Додаток до уроку "Рівнобердрений трикутник.Розв'язування задач. Самостійна робота"
Тема: Рівнобедрений трикутник. Розв'язування задач. Самостійна робота. Мета: дидактична: формувати в учнів уміння та навички, застосовувати ознаки та властивості рівнобедреного трикутника до розв'язування задач; перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у повсякденному житті;розвиваюча: розвивати логічне мислення та математичне мовлення, сприяти активізації розумової діяльності учнів, виникненню внутрішніх мотивів навчання;виховна: виховувати християнські цінності, товариськість, прищеплювати любов до математики . Відкритий урок. ТНВК "Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого" у місті Тернополі
Дві рівні сторони рівнобедреного трикутника називають … . Прилад, що допомагає виміряти довжини сторін трикутника. Як називали учнів Піфагора, котрі винайшли «трикутні числа»?Цей трикутник красень, друзі,в усій геометричній окрузі! Дві рівні сторони цей хлопець маєі кожен … його тут прозиває! У нього рівні при основі два кути, хоч як повз них не зможеш ти пройти! Їх три в трикутнику буває, вона чудово об’єднає вершину й середину сторони – не бачив ти такої дивини! Це … , любий друже, відрізок особливий дуже!2. Вона кут навпіл поділяє,і кожен учень її знає, і ти старайся не забуть – … її звуть. Кути при основі рівнобедреного трикутника … . Скільки відрізків у трикутнику, якщо в ньому провести медіану?5. Якщо з вершини перпендикуляр до сторони трикутника вести, то … трикутника відтак отримаєш миттєво ти!Що можна провести через дві точки? Як … не крути має він лиш три кути, а вершини сполучають сторони – так їх називають, які з них дві не додавай – за третю більше буде, знай!8. Скільки перпендикулярів можна провести з даної точки до прямої?9. Геометричні фігури ми вивчаємо на уроках … . Фігура, яка утвориться дотиканням двох основ рівнобедрених трикутників. Кросворд
ГРА «НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»Трикутник, у якого дві сторони рівні, називається … . Трикутник, у якого всі сторони рівні, називається … . У рівнобедреному трикутнику кути при основі … . Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони, називається … . Відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає вершину цього кута з точкою на протилежній стороні, називається … . Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, що містить його протилежну сторону, називається … . У рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи є … . Якщо в трикутнику два кути рівні, то він … . У трикутнику проти рівних сторін лежать рівні … . У трикутнику проти рівних кутів лежать рівні … .
Вчення про трикутник розвивалося у: Стародавній Греції віонійській школі, в школі Піфагора та інших школах. Стародав-ньому КитаїСтародав-ньому ЄгиптіСтародавнійІндіїАрабськихкраїнах. ВавілоніГеометрія зародилася в Ойкумені (басейн Середземного моря). Батьківщиною геометрії є стародавній Єгипет.
Найдавніші згадки про трикутник. Трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про рівнобедрений і прямокутний трикутники. А давні вавилоняни 4000 років тому вже знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника.
Найдавніші згадки про трикутник. Через 2000 років у Стародавній Греції вивчення властивостей трикутника досягає високого рівня. У XV—XVI ст. з'явилася величезна кількість досліджень властивостей трикутника, які ввійшли в розділ планіметрії, що одержав назву «Нова геометрія трикутника». Великий внесок у розвиток геометрії трикутника внесли математики XIX—XX ст.: Лемуан, Брокар, Тебо й ін
Фалес Мілетський (пр. 624 до н.е. – 548 до н.е.)Вважається, що Фалес першим познайомив греків з геометрією. Йому приписують відкриття і доведення ряду теорем одна з яких про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника. Фалес установив, що трикутник повністю визначається стороною і прилеглими до неї кутами.
Піфагор (пр. 580 – 572 до н. е. - пр. 500 – 490 до н. е. ) Піфагору та учням його школи належать вчення про прямокутний трикутник, знання про Піфагорові числа. В м. Кротоні (Італія) Піфагор зібрав навколо себе групу однодумців і створив таємний гурток. Члени гуртка вивчали різні питання філософії і математики. Діяльність піфагорійців мала таємний характер. Піфагора вони вважали своїм пророком.
Трикутні числа Піфагора. Вивчаючи натуральний ряд чисел, піфагорійці встановили таку властивість сум послідовних чисел: 1+2 = 3, 1+2+<3 = 6, 1+2+3+4=10, 1+2+3+4+5 = 15 і т. д. Числа 1, 3, 6, 10, 15 ... вони називали трикутними числами, бо якщо скласти фігуру з кружечків, кількість яких відповідає кожному з цих чисел, то вона матиме форму рівностороннього трикутника.
Властивості рівнобедреного трикутника були відомі ще з давніх часів. Ще стародавні вавилоняни у другому тисячолітті до нашого літочислення (Христового Народження) знали, що кути при основі рівнобедреного трикутника рівні між собою. Стародавні греки навчилися визначати відстань від корабля в морі або до іншого недоступного предмета. Для цього вони використовували властивості рівнобедреного прямокутного трикутника
Герон Александрійський (приблизно у І столітті н.е.)Слово “ТРИКУТНИК” античного походження. Знак для позначення трикутників запропонував ще в І ст. давньогрецький вчений Герон. Знак почали застосовувати тільки в ІV столітті. Найбільш відома його формула для знаходження площі трикутника ( Формула Герона).
Трикутник уособлює начало творення: за своєю формою – це перша і найпростіша фігура, утворена перетином трьох ліній або з’єднанням трьох точок. Він міг символізувати воду, дощову хмару, богиню неба, вогонь, прагнення до вдосконалення. Його символіка відповідає символіці числа 3. Трикутник – символ людського життя: «народження – життя – смерть» або «дитинство – зрілість – старість». Рівносторонній (частинний випадок рівнобедреного) трикутник часто був якимось символомнародженняжиттясмертьдитинствозрілістьстарість. Земля. Людина. Небо
Трикутник з вершиною вгору та лінією символізує повітря. Трикутник з вершиною внизу та лінією символізує землю. Трикутник з вершиною вгору символізує вогонь. Трикутник з вершиною внизу символізує воду. Два такі трикутники при накладанні один на одного утворюють шестикутну зірку - символ людської душі. Так трикутниками символізують людську душу та 4 стихії.
Одна із художньо і символічно стилізованих форм трикутника – тризуб-національний. Герб України, який символізує триєдину сутність людського буття. Тризуб символізує мир і творчу працю, спорідненість поколінь. У вишиванці трикутники, що доторкаються вершинами один до одного, Трикутник – символ українцянагадуючи «пісочний годинник», символізують Світ та Антисвіт. Також розрізняють трикутник, спрямований вгору - знак Духа, та трикутник спрямований вершиною донизу - знак Матерії. Між цими двома знаками утворюється декілька конфігурацій.
Трикутник також є поширеним символом на писанках. У ньому втілена ідея триєдності Всесвіту: неба, Землі і води. Цей знак також символізує батька, матір та дитину. Це - символ божественної Трійці. Сяйво у вигляді трикутника - атрибут Бога-Отця. Рівнобічний трикутник символізує завершеність. Трикутник, обернений вершиною вгору є сонячним і має символіку життя, вогню, полум'я, чоловічої основи, духовності. Трикутник, обернений вершиною донизу, є символом, пов'язаним з Місяцем, жіночою основою. водою, символізує Велику Матір, Богиню-Рожаницю. Трикутники часто розміщені на писанках в основі «вазонків», «дерева життя"Трикутник – символ українця
Трикутнички з гребінцями належать до символів, що пов'язані з водою. Зображають хмари і дощ. Писанки із грабельками писали в посуху, гадаючи, що написавши цей знак, можна викликати довгожданні небесні води. Трикутник – символ українця. Триріг, або триніг Один із найстаріших символів сонця, а також знак святого числа "три".
В Християнській релігії трикутник насамперед є символом триєдиного Господа Бога: Святої Трійці – Бога – Отця, Бога – Сина, Бога – Духа Святого. У Новому Заповіті найбільш чітко вказівка на триєдність подається в Хрещенні Ісуса Христа в Йордані:«І сталося, коли хрестився весь народ, і Ісус охрестившись молився — розкрилося небо і Дух Святий зійшов на Нього в тілесному вигляді як голуб і був голос із небес: Ти Син мій улюблений. У Тобі моє благовоління» (Лк. 3:21-22)День Святої Трійці - одне з головних церковних свят. Трійцю святкують на 50-десятий день після Великодня, тому цей день називають також П'ятидесятницею. Трикутник – релігійний символ
І в. САМОСТIЙНА РОБОТА ІІ в.1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Різностороніх. В. Рівнобедрених. Г. Тупокутних.3. На малюнку 3 Р = ... А. 60°. Б. 120°. В. 140°. Г. 80°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 15. Б. 22. В. 23. Г. 30.5. На малюнку 5 D = ... .6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а основа - 10 см. 3найдіть довжини його бічних сторін. 1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Рівнобедрених. В. Різносторонних. Г. Гострокутних.3. На малюнку 3 М = ... А. 40°. Б. 140°. В. 100°. Г. 70°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 12. Б. 17. В. 19. Г. 24.5. На малюнку 5 D =... .6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а бічні сторони - 8 см. 3найдіть довжину його основи.
І в. САМОСТIЙНА РОБОТА ІІ в.1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Різностороніх. В. Рівнобедрених. Г. Тупокутних.3. На малюнку 3 Р = ... А. 60°. Б. 120°. В. 140°. Г. 80°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 15. Б. 22. В. 23. Г. 30.5. На малюнку 5 D = 80°.6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а основа - 10 см. 3найдіть довжини його бічних сторін. 8 см.1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Рівнобедрених. В. Різносторонних. Г. Гострокутних.3. На малюнку 3 М = ... А. 40°. Б. 140°. В. 100°. Г. 70°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 12. Б. 17. В. 19. Г. 24.5. На малюнку 5 D = 70°.6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а бічні сторони - 8 см. 3найдіть довжину його основи. 10 см
Які риси характеру допомагали Вам досягти успіху на уроці ?{D113 A9 D2-9 D6 B-4929-AA2 D-F23 B5 EE8 CBE7}наполегливістьдопитливістьакуратністьцілеспрямованістьактивністьввічливістьуважністьорганізованістьініціативністьдружелюбністьпрацелюбствовідповідальністьдисциплінованістьпорядністьоптимізмдоброзичливість
1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Різностороніх. В. Рівнобедрених. Г. Тупокутних.3. На малюнку 3 Р = ... А. 60°. Б. 120°. В. 140°. Г. 80°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 15. Б. 22. В. 23. Г. 30.5. На малюнку 5 D = ... .6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а основа - 10 см. 3найдіть довжини його бічних сторін. 1. До якого виду (за кутами) належитьтрикутник на мaлюнку 1?А. Рівнобедрених. Б. Гострокутних. В. Тупокутних. Г. Прямокутних.2. До якого виду (за сторонами) належить трикутник на малюнку 2 ?А. Рівносторонніх. Б. Рівнобедрених. В. Різносторонних. Г. Гострокутних.3. На малюнку 3 М = ... А. 40°. Б. 140°. В. 100°. Г. 70°.4. На малюнку 4 РАВС = ... А. 12. Б. 17. В. 19. Г. 24.5. На малюнку 5 D =... .6. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнюе 26 см. а бічні сторони - 8 см. 3найдіть довжину його основи. САМОСТIЙНА РОБОТАІІ варіант САМОСТIЙНА РОБОТАІ варіант