Сприяє розвитку пізнавального інтересу та активності учнів;підвищує якість, інтенсивність,легкість,швидкість засвоєння навчального матеріалу,рівень сформованості загально-навчальних та спеціальних умінь учнів; Формує у них самостійне, логічне, творче мислення, вміння висувати гіпотези, досліджувати та порівнювати різні альтернативи під час розв’язання завдань, навчає працювати з додатковою літературою; Сприяє самоствердженню учнів, розвиває у них наполегливість, прагнення до успіху, виховує почуття обов’язку, відповідальності та інші мотиваційні якості, які знадобляться їм у дорослому житті.
«Гра-це іскра,що розпалює вогонь кмітливості та допитливості» В. О. Сухомлинський « Гра дитини-це не простий спомин про те, що було , а творче переосмислення пережитих вражень, комбінування їх і побудова з них нової дійсності, яка відповідає запитам та інтересам самої дитини »Л. Виготський« Гра-це величезне світле вікно, через яке духовний світ дитини вливається в життєдайний потік уявлень,понять про навколишній світ » В. О. Сухомлинський
Правила рольової гри. Учню пропонують поставити себе в ситуацію, яка може виникнути за межами аудиторії, в реальному житті. Це може бути все що завгодно: від зустрічі знайомого на вулиці до більш складної ситуації, наприклад, ділові переговори, конференції і т.д.;Учню потрібно адаптуватися до певної ролі в даній ситуації. В одному випадку він може грати самого себе, а в інших ситуаціях йому потрібно взяти на себе видуману роль;
Учасники гри повинні вести себе так, як би це все відбувалося в реальному житті, їх поведінка повинна відповідати тим ролям, які вони виконують;Учасники рольової гри повинні сконцентрувати свою увагу на комунікативному використанні одиниць мови, а не звичайній практиці закріплення цих одиниць в мовленні.
Вимоги до використання рольових ігор Готовність учнів до участі в рольвій грі (кожний учень повинен засвоїти правила гри. чітко усвідомити її мету, кінцевий результат, послідовність дій, мати потрібний запас знань для участі в грі). Гра організовується таким чином, щоб учні могли активно спілкувантися, з максимальною ефективністю використовуючи мовний матеріал, що відпрацьовується. Гра повинна стимулювати мотивацію навчання, викликати в школярів інтерес і бажання гарно виконати завдання. Забезпечення кожного учня необхідним матеріалом.
Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри — зрозуміле, чітке. Рольова гра повинна бути прийнята всією групою Складну рольову гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти. Вона неодмінно проводиться в доброзичливій, творчій атмосфері, викликає в школярів почуття задоволення, радості. Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінка за поразку в грі. глузування тощо)
Практичне використання ігрових форм роботи Рольова гра,,Друг заблукав’’ при вивченні теми,,Зовнішність” Teacher: You are in London with your friend. Suddenly you see that your friend is no longer with you. He has lost his way. You come to a policeman and tell him about it. The policeman asks you to describe your friend. Do it for him. (Типові питання «поліцейського» можна оформити у виді плаката, а для відповідей на його питання, якщо це необхідно, використовувати підстановчі таблиці).
Policeman: Good morning. Pupil: Good morning. Policeman: You look sad. What is the matter?Pupil: I lost my friend somewhere here. Policeman: What is your friend’s name?Pupil: His name is Eugene. Policeman: How old is he?Pupil: He is 12 years old. Policeman: Describe him, please. Pupil: My friend is not tall. His hair is dark. His eyes are grey. Policeman: What is he wearing?Pupil: My friend is wearing a red sweater and blue jeans. He has grey sneakers and a cap on. Policeman: Wait here, please. Відходить, “шукає” друга, знайшовши по описі, говорить: Is this your friend?Pupil: Yes, thank you very much. Policeman: You are welcome
Рольова гра з предметами при вивченні теми ”Школа ” Pupil 1: What is there in your classroom?Pupil 2: There is a blackboard with chalk and a duster in my classroom. Pupil 1: What can you do with the blackboard?Pupil 2: Our teacher and pupils write on the blackboard. Pupil 1: What is there on the wall?Pupil 2: There is a map of England on the wall, etc.
Рольові ігри з лялькою.1 . Перед класом з'являється незнайома лялька. Це створює стимул до діалогу – розпиту: “What is your name? How old are you? Do you go to school? What marks do you get at school?” і т.д. За діалогом випливає узагальнення усього, що учні довідалися про ляльку.2. Teacher: We are all grown-ups, and the dolls are our children. Tell your children how they must cross the street. Tell your children to put on warm clothes because it is cold and windy today. Tell your children to read (to walk the dog, to feed the cat, etc.) when they come home from school.
Рольова гра,,У бібліотеці ” (призначена для формування норм мовного етикету і виховання культури поведінки)Teacher (учням, що виконують ролі читачів): You are in the library. You want to take an interesting book and read it at home. Greet the librarian and ask him for the book. Thank him. Say good-bye. Teacher (учням, що виконують ролі бібліотекарів): You are librarians. Greet your client, ask him what book he wants, give the book to him and say good-bye. У результаті вийде діалог з використанням формул етикету: Pupil 1(the reader): Good morning. How are you?Pupil 2 (the librarian): Good morning. I am fine, thank you. How are you?Pupil 1: Very well, thank you. Pupil 2: What can I do for you?Pupil 1: I’d like to read the book “…” by “…”. Pupil 2: Just a moment, please. Here you are. Pupil 1: Thank you very much. Good-bye. Pupil 2: You are welcome. Good-bye.