Презентація. Розлади емоційної сфери

Про матеріал
У презентації поданий матеріал про емоційні стани та їх розлади. Матеріал буде корисним для учителів-дефектологів, які працюють у спеціальних закладах освіти з дітьми з особливими освітніми потребами
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розлади емоційної сфери

Номер слайду 2

Емоції (від лат. етосеrе - збуджувати, хвилювати) - переживання нашого ставлення до зовнішнього середовища і до самого себе

Номер слайду 3

Одним з перших емоційних проявів було відчуття болю 

Номер слайду 4

Емоційні стани можуть бути спричинені як зовнішніми факторами (фізичними подразниками, міжособистісними стосунками тощо), так і внутрішніми (розлади гомеостазу, вегетативної нервової системи)

Номер слайду 5

Залежно від інтенсивності емоцій виділяють: Настрій - відносно стійкий емоційний стан. Формується під впливом різних сприймань, вражень. Настрій може коливатись у бік підвищення чи зниження

Номер слайду 6

Відповідно до цього визначають і розлади настрою: Ейфорія- підвищений настрій з відтінком благодушності, задоволення, радощів, що не відповідає ситуації і обставинам особистого життя хворого;Дисфорія - стан похмурого, тужливо-злостивого настрою з відтінком невдоволення, роздратованості, що виникає часто несподівано, без зовнішньої причини і продовжується від декількох хвилин до багатьох днів;Депресія - пригнічений, тужливий настрій, що може спостерігатись багато днів і місяців;Емоційна лабільність - коливання настрою, легкі переходи від благодушності до гнівливого чи пригніченого стану

Номер слайду 7

Афект - інтенсивний, короткочасний емоційний стан. Для нього характерні швидкий, бурхливий початок, який супроводжується істотними змінами в поведінці; може призводити до дезорганізації поведінки і невмотивованих вчинків. Афекти властиві усім людям. За певних умов (сумна звістка, нещастя, радісна подія) вважаються нормальними емоційними реакціями

Номер слайду 8

До розладів афектів відносять: Патологічний афект - афект, що виникає без достатньої зовнішньої причини, перебігає з ознаками порушення свідомості. Характеризується також порушенням орієнтації, мовною розгальмованістю; закінчується появою загальної слабкості, байдужістю до поточних подій і глибоким сном. Після пробудження людина не пам'ятає, що з нею відбулося, нерідко пригнічена

Номер слайду 9

Страх - стан тривожного боязливого напруження, що виникає невмотивовано (нічний страх при неврозах, страх у хворих на шизофренію, судинні психози, при гіпертонічних кризах). Це почуття внутрішньої напруженості, пов'язане з очікуванням конкретних загрозливих подій

Номер слайду 10

Тривога - стан невмотивованого неспокою, хоча хворі намагаються пояснити свій стан і поведінку різними психологічно зрозумілими причинами. Це почуття внутрішньої напруженості, пов'язане з очікуванням загрозливих подій ( тривога за своє здоров'я, за роботу, за правильне виконання дій і т.д.).

Номер слайду 11

Інші розлади емоцій: Слабодухість - підвищена виснажливість емоцій, їх нетримання. Досить якого-небудь незначного подразника, щоб з'явилося почуття розчарування зі слізьми. Розуміння недоречності такої поведінки не стримує хворих від надмірної слізливостіНеадекватність емоцій - парадоксальність емоційних реакцій: при сумних подіях спостерігається радісний настрій, а при радісних - тужливий. Такі розлади бувають у хворих на шизофренію. Апатія - хвороблива байдужість, відсутність емоцій. При цьому емоційні реакції або не виникають, або слабко виражені. Поєднується із звичайною втратою активності, ініціативи, повною бездіяльністю.

Номер слайду 12

Туга - почуття напруження, що межує з біллю, яке хворі локалізують у ділянці серця (рухова загальмованість). Відчуття втрати почуттів – переживання незворотної втрати можливості почувати. Амбівалентність – одночасне співіснування протилежних почуттів. Ангедонія - втрата людиною почуття радості, задоволення. Алекситимія - утруднення чи нездатність точно описати власні емоційні переживання (людина намагається пояснити свій стан на прикладах, порівняннях, але адекватно їх сформулювати не може)

Номер слайду 13

Розрізняють два види недорозвитку емоцій:1) загальний недорозвиток емоцій - у структурі загального психічного недорозвитку (олігофренія), прояви емоцій можуть бути у формі стереотипних рухів, дій;2) парціальний недорозвиток емоцій - синдром Каннера - дитячий аутизм (безпристрасне обличчя, відсутність співчуття, не дивляться у вічі, не проявляють мімічних ознак емоційних проявів)

Номер слайду 14

Під час пошуків причин виникнення труднощів у поведінці дітей ми переконалися, що більшість із них пов'язана з емоційною сферою. Емоційні розлади є основою психологічних труднощів, які призводять до виникнення афективних станів, сприяють закріпленню негативних форм поведінки і впливають на індивідуальний розвиток особистості. Невеликий досвід дітей, зокрема й негативний, нерозуміння ними причинно-наслідкових зв’язків між явищами дійсності, своє, несхоже на доросле, бачення світу – урахування всіх цих особливостей дасть можливість зовсім по-новому поглянути на проблему ситуацій, що призводять до емоційних розладів.

Номер слайду 15

Рекомендована література для самостійного вивчення1. Павелків Р. В., Цигипало О. П. Дитяча психологія: навч. посіб. Для самостійної роботи студента /Київ.: Академвидав, 2011. 376 с. 2. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Випуск 33. 2019. С. 214 – 234.3. Терещенко Л. А., Карабаєва І.І. Психологічні особливості емоційної сфери дітей дошкільного віку Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, Том 10.

Номер слайду 16

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Інкл
Додано
12 січня 2023
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку