Працюючи над розвитком критичного мислення учнів, вчителю варто звернути увагу на власні стеріотипи щодо професійної діяльності. Він має зрозуміти, що правильних відповідей на питання може бути багато, тому що в сучасному світі, який стрімко змінюється, претендувати на знання істинине варто.
В даній презентації ви знайде рекомендації для вчителя, який хоче використовувати в навчально- виховному процесі технологію розвитку критичного мислення.
Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. Він – успішний вчитель та фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає. (Концепція нової української школи).
Для того, аби впровадити критичне мислення в школі, передовсім необхідно самому вчителю навчитися мислити критично. Недостатньо просто прочитати про процедури, навички критичного мислення, необхідно стати особистістю, яка може та вміє мислити критично, а це потребує значних зусиль з боку людини: себе змінювати важко, довго та енергетично затратно. Сергій Терно - доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету.
Працюючи над розвитком критичного мислення учнів, вчителю варто звернути увагу на власні стеріотипи щодо професійної діяльності. Він має зрозуміти, що правильних відповідей на питання може бути багато, тому що в сучасному світі, який стрімко змінюється, претендувати на знання істини не варто. Вчитель не тільки не може заперечувати інших думок, а й стимулювати на уроці їхній пошук.
Учитель – майстер, який може зробити важкий матеріал легким. Ральф Емерсон Суть і мета застосування технології критичного мислення: освіта не дається вчителем, вона одержується самим учнем. Для цього вчитель має вибирати й застосовувати саме ті методи й прийоми навчання, які сприяють розвиткові критичного мислення. Найбільш оптимальними для цього є методи проблемного навчання – дослідницький, діалогічний, евристичний, методи, які пробуджують «дослідницький рефлекс», у процесі застосування яких найчастіше ставляться запитання «А якби…?» та «А якщо…?»
Роль вчителя – позиція вдумливого помічника, який скеровує самостійну пізнавальну діяльність дітей та стимулює пізнавальну активність учнів. Завдання вчителя – не передавати учням власне розуміння певної інформації, а надати допомогу в розширенні та реструктуризації вже набутих знань під впливом одержаної нової інформації; в інтерпретації та розумінні нових явищ у світлі того, що учні вже знали; стимулювати школярів брати активну участь у пошуках відповідей на власні запитання.
Сутність справжнього сучасного вчителя криється в самому слові «ВЧИТЕЛЬ»: В – винахідливий, відкритий, впевнений, відкритий, відвертий. Ч - чесний, чуйний. И– інтелігентний, ініціативний, інтелектуальний. Т – талановитий, тактовний, толерантний, терплячий, трудолюбивий. Е – енергійний. Л - люблячий , лагідний. Ь - і дуже м'який , як м'який знак і саме слово!... Почни з себе!!!