Мета урокупоглибити знання учнів про складносурядні речення; формувати вміння правильно розставляти розділові знаки між його частинами;- розвивати творчі вміння моделювати складносурядні речення, використовувати їх в усному та писемному мовленні;- виховувати почуття патріотизму, толерантності, наполегливості.
Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала прозора тінь від листя. Нас розлучали з рідними, з життям і навіть - з мрією, але ніщо й ніколи нас не розлучало з вірою. Чарівне море, та наймиліша серцю таки земля . То мати гукає, то мати шепоче, Мене виряджаючи в дальню дорогу. КОМАМіж частинами складносурядних речень, з'єднаних єднальними, протиставними і розділовими сполучниками, ставиться кома.
На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні. Мабуть, батько ще дужче посивів і мати ще дужче зігнулася. Тільки невсипуще море бухає десь здалеку та зорі тремтять в нічній прохолоді. КОМА не ставиться1). мають спільний другорядний член або спільне вставне слово і поєднуються неповторюваними сполучниками і, та (у значенні і); спільними для обох частин можуть бути також видільні частки тільки, лише, мабуть;
Хвилина ще - і схід розпише в сліпучі барви небосхил. Закрався вечір, одшуміла праця. Як сльози, затремтіли ліхтарі – Та діти наші ночі не бояться …ТИРЕ1. Якщо частини складносурядного речення, з'єднані сполучниками і (й), та (і), та й, а, виражають швидку або несподівану зміну подій або різке протиставлення
Зима летіла над землею, І от весна - і все в цвіту. Я вірю в диво! Прийде час, - І вільні й рівні встануть люди Й здійсняться мрії всі ураз! ТИРЕ2. Якщо перша частина складносурядного речення виражає причину, а друга - наслідок або висновок ставиться тире (інколи кома й тире, залежить від бажання автора)
Отак ми їхали, то з надсадним виттям мотора пнулись угору, то повільно спускаючись вниз; і чорний Черемош спочатку пінився з лівого боку, а потім з правого; і гори злітали увись із святковою легкістю; і блакитного серпанку було повно і попереду, і ззаду, й над нами. Крапка з комою. Якщо частини складносурядного речення, з'єднані сполучниками а, але, проте, все ж, однак (рідше єднальними та), дуже поширені, або вже мають усередині розділові знаки, або далекі за змістом, або автор хоче підкреслити їхню самостійність.