Мета уроку: закріпити знання учнів щодо означення квадратного рівняння, коефіцієнтів квадратного рівняння та його видів; домогтися засвоєння учнями способів розв’язання неповних квадратних рівнянь; сформувати вміння застосовувати вивчений матеріал для розв’зування неповних квадратних рівнянь;виховувати активність, наполегливість, культуру математичної мови; формувати навички зібраності, акуратності в роботі; організувати діяльність з розвитку уваги, вміння виконувати дії за аналогією; створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу», «у мене все вийде»;
Варіант 1 Варіант 21. Запишіть квадратне рівнянняперший коефіцієнт дорівнює 3;другий коефіцієнт дорівнює -5;вільний член - 0перший коефіцієнт дорівнює -5;другий коефіцієнт дорівнює 3;вільний член - 02. Запишіть зведене квадратне рівняння, другий коефіцієнт якого і вільний член дорівнюють-2-33. Запишіть неповне квадратне рівняння зі змінною t:перший коефіцієнт дорівнює -5,вільний член -3перший коефіцієнт дорівнює -3,вільний член -54. Запишіть неповне квадратне рівняння:перший коефіцієнт дорівнює 8;другий коефіцієнт дорівнює -5перший коефіцієнт дорівнює 5;другий коефіцієнт дорівнює -7 Завдання
Картка 1 5х2=0;Відповідь. 0; -7 Відповідь. 0; 14 Відповідь.0 Так. Проти. За. Картка 2- 0,5х2 + 6х = 0;Відповідь. 0; 12 Відповідь. -1; -2 Відповідь. 2; -2допомогоюроботоюкрасиво. Картка 32х2 + 6х = 0;Відповідь. 5; 0 Відповідь. 0; -3 Відповідь. 0; 4степіньрівняньмногочлен. Картка 4х- х2 = 0;Відповідь. 0; 1 Відповідь. розв’язків немаєВідповідь.2; 5іау. Картка 5(х + 1)(х – 2) = 0;Відповідь. 2; -2 Відповідь. -1; 2 Відповідь. -1; -2істин,теорем,повідомлень,Картка 61,8х2 – 0,6х = 0;Відповідь. 0; 3 Відповідь. 0; 1/3 Відповідь. 9; -9ямивсіКартка 715 – 5х2 = 0;Відповідь. – Відповідь. 2; 0 Відповідь. 0,2; 0багатоне дужешвидко. Картка 8х2 – 9 = 0;Відповідь. ± 9 Відповідь. ; ± 3 Відповідь. ± 3придумаємознайдеморозв’яжемо Картка 920х2 + 10 = 0 Відповідь. ± 9 Відповідь. 4 Відповідь. розв’язків немаєзавданьзадачпроблем
Підсумок уроку. Бліц-тест. Укажіть рівняння, яке є квадратним.а) 5х2 – х + 3 = 0;б) 5х2 – х3 + 3 = 0;в) 5х – 4 = 0; г) -5х = 0.2. Хто перший із вчених розв’язав неповні квадратні рівняння? а)Мухамед аль-Хорезмі;б) Рафаель Бомбелі;в) Діофант Александрійський;г) Франсуа Вієт.3. У квадратному рівнянні аx2 + bх + с =0, числа а і b називають:а) многочлени;б) коефіцієнти;в) вільні члени;г) квадратні степені4. Рівняння називають неповним, коли (відповідей може бути декілька):а) b≠ 0, c = 0;б) а = 0, b≠ 0, c≠ 0; в) b = 0, c≠ 0; г) b = c = 0.