Про матеріал
ДОБРОГО ДНЯ ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Вас вітає заступник директора з НВР Тернівського НВК Осташкіна Н.М.
Декілька слів про себе. Перед вами мої анкетні дані, додати можу лише те , що я заміжня , маю двох дорослих дітей та одну чудову онуку. За своє професійне кредо вважаю золоті слова Сократа «Не бійтеся підлеглих, здібніших за вас,- пишайтеся ними». І це вірно, якщо твій учень перевершив тебе, значить твоя праця та зусилля були недаремними.
Тема сьогоднішньої зустрічі це лайфхаки в роботі завучів. Лайфха́к — сленговий термін, що означає певну хитрість або корисну пораду. В нашій рутинній роботі : розклади, графіки, різні види контролів, табеля, методична робота . І це майже щодня, але можна знайти неординарні рішення, які дозволять ефективніше розв'язувати складні, рутинні завдання.
Найвищий дорадчий орган освітнього закладу - педагогічна рада. Засідання цієї ради в більшості випадків перестають бути цікавими, коли проводяться традиційно - доповідь, прийняття рішення. Тому ми схиляємось до нетрадиційних форм проведення цих засідань.
І так Лайфхак №1 МЕТОДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ А тема досить таки серйозна «Формувальне оцінювання
вмінь і компетентностей учнів: інструменти і методика використання». Перед вами структура тренінгу. Ви бачите матеріал більше для вчителів початкових класів, але я вирішили провести його для всіх членів колективу, бо з наступного навчального року формувальне оцінювання буде стосуватись кожного. Ми поговорили про оцінювання, як один із шляхів до успішного навчання кожного учня. Вчителі отримали покроковий план впровадження формувального оцінювання, познайомилися з системами оцінювання різних країн світу, переглянули презентацію до наказу № 813 «Про методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 1-4 класів». Матеріалу розглянуто було дуже багато, але педагоги як бачите, не втомились (весело). Бо серйозні питання чергувались з ігровими моментами. Вчителі високо оцінили даний захід.
Як у житті, неможливо вберегтися від різних загроз, спокус, конфліктів, так і в школі, навіть за найпильнішого контролю, це може також трапитись. Насамперед, я націлюю усіх класних керівників на те, що здебільшого внутрішньокласні питання вони повинні намагатися вирішити самостійно, адже для цього вони і є «класні», тобто чудові. Кабінет директора чи заступника — не тюрма, а адміністратор — не екзекутор. Тому нас необхідно залучати у випадках дійсно форсмажору. І тоді на допомогу при ходить правило «10 кроків». Винуватці конфлікту розходяться на 10 кроків. З кожним кроком опоненти наводять аргумента, які привели до конфлікту. Через 5-6 кроків міняються місцями та з іншого боку намагаються пояснити дану ситуацію. Зазвичай аргументи закінчуються швидко, бо в будь-якому конфлікті не може бути хтось один стовідсотково винен. Тоді сходяться до центру, тиснуть руки, інцидент вичерпано. Спрацьовує стовідсотково.
Лайфхак № 4 Використання дітьми гаджетів під час освітнього процесу. Гаджети заполонили весь життєвий простір дитини. Це не є допустимим. А ще учні навмисно провокують вчителів, а потім знімають не санкціоновані відео або аудіо та викладають у соцмережі. Тому ми прийняли на педраді та вписали в Статут НВК пункт про заборону використання гаджетів під час освітнього процесу, якщо вчитель не задає інтерактивних завдань під час яких потрібне було б використання гаджету. Учні перед кожним уроком мають вимкнути звук телефону та покласти його у відведене місце. Учитель являється не винятком, а прикладом у цьому. Слід вимикати звук і в актовому залі під час проведення заходів. А на перерві, будь ласка!!
Ми навіть надаємо доступ всім до Інтернем мережі. Ось тільки паролі від Вай фаю міняємо таким цікавим способом. І це 5 лайфхак. Перед вами оголошення і завдання для нового паролю.
Ми знаємо, як зараз не просто вмотивувати дитину до навчання та урізноманітнити шкільне життя учнів. Три роки тому, разом з активом старшокласників, педагогом – організатором та адміністрацією було створено «Рейтинг баттл» (так запропонували назвати учні), разом розробили критерії оцінювання і запустили серед учнів 5-11 класів. Це працює і сьогодні. Не винагорода (це торт та 1 бажання) , а дух змагання, мабуть, більше захоплюють дітей. У травні діти забажали поїхати до мотузкового парку «Стрекоза» в Святоггорськ. А раніше до карантину це були дискотеки.
Наступний 7 Лайфхак «Кисневі перерви » ми запозичили у фінській школі. На першій перерві учні замовляють в їдальню , на другій і третій харчуються. А от 4 перерва – це киснева. Всі без винятку виходять на подвір’я і діти і дорослі. Хто в активній , хто в пасивній формі відпочивають. Бо висидіти 6 уроків в закритому приміщенні важко. Після таких перерв діти стають спокійнішими і працюють краще.
І останній 8 лайфхак. Це не наша школа , але мені дуже сподобався такий спосіб маскування вогнегасників у коридорах. Всі ми знаєм, як псують інтер’єр, загальний вигляд приміщення ці масивні вогнегасники. А так одягнули аквалангісту замість аквалангу вогнегасник і чудово . І декор і креатив. Може кому стане в нагоді такий собі підводний етюд.
І на останок я вам бажаю професійного успіху, а він буде гарантованим коли до вашого високого професіоналізму додати творчий підхід за закріпити любов'ю до дитини. А також зичу вам здоров’я, успіхів, натхнення та великого ентузіазму кожному! І дякую вам за увагу!