Пам’ятка є не лише засобом закріплення відповідних орфограм, але й служить попередженню помилок. - Мета посібника – сприяти організації продуктивної самостійної роботи учнів початкових класів над помилками, закріпити навички правильного написання слів, засвоїти алгоритми (послідовність дій) стосовно конкретних орфограм.
2.Перенос слів 1.Випиши слово правильно. 2.Поділи його на склади 3.Поділи на склади для переносу. 4.Вкажи всі можливі способи переносу цього слова. Ма-ленький, мале-нький. 3.Правопис слів із буквосполученнями дж, дз. 1.Випиши слово правильно. 2.Добери два слова на те буквосполучення, в якому допущена помилка. 3.Вкажи всі можливі способи переносу цих слів. Дзвоник, джміль.
5.Правопис слів з подовженими приголосними звуками. 1.Випиши слово правильно. 2.3апиши два слова з тим подовженим приголоснимзвуком, на який допущена помилка. 3.Склади з цим словом речення. Знання, життя 6 .Я, ю, є, і, ь — букви, що позначають м'якість приголосних звуків. 1.Випиши слово правильно. 2. Добери два слова з м'якими приголосними. 3.Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних. Пісня, люди, синє, тінь.
8. Правопис слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. 1. Подивись у словник, запиши слово правильно. 2.Запиши два слова ненаголошеними (е), (и), що не перевіряються наголосом. 3.Склади з одним із цих слів речення. Очерет, черемха, абрикос, кишеня. 9.Правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними. 1. Подивись у словник, запиши слово правильно. 2.Запиши два слова ненаголошеними (е), (и), що не перевіряються наголосом. 3.Склади з одним із цих слів речення. Очерет, черемха, абрикос, кишеня. 1.Випиши слово правильно. 2.3міни його так, щоб після приголосного був голосний звук. 3 .Підкресли сумнівний приголосний. 4.Склади з цим словом речення. Хліб, гриб, стежка. Кігті – кіготь.
10.Правопис слів з апострофом після б, п, в, м, ф, р, перед я, ю, є, ї. 1. Випиши слово правильно. 2.Добери два слова, в яких апостроф пишеться після приголосного в корені слова. 3.Склади з одним із цих слів речення. Солов’ї, п'_ятірка, сім'_я. 11.Правопис слів з апострофом після префіксів перед я, ю, є, ї. 1. Випиши слово правильно. 2.Добери два слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний. 3.Склади з одним із цих слів речення. Роз’яснити, під’їхати.
12.Правопис префіксів роз-, без- (пишуться з буквою з). 13.Правопис префіксів з-, с- (перед буквами к, п, т, ф, х. 1. Випиши слово правильно. 2.Виділи префікс. 3.Запиши два слова з тим же префіксом. 4. Безхмарний, розгромлений 1. Випиши слово правильно. 2. Виділи префікс. 3.Добери два слова з тим же префіксом Зв'язати, зробити. Спалахнути, сказати.
1. Випиши слово правильно. 2.Виділи префікс. 3.Добери два слова з тим же префіксом. 4.Склади речення. Премудрий, превеликий. Прибережний, прибити. 14.Правопис префіксів пре-, при- (префікс пре-пишеться тоді, коли його можна замінити словом«дуже»; префікс при- — у випадку наближення, приєднання).
15. Правопис прийменників. 16.Будова слова. Проліски, прийшла, підберезник. 1. Випиши слово з прийменником. 2.Між словом і прийменником встав інше слово (усно). 3.Склади речення з тим же прийменником. 4. У лісі – у сосновому лісі. За дерево-за високе дерево. 1. Випиши слово з прийменником. 2.Виділи змінну частину— закінчення. 3.Добери споріднені слова — визнач корінь. 4.Визнач префікс — він стоїть перед коренем. 5.Визнач суфікс – він стоїть – після кореня.
17.Правопис відмінкових закінчень іменників. 18.Правопис відмінкових закінчень прикметників 1. Випиши слово, постав до нього запитання. 2.Виділи закінчення. 3.Визнач відмінок. 4.3апиши два іменники у тій же відмінковій формі. Межею, мечем, роєм, муляром. Якістю, молоддю, любов’ю . 1. Випиши слово, постав до нього запитання. 2.Виділи закінчення. 3.Визнач відмінок. 4.3апиши два прикметники у тій же відмінковій формі. Домашнього, у народній
19.Правопис прикметників із суфіксами ськ-, -зьк-. 1. Випиши слово з прийменником. 2.Добери два слова з суфіксами -ськ--цьк-, -зьк-.Запиши їх. 3.З одним із слів склади і запиши речення. 4. Київський, паризький, сільський 20.Правопис особових закінчень дієслів Букву Е пишемо у, закінченнях дієслів І д., букву И пишемо у закінченнях дієслів ІІ д. 1. Випиши слово правильно 2. Виділи закінчення. 3. Визнач дієвідміну. 4.3апиши два дієслова у різних особових формах. Пливеш, пливе, пливемо, пливете, пливуть. Ходиш, ходить, ходимо, ходите, ходять. 19.Правопис прикметників із суфіксами ськ-, -зьк-.
1. Випиши слово з НЕ правильно. 2. Підбери ще два дієслова з НЕ. 3.З одним із слів склади речення. 4. Не малювати, не хвалитися (але: ненавидіти, недобачати і т. п.). 1. Випиши займенник. 2.Визнач особу, відмінок і число. 3.Склади з цим словом речення. 21.Правопис НЕ з дієсловами. (НЕ з дієсловами пишеться окремо). 22.Правопис особових займенників. 23.Помилки на невивчені правила 1. Випиши слово правильно. 2.Запам’ятай його правопис.
24. 3вуко-буквений розбір. 1. Склади звукову модель слова. 2.Вкажи кількість складів, звуків, букв. 3. Запиши слово. 25.Розбір речення. 1. Випиши речення. 2.Розбери його за членами речення. 3.Встанови зв'язок слів у реченні. 1. Випиши слво. 2.Визнач, до якої частини мови воно належить. 3.Розбери його за схемою. 26.Розбір слова як часини мови.
Цю пам'ятку можна використовувати, як для індивідуальної роботи, так і для роботи в парах, а також для роботи у групах. Це свідчить про те, що в здобувачів освіти виховується орфографічна пильність, прагнення до орфографічного оформлення своїх думок, формується відповідальне ставлення до письма.