Мета уроку: закріпити знання учнів щодо означення квадратного рівняння, коефіцієнтів квадратного рівняння та його видів; домогтися засвоєння учнями способів розв’язання неповних квадратних рівнянь; сформувати вміння застосовувати вивчений матеріал для розв’зування неповних квадратних рівнянь;виховувати активність, наполегливість, культуру математичної мови; формувати навички зібраності, акуратності в роботі; організувати діяльність з розвитку уваги, вміння виконувати дії за аналогією; створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу», «у мене все вийде»;
Номер слайду 4
Девіз уроку: Необхідно, щоб той, хто що-небудь уміє, навчив цього інших, які мають у цьому потребу. Альберт Дюрер
Номер слайду 5
Варіант 1 Варіант 21. Запишіть квадратне рівнянняперший коефіцієнт дорівнює 3;другий коефіцієнт дорівнює -5;вільний член - 0перший коефіцієнт дорівнює -5;другий коефіцієнт дорівнює 3;вільний член - 02. Запишіть зведене квадратне рівняння, другий коефіцієнт якого і вільний член дорівнюють-2-33. Запишіть неповне квадратне рівняння зі змінною t:перший коефіцієнт дорівнює -5,вільний член -3перший коефіцієнт дорівнює -3,вільний член -54. Запишіть неповне квадратне рівняння:перший коефіцієнт дорівнює 8;другий коефіцієнт дорівнює -5перший коефіцієнт дорівнює 5;другий коефіцієнт дорівнює -7 Завдання
Номер слайду 6
Відповіді: Варіант 1 Варіант 23х 2-5х=0 -5х 2+3х=0х 2-2х-2=0 х 2-3х-3=0-5t 2-3=0 -3t 2-5=08х 2-5х=0 5х 2-7х=0
Номер слайду 7
«Мікрофон» Яке рівняння називається квадратним?Вкажіть квадратне рівняння
Номер слайду 8
«Мікрофон» Як називають коефіцієнти квадратного рівняння ах2+вх+с=0?Назвіть коефіцієнти квадратних рівнянь :
Номер слайду 9
«Мікрофон» Яке квадратне рівняння називають зведеним?Яке з квадратних рівнянь є зведеним:
Номер слайду 10
«Мікрофон» Яке квадратне рівняння називають неповним?Які існують види неповних рівнянь? Скільки коренів може мати рівняння кожного виду?
Номер слайду 11
Робота в парах Розв’язати неповні квадратні рівняння:
Номер слайду 12
Інтерактивна вправа «Хто перший?» Складіть квадратне рівняння видуах² +bх +с=0, в якому: 1) а=1, b=-2, с=3; 5) а = 2, b = -1, с = 5;2) b=4, а=-1, с=4; 6) b=-5, с=3, а=-1;3) с=-5, а=2, b=-1; 7) с = -4, b = 2, а = -3;4) b=0, с=9, а= -1; 8) с=0, а=5, b=-3.
Робота в групах «Відгадай вислів!» проблем00; 120; -30; 1-1; 20; 1/3 Р-ня розв. немаєзадопомагаюрівняньітеореммибагаторозв’яжемопроблем
Номер слайду 15
Самостійна робота Варіант 1 Варіант 21) 2) 3) 4) 5) 1) 2) 3) 4) 5)
Номер слайду 16
Перевірка самостійної роботи Варіант 1 Варіант 2х=-3;3;2) х=-2; 0;3) х=0;4) х=0;3;5) х=1х=-2; 2;2) х=0;3;3) х=0; 4) х=0;2;5) х=2.
Номер слайду 17
Підсумок уроку. Бліц-тест. Укажіть рівняння, яке є квадратним.а) 5х2 – х + 3 = 0;б) 5х2 – х3 + 3 = 0;в) 5х – 4 = 0; г) -5х = 0.2. Хто перший із вчених розв’язав неповні квадратні рівняння? а)Мухамед аль-Хорезмі;б) Рафаель Бомбелі;в) Діофант Александрійський;г) Франсуа Вієт.3. У квадратному рівнянні аx2 + bх + с =0, числа а і b називають:а) многочлени;б) коефіцієнти;в) вільні члени;г) квадратні степені4. Рівняння називають неповним, коли (відповідей може бути декілька):а) b≠ 0, c = 0;б) а = 0, b≠ 0, c≠ 0; в) b = 0, c≠ 0; г) b = c = 0.