Презентація містить короткий опис рекомендацій вчителю щодо ознайомлення дітей із сюжетною задачею за методичною системою С.О.Скворцової, пам'ятку "Працюю над задачею", етапи роботи над задачею
Районний семінар – практикум для вчителів початкових класів за темою«розв`язування сюжетних Задач у початковій школі »
Номер слайду 2
16 грудня 2015 року; ЗОШ І – ІІІ ст. № 54; 30 вчителів початкових класів.та методики її навчання педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського, акцентувати увагу на формуванні навичок роботи учнів над сюжетною задачею. Метою семінару було ознайомити вчителів району з досвідом роботи за методикою С. О. Скворцової, доктора педагогічних наук,професора кафедри математики
Номер слайду 3
Теорія. Практика відкриті уроки у 1, 3, 4 класах“Правила знаходження невідомого від'ємника і зменшуваного. Розв'язування задач ”, Порівняння величин і чисел. Розв'язування задач на дві дії ”, “ Прості та складені задачі на визначення швидкості, відстані, часу ”; відкритий урок у 2 класі“ Розв'язування задач ”. обговорення уроків; виступ методиста відділу освіти Оріхівської РДА Лісовської О. В.; підсумки семінару.
Номер слайду 4
І етап – підготовча робота до введення поняття „задача”За методичними системами М. В. Богдановича та Л. П. Кочиноїформування конкретного змісту арифметичних дій додавання і віднімання;розвиток мови дітей, за допомогою коментування малюнків тощо. За методичною системою С. О. Скворцовоїформування в молодших школярів: - поняття про конкретний зміст арифметичних дій додавання і віднімання, їх взаємозв’язок; - поняття про конкретний зміст збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, відношення різницевого порівняння; - схематичного зображення додавання та віднімання та відношення різницевого порівняння.
Номер слайду 5
Приклади завдань з навчання молодших школярів схематичному зображенню додавання та віднімання. Прокоментуй малюнок. Вибери схему до малюнка. Вибери вираз до схеми: 6 ? 4 2 4 ? 6 – 4 2 + 4
Номер слайду 6
Мета ознайомлення молодших школярів з поняттям “задача”формування в учнів знань:про складові задачі (умову і запитання, числові дані і шукане) та етапи її розв’язування, про зв’язок умови і запитання задачі, про кількість числових даних, необхідних для відповіді на запитання задачі; формування умінь:виділяти умову задачі та її запитання, виділяти числові дані і шукане задачі, виконувати схематичний малюнок до задачі, свідомо обирати арифметичну дію, якою розв’язується задача; виконувати розв’язання задачі, відповідати на запитання задачі; оформляти розв’язання задачі.
Номер слайду 7
Робота над задачею (за С. О. Скворцовою)
Номер слайду 8
Робота над задачею (за М. В. Богдановичем)Ознайомлення із змістом задачі:- читання;бесіда за змістом задачі;допоміжна модель;Повторення умови задачі.2. Пошук шляхів розв'язання задачі:аналітичний метод (від ? до даних)синтетичний метод (від даних до ?)3. Запис розв'язання4. Формулювання і запис відповіді 5. Творча робота над задачею
Номер слайду 9
?53-Бідон Бутель - 5 л- 3 л. На ? 5 - 3 = 2 ( л) На 2 л більше молока налили в бідон, ніж у бутель. 53?
Номер слайду 10
Можна використати: навчальний «планшет»; індивідуальні картки “Типи задач”; схема аналізу складеної задачі Аналіз Синтез???7лаалал+:?7лаалал+:??
Номер слайду 11
?Початкова школа основна, старша школа. Самостійна робота учнів