Презентація Роль асистента вчителя

Про матеріал
Роль асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням: основні функції і завдання , форми співпраці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: асистент вчителя 3-Б класу Ананко Оксана Анатоліївна Роль асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням: основні функції і завдання , форми співпраці

Номер слайду 2

Знайомство з учасниками тренінгу. Вправа «Асоціації»

Номер слайду 3

План. Ролі та функції асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням. Основні компетенції, якими повинен володіти асистент вчителя. Побудова ефективних взаємовідносин між педагогом та його асистентом. Значення, сутність та моделі спільного викладання. Ведення документації асистентом вчителя

Номер слайду 4

Як ви вважаєте, чому посада асистента вчителя є необхідною в класі з інклюзивним навчанням?

Номер слайду 5

Асистент підтримує учителя в роботі з УСІМА учнями в класі з інклюзивним навчанням, забезпечуючи особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, бере участь у розробці та виконанні Індивідуальної програми розвитку учня, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у класі.

Номер слайду 6

Основні функції асистента вчителя. Організаційна допомога дитині при виконанні завдань, залучення учня до різних видів навчальної діяльності, участь у розробці індивідуальної програми розвитку, адаптування навчальних матеріалів, ведення документації. Навчально-розвивальнасприяння виявленню та розкриттю здібностей, талантів та обдарувань учнів шляхом їх участі в науковій, технічній та художній діяльності. Діагностична: разом із групою фахівців оцінка навчальних досягнень та аналіз динаміки розвитку учня. Прогностична:участь у розробці індивідуальної програми розвитку, перегляд актуальних цілей для дитини з особливими освітніми потребами. Консультативна:спілкування з батьками, надання необхідної консультативної допомоги, інформування про досягнення учнів.

Номер слайду 7

Якими компетентностями повинен володіти асистент вчителя?

Номер слайду 8

Компетентності асистента вчителя. Законодавчо-теоретична база. Практичні навички. Особистісні якості

Номер слайду 9

Вправа«Малюнок наосліп»

Номер слайду 10

Спільне викладання – це така організація освітнього процесу в класі, коли два чи більше спеціалісти спільно проводять викладання у різноманітній групі учнів (серед яких є діти з особливими освітніми потребами) в єдиному фізичному просторі (класі). Спільне викладання передбачає участь двох або більше педагогічних працівників, які спільно викладають навчальний матеріал і є рівноправними у процесі навчання

Номер слайду 11

Основними компонентами ефективної практики спільного викладання є: Спільні узгоджені ціліСпільні цінності та переконання. Рівноцінність учасників. Спільне лідерство. Співпраця

Номер слайду 12

Основні моделі спільного викладання. Консультування. Наставництво. Співпраця. У контексті даної моделі вчитель може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації чи модифікації тих чи інших навчальних завдань. Вчитель та асистент активно спілкуються, діляться спостереженнями за учнями, підвищують знання один одного у тих питаннях, де вони є компетентними. В моделі співробітництва передбачається розподіл обов’язків між вчителем та його асистентом. Ця модель по праву вважається однією з найбільш ефективних

Номер слайду 13

Додаткове викладання. Викладання в командіПаралельне викладання. Підтримуюче викладання

Номер слайду 14

Підтримуюче викладання. Цей підхід відомий як метод «один викладає, інший допомагає», або «ведучий і помічник». Такий підхід слід використовувати обережно – якщо один учитель постійно виконуватиме роль ведучого, це може применшити роль іншого вчителя або викликати втрату довіру до нього. Також це може підвищити залежність учнів від учителя-помічника. При такій формі викладання ведучий учитель визначає організацію змісту уроку, методи викладання, навички, які учням необхідно розвинути для виконання навчальних завдань, тощо. Учитель-помічник проводить окремі фрагменти уроків з малими групами учнів.

Номер слайду 15

Паралельне викладання. Паралельне викладання відбувається лише тоді, коли педагоги працюють одночасно з різними групами учнів в одному класі. Основною перевагою паралельного викладання є зменшення кількості учнів, з якими працює один учитель, що дає змогу індивідуалізувати навчальний процес і краще врахувати індивідуальні потреби окремих учнів. При паралельному викладанні навчальний зміст може бути однаковим або різним для двох груп учнів. Формування груп також може відбуватись по-різному: учителі можуть поділити клас на дві групи порівну або один учитель може працювати з більшою групою учнів, а другий – з меншою.

Номер слайду 16

Додаткове викладання. Додаткове викладання практикується тоді, коли треба, щоб один з педагогів підсилив якість викладання іншого педагога. Це може відбуватись, наприклад, коли один з педагогів ще раз повторює інформацію іншими словами (парафраз), моделює необхідні навички. Зазвичай при використанні цієї форми спільного викладання один з педагогів несе основну відповідальність за розробку плану уроку. Обидва педагоги беруть участь у представленні навчального матеріалу, хоча їхні методи можуть трохи відрізнятись. Наприклад, один учитель може читати інформацію вголос, а другий-робити нотатки на дошці або на фліпчарті.

Номер слайду 17

Викладання в командіУ процесі командної роботи вчителі зазвичай роблять усе, що робить традиційний вчитель (планують, викладають, оцінюють, несуть відповідальність за навчання усіх учнів у класі). Основною характеристикою командної роботи є одночасне ведення уроку двома педагогами, які проводять урок по черзі, підтримуючи один одного. Учителі розподіляють обов`язки з планування та викладання. Такий спосіб організації спільної роботи потребує високої міри зосередженості, тому рівень комфорту й задоволеності спільною працею повинен бути досить високим. Між учителями повинен існувати високий рівень взаємної довіри та поваги.

Номер слайду 18

Переваги спільного викладанняможливість до залучення всіх учнів класу до роботи протягом уроку;урізноманітнення форм та методів викладання; навчального матеріалупідвищення педагогічної майстерності педагогів.ефективний моніторинг актуальних потреб учнів;підвищення ефективності навчального процесу;більша кількість дітей отримує індивідуальну допомогу

Номер слайду 19

Підтримуюче викладання. Вчитель визначає організацію, зміст та цілі уроку, вміння та навички, якими мають оволодіти учні. Асистент вчителя проводить окремі фрагменти уроків з малими групами, допомагає учням під час їхньої роботи над завданнями, додатково пояснює завдання, допомагає записати відповіді, особливо приділяючи увагу учням з особливими освітніми потребами. Саме з такого підходу необхідно починати спільне викладання, так як воно не вимагає багато часу на планування.

Номер слайду 20

Паралельне викладання. Вчитель та асистент одночасно працюють з групами учнів у класі. Основною перевагою паралельного викладання є зменшення кількості учнів, з якими працює один учитель, що дає змогу індивідуалізувати навчальний процес, шляхом залучення асистента, і краще врахувати потреби учнів. Навчальний зміст для груп може бути як однаковим так і змінюватись. При застосуванні паралельного викладання між учителем та асистентом повинен відбуватись обмін спостереженнями за прогресом у виконанні завдань учнями.

Номер слайду 21

Додаткове викладання. Додаткове викладання може застосовуватись тоді, коли асистентові необхідно додатково пояснити той матеріал, що викладає вчитель. Асистент вчителя в ході уроку може повторювати інформацію від учителя іншими словами, проводити попереднє заняття для учнів які мають особливі освітні потреби, брати участь у представленні навчального матеріалу. Додаткове або взаємодоповнююче викладання є гарною нагодою для асистента отримати необхідну практику та підвищити впевненість у власних силах

Номер слайду 22

Викладання в командіОсновною його характеристикою є одночасне ведення уроку вчителем та асистентом. Педагог та асистент подають навчальний матеріал по черзі, підтримуючи один одного. Асистент вчителя несе таку ж відповідальність як і вчитель за представлений матеріал. Такий метод викладання не буде ефективним без належного рівня довіри та комфортних взаємовідносин між вчителем та асистентом; вони мають бути готовими до узгодження стилів викладання.

Номер слайду 23

Практичне завдання «Цікавий урок»

Номер слайду 24

Ведення документаціїІндивідуальна програма розвитку. Асистент вчителя веде спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами, фіксує їх, слідкує за заповненням фахівцями відповідних розділів індивідуальної програми розвитку, що є основним документом, який визначає характер освітніх послуг. Цілі кожної індивідуальної програми розвитку переглядаються не менш ніж двічі на рік, а в разі потреби можуть бути актуалізовані та змінені частіше. Результати спостереження асистента вчителя, прогрес чи труднощі у досягненні поставлених цілей обов’язково в ній записуються. Графік роботи. Складають, узгоджуючи його з розкладом уроків у закладі та графіками заняття інших фахівців. Розклад уроків. Асистент вчителя не лише записує розклад уроків, але й планує свою присутність на них.

Номер слайду 25

Ведення документаціїЩоденник спостережень. Асистент вчителя ретельно спостерігає за розвитком учнів з особливими освітніми потребами. Свої спостереження про успіхи та труднощі він фіксує у щоденникові. Графіки. Складання асистентом графіків надає можливість наочно відстежувати динаміку розвитку дитини. Особливо при консультуванні батьків даний вид фіксації дає змогу чітко та швидко виділити ті сфери діяльності дитини, у яких вона має прогрес або труднощі. Розклад уроків. У ньому можна передбачити такі графи:- Індивідуальний супровід дитини;- Відвідування уроків в класі;- Адаптація навчальний матеріалів.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кульчицька Наталя Романівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ананко Оксана
Додано
2 січня 2021
Переглядів
4748
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку