Презентація "Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку "

Про матеріал

Презентація до уроку ""Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку "

Мета: допомогти закріпити знання про особливості будови складних речень із сурядним і підрядним зв'язком, формувати вміння креслити схеми таких речень, пояснювати вживання розділових знаків між їхніми частинами; учитися пояснювати розстановку розділових знаків у реченнях;формувати пунктуаційну грамотність; розвивати логічне мислення, творчі вміння моделювати складні речення, складати речення за схемами, використовувати складні речення в усних та письмових висловлюваннях; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: комбінований урок (закріплення вивченого; перевірка й облік здобутих мовних знань, мовних та комунікативних умінь і навичок).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Філософський експеримент «Для чого ми ходимо в школу?»

Номер слайду 3

П'яте квітня. Розум завжди любить до чогось братися і коли він не матиме доброго тоді звертатиметься до поганого. Григорій Сковорода

Номер слайду 4

Експрес-тест

Номер слайду 5

1 . Складним називається речення, яке складається з:а) двох і більше простих речень, об'єднаних в одне ціле за змістом, інтонацією, з допомогою сполучників або без них;б) двох і більше простих речень, одне з яких обов'язково двоскладне, а інші - односкладні;в) двох і більше простих речень, часто не пов'язаних за змістом інтонаційно.

Номер слайду 6

2. Складні речення утворюються:а) лише з двоскладних речень, рівноправних між собою;б) лише з односкладних речень, залежних одне від одного;в) із двоскладних чи односкладних простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу.

Номер слайду 7

З. Кілька частин, що входять у складне речення, можуть поєднуватися:а) сурядним, підрядним сполучниковим і безсполучниковим зв'язком;б) лише сурядним і підрядним сполучниковим зв'язком;в) лише сурядним сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.

Номер слайду 8

4. Речення  Над світом стояла така тиша, що чути було, як плакала надламана гілка:а) складносурядне;б) складнопідрядне;в) безсполучникове;г) складнопідрядне з кількома підрядними;д) складне речення з різними видами зв'язку.

Номер слайду 9

5. У реченні  Я вірю добро і краса житимуть вічно … потрібно поставити такий розділовий знак:а) кому;б) крапку з комою;в) двокрапку;г) тире.

Номер слайду 10

6. Який вид складного речення відображено на схемі?[ ]: [ ], але [ ], ( бо ).а) складнопідрядне з кількома підрядними;б) складносурядне;в) безсполучникове;г) складне речення з різними видами зв'язку .

Номер слайду 11

Розум завжди любить до чогось братися і коли він не матиме доброго тоді звертатиметься до поганого. Григорій Сковорода

Номер слайду 12

Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку

Номер слайду 13

Робота з підручником

Номер слайду 14

У складних реченнях із різними видами зв'язку вживаються такі самі розділові знаки, що і в складносурядних, складнопідрядних та безсполучникових складних реченнях. Найчастіше в таких реченнях уживається кома: Мати вірила: земля усе знає, що думає чи говорить чоловік, вона може гніватись і бути доброю (М. Стельмах). У реченнях, які складаються з кількох простих речень, можуть стояти поряд два сполучники або сполучник і сполучне слово. Між ними ставиться кома, якщо речення, котре приєднується другим сполучником, можна опустити: Брати Блаженки шепотілися між собою, що, коли треба буде, вони стануть в бою один до одного спинами (О. Гончар). — Брати Блаженки шепотілися між собою, що вони стануть в бою один до одного спинами. 

Номер слайду 15

Між двома сурядними реченнями, поєднаними сполучниками і (й), та (і), якщо вони мають спільне підрядне, кома не ставиться: Коли він торкався смичком до струни скрипки, все на світі зникало і залишалася тільки музика (В. Собко). У реченнях зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком вживається двокрапка і тире: І досі ще тривожні й неспокійні у людства сни, бо знає світ: закінчуються війни, але існує стан війни (М. Ткач).

Номер слайду 16

Розум завжди любить до чогось братися і коли він не матиме доброго тоді звертатиметься до поганого. Григорій Сковорода

Номер слайду 17

Вправа «Високо – низько». Ви маєте синю і жовту картку. Правильно поставлені розділові знаки – жовта картка, якщо ні – синя.

Номер слайду 18

Хто добре запалився той добре почав а добре почати це наполовину завершити.

Номер слайду 19

Чи не дивина що один у багатстві бідний а інший у бідності багатий?

Номер слайду 20

Вірю що більше єлею має в своїх гладеньких словах улесник аніж батько коли карає і що фальшива позолота блищить краще від самого золота...

Номер слайду 21

Тлумачна хвилинкаЄЛЕ́Й1. Рослинна, переважно маслинова олія, що  використовується для церковних обрядів; олива.2. Те, що заспокоює, втішає, вихваляє.

Номер слайду 22

Згадай приказку Вихвалявся гриб гарною шапкою та що з того коли під нею голови нема.

Номер слайду 23

Шукаємо щастя по країнах століттях а воно скрізь і завжди з нами бо біля нас шукає нас самих.

Номер слайду 24

Вправа- лабіринт - Якому реченню відповідає схема?( Хто… ), [ той.. ], а [… ].

Номер слайду 25

Творче моделювання. Складіть речення до поданих схем.[ …], а [… ], ( що…. ) .[ ]: [ ], і [ ], ( який… ) .

Номер слайду 26

Вправа-ребус

Номер слайду 27

Вправа-ребус. Григорій Сковорода Світ подібний до театру щоб грати в ньому успішно і з похвалою беруть ролі за здібностями.

Номер слайду 28

Творча вправа «Я – філософ»     

Номер слайду 29

Незакінчені речення:- Сьогодні  на  уроці  я   дізнався …-   Моя робота  на  уроці  була    …-   Найцікавішим  на уроці було …

Номер слайду 30

Домашнє завдання1. Повторити §13 – 15 ( обов'язково).2. Завдання за вибором:високий рівень – скласти афоризми про навчання, використовуючи складні речення з різними видами зв'язку;достатній – виконати вправу 263, розставити розділові знаки;середній – вправа 264, пояснити розстановку розділових знаків.

Номер слайду 31

«Всякому місту звичай і права».

Номер слайду 32

Дякую за урок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Космикіна Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Федоренко Віра Юріївна
    ДЯКУЮ!!! Дуже змістовний і гарно поданий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Dragons Demi
    Чому немає ключа до експрес тесту.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
26555
Оцінка розробки
4.8 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку