Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Презентація "Роман «Чума». Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума»

Про матеріал
Допомогти учням усвідомити екзистенціальний зміст роману, його сюжет, тематику й проблематику; розвивати вміння учнів виділяти елементи твору, головне й деталі, висловлюватися, аргументувати свою точку зору; виховувати гуманізм, прагнення до активної життєвої позиції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роман «Чума». Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума»

Номер слайду 2

В образі чуми я хочу створити атмосферу задухи, у якій ми всіперебували, атмосферу загрози й вигнання, у якій ми жили. Водно-час я надаю йому ширшого значення в бутті загалом. А. Камю

Номер слайду 3

Літературний диктант

Номер слайду 4

Історія створення роману «Чума»1941 рік — перші начерки1943 рік — перший варіант твору1947 рік — вийшов роман, збагачений життєвим досвідом автора (французький рух Опору)«Чума» - твір, у якому простежується «перехід від боротьби поодиноких бунтарів до визнання необхідності згуртованої боротьби».

Номер слайду 5

Робота над епіграфом роману «Чума»Поясніть слова Д. Дефо: «Якщо можна зобразити ув'язнення через інше ув'язнення, то й можна зобразити будь-який реальнийпредмет через щось зовсім нереальне».

Номер слайду 6

«Мозковий штурм»• Визначте тему та проблематику твору А. Камю «Чума». Тема: боротьба людської спільноти проти конкретного зла (засловами автора, «явний зміст «Чуми» — це боротьба європейського. Опору проти фашизму»). Проблематика: зло, абсурд у житті людини і добро; активнепротистояння злу; відповідальність за власний вибір; моральністьта аморальність; життя і смерть.

Номер слайду 7

• Охарактеризуйте жанр твору. Сюжет твору — роман-хроніка, про це зазначає сам автор на початку твору. Насправді — роман-притча, роман-міф, тому що має загальнолюдський і «позачасовий» підтекст; він багатозначний і як міф стає «надкультурним» явищем, бо не належить до однієї якоїсь культури; як притча має на меті моральне повчання. Підтекст сюжету про боротьбу із чумою — алегоричне зображення французького руху Опору, боротьби з «коричневою чумою». Камю писав: «Я поширив значення цього образу [чуми] на буття загалом». Тому у творі переплітаються світи — реальний (епіде-мія), алегоричний (боротьба з фашизмом) і філософський (боротьбаіз всесвітнім злом).

Номер слайду 8

Словникова робота. Роман-притча – великий епічний твір із моральною повчальною ідеєю. Хроніка – запис історичних подій у хронологічній послідовності. Фатальність - невідтворність подій у світі. Абсурд - безглуздя, нісенітниця. Стоїцизм — мужнє долання життєвих труднощів, страху,страждань.

Номер слайду 9

Дайте цитатну назву кожній частині романуІ. «Місто вважати закритим». II. «Чума... стала спільною справою». III. «Тепер уже не стало окремих, індивідуальних доль — була тільки наша колективна історія, точніше, чума, і породжені не почуття поділяли всі». IV. «Хворобавідступила». V. «Ця хроніка не може стати історією остаточної перемоги» (або: «... Люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу»).

Номер слайду 10

Поміркуйте!• Прочитайте й прокоментуйте висловлювання Ж. П. Сартра про Камю. З якими його положеннями можна погодитися, а з якими — ні?«Камю представляв у нашому столітті — й у суперечці з теперішньою історією — сьогоднішнього спадкоємця старовинної породи тих моралістів, чия творчість є, напевне, найсамобутнішою лінією розвитку у французькій літературі. Його впертий гуманізм, вузький і чистий, суворий і чуттєвий, вів сумнівну у своєму фіналі боротьбу проти нищівних і потворних виявів доби».

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Знати зміст роману, уміти його аналізувати. Виписати цитати до характеристики героїв.

Номер слайду 12

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Філатова Марія Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
903
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку