор, б) учень, в) лікування, г) установа, ґ) хворий.

Пісня – композитор = картина   _художник _______

а) льотчик, б) соловей, в) механік, г) конструктор, ґ) художник.

 

 ІV. Конкурс «Зашифроване слово» ( на виконання дається 3 хв.)Конкурс оцінюється в 5 балів.

  Ведучий.  Учасники команд, ви маєте код, що є ключем для розшифровки назви професій. Перелік цих професій у зашифрованому вигляді вам зараз роздадуть асистенти. За 3 хвилини ви повинні розшифрувати назви професій  і скласти їхній список. Отже, за моєю командою починаємо.

Код та перелік професій для кодування

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

 

Зашифровані професії

5, 7, 3, 10, 17, 5, 20.                                 (адвокат)

17, 10, 8, 12, 20, 14, 13, 17, 20, 10, 14.   (конструктор)

 

16, 10, 20, 10, 0, 14, 5, 16.                       (фотограф)

15, 14, 10, 0, 14, 5, 4, 77, 12, 20.             ( програміст)

 

 1, 13, 14, 8, 5, 2, 77, 12, 20.                    (журналіст)

5, 3, 20, 10, 12, 2, 24, 12, 5, 14.               (автослюсар)

 

 V. Знайди  зайве слово. (на виконання роботи дається 30 с).Конкурс оцінюється в 3 бали.

 Ведуча. Знайдіть у ряді слів зайве і викресліть його.

Учитель, психолог, зоолог, екскурсовод, лікар.                     (зоолог)

Ботанік, біолог, фермер, програміст, лісник.                          (програміст)

Художник, артист, письменник, композитор, автослюсар.  (автослюсар)

 

Вчитель. Поки наше журі буде виставляти бали за виконану роботу, прошу вашої уваги для знайомства з групами професій, які існують.Щоб легше було орієнтуватися у світі професій, люди їх систематизували за певними ознаками і умовно розділили на групи. Наприклад, за видами діяльності існує 5 типів професій:

  1. людина-природа,
  2. людина-техніка,
  3. людина-художній образ,
  4. людина-знакова система,
  5. людина-людина.

 

 

Давайте за допомогою фізкультхвилинки перевіримо, як ви зрозуміли та запам’ятали  групи професій.

 

Ігра-фізкультхвилинка

Людина-природа: копаємо,

Людина-техніка: пиляємо, стукаємо, перевіряємо (топнути ногою),

Людина-художній образ: аплодуємо,

Людина-знакова система: встаємо - сідаємо,

Людина-людина: треба потиснути руки сусідам.

Екскурсовод (л-л, потиснути руки),

будівельник (л-т, пиляємо, стукаємо, перевіряємо),

лісник (л-п, копаємо),

архітектор (л-х, аплодуємо),

друкарка (л-з, встаємо - сідаємо),

муляр (л-т, пиляємо, стукаємо, перевіряємо),

геолог (л-п, копаємо),

шахтар (л-т, пиляємо, стукаємо, перевіряємо),

бухгалтер (л-з, встаємо - сідаємо),

секретар (л-з, встаємо - сідаємо),

програміст (л-з, встаємо - сідаємо),

ювелір (л-х, аплодуємо),

офіціант (л-л, потиснути руки).

Вчитель. Молодці! Ви гарно справилися із завданням. Отже, змагання продовжується. Я передаю слово ведучим.              

 VI. Конкурс «Чий це інструмент?» ( на виконання завдання 3хв). Конкурс оцінюється в 3 бали.

 Ведучий. Тепер час показати знання особливостей роботи людей різних професій. Які  інструменти необхідні їм для роботи? Які предмети символізують ту чи іншу професію? Зараз ви повинні на бланку написати назви професій поруч з назвою предметів.

Перелік інструментів та предметів

Команда ______________________

Термометр, шприц, рецепт, ліки.              ___лікар_________________

Грим, сценарій, сцена, мікрофон.             ___актор ________________

Шуруповерт, викрутка, свердло, лак.       ___тесляр________________

 

Команда ______________________

Бетон, каска, кельня, цегла.                      ____муляр_________________

Файл, клавіатура, миша, монітор.            ____програміст____________

Дошка, крейда, зошит, оцінка.                 ____вчитель _______________

 

Команда _______________________

Мольберт, палітра, фарба, полотно.                            ___художник__________

Гайковий ключ, викрутка, домкрат, моторна олія.    ___автослюсар________

Голка, тканина, лекало, сантиметр.                             ___швачка____________

 

 

 VIІ. Короткий словничок нових професій.( на виконання дається 1 хв.) Конкурс оцінюється в 3 бали.

 Ведуча.  Ви отримуєте по 2 назви професій і 3 варіанти їхнього трактування. Вам необхідно їх співвіднести.

 Вітражист – займається оформленням вітрин і виставок.

 Референт – діловод, помічник керівника, відповідає за переробку різного роду інформації.

 

 Дистриб’ютер – офіційний представник фірми, що здійснює прямі продажі товару.

 Флорист – фахівець з роботи з рослинами, займається складанням композицій і доглядом за ними.

 

 Іміджмейкер – фахівець з професійного супроводу кар’єри, створення іміджу особи або фірми.

 Маркетолог – досліджує ринок: вивчає, прогнозує і формує попит на  товари і послуги.

 

 VIІІ. Конкурс «Створи привітальну листівку до Нового року»( практичний конкурс, на виконання цього завдання дається 5 хвилин. ) Конкурс оцінюється в 10 балів.

 Ведучий. Кожна команда отримує все необхідне для виготовлення листівки. Враховується все: творчість, фантазія, задум.

 

         Ведуча. Поки наші команди творять, ми із вболівальниками проведемо конкурс загадок. Кожна правильна відповідь може допомогти одній із команд перемогти. Вболівальник називає команду , якій віддає свій бал. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

       Вчитель. Ми заздалегіть  з учнями малювали малюнки до конкурсу «Відгадай малюнок». Всі діти дуже з великим задоволенням чекають того момен ту, коли їхні батьки впізнають їхню роботу і дізнаються про те, ким мріють стати їхні діти.

     ІХ. Конкурс «Відгадай малюнок». Конкурс оцінюється в 5 балів.

Ведучий. Кожен батько повинен відгадати малюнок своєї дитини. Відкривати малюнок можна тільки один раз. Правильне відкриття приносить команді бали. Отже, просимо  сміливіше.

 

Вчитель. Підійшла до кінця наша інтелектуальна гра «Цікавий світ професій». Поки журі підводить підсумки гри, я  сподіваюся, що ця подорож у світ професій була для вас корисною і цікавою. Можливо, що якась із названих сьогодні професій стане вашим вибором.  Нам хотілося б, щоб він був вдалим.

 

 

 

 

Підводяться підсумки гри.

Нагороджуються команди у номінаціях «Цілеспрямована команда», «Найактивніша команда», «Найдружніша команда». Перемогли  знання та інтерес.

 Ведучий. Завжди пам’ятайте, що пошук свого покликання не варто робити поспіхом. Вивчайте себе, вивчайте професії і шляхи до них. Пізнавайте навколишній світ. Щасти вам!

Вчитель. На спогади про сьогоднішню гру ви одержуєте буклети фонду зайнятості з пам’яткою-класифікацією професій, а батьки - пам’ятки про трудове виховання в сім’ї.

Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно Ви оберете свій шлях, залежить, яке місце в суспільстві Ви будете займати. До побачення! До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Додаток 1

 

 

Команда ________________________

ІV. Конкурс «Зашифроване слово»

  

Код та перелік професій для кодування

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

 

Зашифровані професії

5, 7, 3, 10, 17, 5, 20.                                 (________________________)

17, 10, 8, 12, 20, 14, 13, 17, 20, 10, 14.   (________________________)

 

Команда ________________________

Код та перелік професій для кодування

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

 

Зашифровані професії

 

16, 10, 20, 10, 0, 14, 5, 16.                       (________________________)

15, 14, 10, 0, 14, 5, 4, 77, 12, 20.             (________________________)

 

 

 

 

 

 

 

Команда ________________________

Код та перелік професій для кодування

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

 

Зашифровані професії

 

1, 13, 14, 8, 5, 2, 77, 12, 20.                    (________________________)

5, 3, 20, 10, 12, 2, 24, 12, 5, 14.              (________________________)

 

 

 

                                                               Додаток 2                                                              

 

Команда ______________________

VI. Конкурс «Чий це інструмент?»  

 

Термометр, шприц, рецепт, ліки.              _________________________

Грим, сценарій, сцена, мікрофон.             _________________________

Шуруповерт, викрутка, свердло, лак.       _________________________

 

 

Команда ______________________

VI. Конкурс «Чий це інструмент?»  

 

Бетон, каска, кельня, цегла.                      __________________________

Файл, клавіатура, миша, монітор.            __________________________

Дошка, крейда, зошит, оцінка.                 __________________________

 

Команда ______________________

VI. Конкурс «Чий це інструмент?»  

 

Мольберт, палітра, фарба, полотно.                            ______________________

Гайковий ключ, викрутка, домкрат, моторна олія.    ______________________

Голка, тканина, лекало, сантиметр.                             ______________________

 

 

 

                                                               Додаток 3

 

Команда ______________________

VIІ. Короткий словничок нових професій.

 

Референт, вітражист.

_______________– займається оформленням вітрин і виставок.

_______________– фахівець з дресирування і використання службових собак.

_______________ – діловод, помічник керівника, відповідає за переробку різного роду інформації.

 

 

 

Команда ______________________

VIІ. Короткий словничок нових професій.

 

Дистриб’ютер, флорист.

_______________– офіційний представник фірми, що здійснює прямі продажі товару.

_______________– менеджер  з туризму, займається прийомом, обслуговуванням і відправленням туристів.

_______________– фахівець з роботи з рослинами, займається складанням композицій і доглядом за ними.

 

 

 

Команда ______________________

VIІ. Короткий словничок нових професій.

 

Маркетолог, іміджмейкер.

_______________– фахівець із зовнішньої реклами, здійснює конструювання і монтаж деталей вивісок, макетів.

_______________– фахівець з професійного супроводу кар’єри, створення іміджу особи або фірми.

_______________– досліджує ринок: вивчає, прогнозує і формує попит на  товари і послуги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новоселицька гімназія

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

«Цікавий світ професій»

( в рамках проекту з трудового виховання

«Праця прикрашає людину»

 Батьки і діти)

https://s8.hostingkartinok.com/uploads/images/2015/12/9cab6ae00048acd11c11c420907b3a10.jpg

 

 

Підготувала:

класний керівник

 5-Б класу

Дідух-Бойчук Т.Г.

 

 

 

 

м. Новоселиця 2018 р.

1

 

doc
Додано
6 лютого
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку