Застосування арт-терапевтичних методів у роботі психолога в школі

Про матеріал
Застосування арт-терапевтичних методів у роботі психолога в школі Тренінгові вправи у практиці психолога
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Застосування

 арт-терапевтичних методів у роботі психолога

 в школі»

 

Підготувала:

Практичний психолог,

Соціальний педагог

КЗ "Почапинської ЗЗСО"

Піговська Світлана Анатоліївна

 

 

 

                                             Тренінгові вправи у практиці психолога (1 год. 25 хв.)

 

  1. Вправа «Привітання з побажанням» (15 хв.)

Кожен з учасників називає своє ім’я, а також свої почуття і настрій, з яким вони приїхали. Після того, як учасник представився, він бере із вази вербову гілочку і зачитує побажання, яке там написано. Далі продовжує наступний учасник.

 

  1. Вправа «Бутерброд» (15 хв.)

Учасникам дається наступна інструкція: «Візьміть в руки блокнот і ручку та протягом 5 хвилин напишіть інструкцію по приготуванню бутерброда». Після того, як інструкція буде написана, пропонується одній людині зачитувати свою інструкцію, а другій (добровольцю) – її виконувати чітко, як було сказано в інструкції. Усі інші учасники спостерігають за детальним виконанням інструкції. Зачитати 3-4 інструкції. По завершенні вправи обговорити: що ви зрозуміли з цієї вправи, які зробили висновки, чи важко давати інструкції, що важливо при взаємодії з людьми?

Для виконання вправи потрібно: ніж, дошка, батон, ковбаса, масло, сир.

Мета вправи:  навчити « чути» людей, а також  правильно висловлюватись, щоб  чули те,що хотілось «донести» до адресата.

 

  1. Вправа «Колаж: особистісні якості психолога і соціального педагога» (25 хв.)

Учасникам пропонують поділитись на 2 групи шляхом розрахунку на 1-й, 2-й. Перша група буде психологами, друга-соціальними педагогами. Дається наступна інструкція: «У кожної групи за їхніми «робочими» місцями є папір формату А3 на якому за допомогою журналів, клею та ножиць ви повинні створити «портрет» працівника психологічної служби (психолога або соціального педагога), потім навколо цієї особистості відобразити його особистісні та професійні якості та наклеїти їх на папір формату А3. Потім один представник із групи буде «захищати» свій портрет. На роботу дається 15 хв.». Після захисту робіт робляться підсумки про важливість спільної діяльності психолога та соціального педагога у своїй роботі.

Верх – усвідомлене, низ не усвідомлене (щодо розташування написів ).

Мета вправи:  корекція та критичний погляд на особистісні й професійні якості працівника психологічної служби, на прийняття цих якостей в собі, про необхідність співпраці.

 

  1. Вправа «Спільний шедевр» (20 хв.)

Учасникам пропонується вибрати з підноса той колір суміші,який йому подобається. Після чого всі підходять до столу зі склеєними чистими ватманами формату А1 і малюють спільний малюнок разом, поки не буде ні одного чистого місця. Можна малювати все,що хочеться, домальовувати, виправляти, перемальовувати якісь силуети і т.д.

Перед початком вправи потрібно приготувати суміш.

Рецепт:

  • 300 грам борошна,
  • 300 грам камінної солі,
  • 150 грам клею ПВА,
  • 4 – 5 ложок оливкової олії, води так, щоб можна було розвести до консистенції кисілю.

 

Мета вправи: згуртування колективу, діагностика та корекція емоційного стану групи кольором.

 

  1. Рефлексія (10 хв.)

Які у вас були відчуття під час виконання спільного малюнка?

Що ви отримали від сьогоднішньої роботи?

doc
Додано
12 січня 2023
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку