Поглибити знання учнів про рід іменників, про іменники спільного роду; формувати вміння визначати рід іменників. Виховувати повагу до державних символів України.
9. Мов маленький м’ячик, Висить, а не скаче, Рум’яне, гладеньке, На смак солоденьке. 10. Коли хочеш ти читати, То повинен мене знати, А коли мене не знаєш, То нічого не вчитаєш.11. Спритний майстер у стрибках: На деревах, по гілках. Вся руда, пухнастий хвіст, Рідний дім для неї – ліс.
Розподільний диктант Іменники, що вживаються тільки у формі однини та тільки у формі множини, записати у дві колонки. Карпати, Україна, мідь, мед, іменини, двері, Жуляни, шурхіт, заробітки, хащі, звірина, сукно, терези, Львів, ясна, сметана, молоко, джунглі, сум, їжа, вермішель, ночви, ясла, канікули.
Завдання. Визначте іменники, рід кожного.1. Лелека з лелечихою і лелеченятами живуть на старому в'язі. (В. Чухліб). 2. Лев-татусь, левиця-мати левеня ведуть гуляти. (Л. Біленька). 3. Тигр гарчить, гарчить тигриця — пролетіла низько птиця. А смугасті тигренята шкірять гострі зубенята. (В. Гринько).
Завдання Із поданих слів випишіть іменники за родами у стовпчики. 1 група - Чоловічий рід. 2 група - Жіночий рід. 3 група - Середній рід. Трава, місяць, намисто, убрання, аґрус, естрада, зайченя, уява, носоріг, калина, дім, небо, авто, равлик, ріка, урок, намисто, айстра, йод, їжа, кольє.