презентація "Розв’язування задач з теми: Рух тіла під дією кількох сил по горизонталі"" з прикладами розв"язання задач і задачами для самостійного опрацювання
Розв'язування задач з теми: Рух під дією кількох сил по горизонталі
Номер слайду 2
Якщо вектор вздовж вісі, то його проекція додатня. Якщо вектор проти вісі. То його проекція від'ємна. Якщо вектор перпендикулярний до вісі, то його проекція дорівнює нулю. Повторення: Проекції векторів
Номер слайду 3
1. Зобразити тіло на горизонтальній поверхні,вказавши напрям руху тіла(швидкості)2. Показати напрямок прискорення(якщо є)3. Показати всі сили, що діють на тіло4. Вісь ОХ направити туди, куди прискорення5. Вісь OY направити перпендикулярно до ОХ6. Записати 2 закон Ньютона в векторній формі: векторна сума всіх сил=ma7. Записати 2 закон Ньютона в проекціях на вісь ОХ і OY.8 Записати формулу сили тертя Fтертя=µN9. Розв'язати систему рівнянь. Повторення: Алгоритм розв'язання задач
Номер слайду 4
Під дією сили 2,5 к. Н платформа масою 4 т почала розганятись. 1) Визначте прискорення платформи, якщо коефіцієнт тертя коліс дорівнює 0,05. Розв'язання на наступному слайдіЗадача №1
Номер слайду 5
1. Спочатку зобразимо тіло на поверхні і вкажемо напрямок його руху: Fтяги=2,5 к. Н=2500 Нm=4 т= 4 000 кгµ=0,05а - ?
Номер слайду 6
Враховуючи, що платформа розганяється, то прискорення співнапрямлено зі швидкістю2. Вкажемо напрямок прискорення
Номер слайду 7
На тіло діють: 1. Сила тяги, яка розганяє платформу2. Сила тяжіння вертикально вниз3. Сила тертя,направлена проти швидкості4. Сила реакції опори, перпендикулярно до поверхні вгору.3. Вкажемо сили, що діють на тіло
Номер слайду 8
4. Направляємо вісь ОХ за прискоренням, тобто вправо
Номер слайду 9
5. Направляємо вісь OY перпендикулярно до ОХ. Тобто можна вгору чи вниз. Я вирішила направити вгору
Номер слайду 10
Векторна сума всіх сил = ma 6. Записуємо 2 закон Ньютона в векторній формі:
Номер слайду 11
1. Fтяги вздовж ОХ, отже с плюсом2. Fтертя проти ОХ, отже с мінусом3. mg перпендикулярно ОХ отже =04. N перпендикулярно ОХ отже =0 Отже, в проекції на вісь ОХ: ОХ: Fтяги – Fтертя =ma7. Записуємо це рівняння в проекції на вісь ОХ:
Номер слайду 12
1. Fтяги перпендикулярно ОY отже =02. Fтертя перпендикулярно ОY отже =0 3. mg проти ОY, отже с мінусом4. N вздовж ОY, отже с плюсом5. а перпендикулярно ОY отже =0 Отже, в проекції на вісь ОY: OY: N-mg=08. Записуємо це рівняння в проекції на вісь ОY:
Номер слайду 13
ОХ: Fтяги – Fтертя =ma. OY: N-mg=0 Fтертя=µNЛишилось розв'язати цю систему.9. Складаємо систему рівнянь:
Номер слайду 14
З другого рівняння: N-mg=0 N=mg Підставимо це в третє рівняння: Fтертя=µN=µmg. Підставимо це в перше рівняння: Fтяги – Fтертя =ma. Fтяги – µmg=ma
Номер слайду 15
Fтяги – µmg=ma. Тепер з отриманого рівняння знайдемо прискорення:
Номер слайду 16
Під дією сили 2,5 к. Н швидкість руху платформи масою 4 т зросла від 54 км/год до 72 км/год. 2) Визначте час розгону. Розв'язання на наступному слайді Продовжуємо задачу:
Номер слайду 17
З попередньої задачі:а=0,125м/с2 З формули прискорення знайдемо час розгону: V0=54 км/год=15 м/с. V=72 км/год=20 м/сt - ?
Номер слайду 18
За умовою попередньої задачі знайти шлях розгону платформи. Розв'язання на наступному слайдіПродовжуємо задачу:
Номер слайду 19
Враховуючи відомі величини, можна обрати будь-яку формулу для шляху при рівноприскореному русі, наприклад: V0=54 км/год=15 м/с. V=72 км/год=20 м/сt = 40 са= 0,125 м/с2 L - ?
Номер слайду 20
Скільки часу тривало гальмування автомобіля, який їхав зі швидкістю 90 км/год по горизонтальній ділянці шляху, якщо відомо, що маса автомобіля 1,5 т, а коефіцієнт тертя становить 0,5?Який шлях проїхав автомобіль до зупинки?Розв'язання на наступному слайдіЗадача №2. На гальмування:
Номер слайду 21
1. Спочатку зобразимо тіло на поверхні і вкажемо напрямок його руху: V0=90 км/год=25 м/сv=0 (тому що до зупинки)m= 1,5 т=1500 кгµ=0,5
Номер слайду 22
Враховуючи, що автомобіль гальмує, то прискорення напрямлено протилежно до швидкості2. Вкажемо напрямок прискорення
Номер слайду 23
На тіло діють: 1. Сила тяжіння вертикально вниз2. Сила тертя,направлена проти швидкості3. Сила реакції опори, перпендикулярно до поверхні вгору.3. Вкажемо сили, що діють на тіло
Номер слайду 24
4. Направляємо вісь ОХ за прискоренням, тобто вліво
Номер слайду 25
5. Направляємо вісь OY перпендикулярно до ОХ. Тобто можна вгору чи вниз. Я вирішила направити вгору
Номер слайду 26
Векторна сума всіх сил = ma 6. Записуємо 2 закон Ньютона в векторній формі:
Номер слайду 27
1. Fтертя вздовж ОХ, отже с плюсом2. mg перпендикулярно ОХ отже =03. N перпендикулярно ОХ отже =0 Отже, в проекції на вісь ОХ: ОХ: Fтертя =ma7. Записуємо це рівняння в проекції на вісь ОХ:
Номер слайду 28
1. Fтертя перпендикулярно ОY отже =0 2. mg проти ОY, отже с мінусом3. N вздовж ОY, отже с плюсом4. а перпендикулярно ОY отже =0 Отже, в проекції на вісь ОY: OY: N-mg=08. Записуємо це рівняння в проекції на вісь ОY:
Номер слайду 29
ОХ: Fтертя =ma. OY: N-mg=0 Fтертя=µNЛишилось розв'язати цю систему.9. Складаємо систему рівнянь:
Номер слайду 30
З другого рівняння: N-mg=0 N=mg Підставимо це в третє рівняння: Fтертя=µN=µmg. Підставимо це в перше рівняння: Fтертя =maµmg=ma, масу можна скоротити,отжеa=µg=0,5·10=5 м/с2
Номер слайду 31
З формули прискорення: Тепер знайдемо час гальмування:
Номер слайду 32
V0=90 км/год=25 м/сv=0 (тому що до зупинки)а= 5 м/с2t= 5 с. Враховуючи відомі величини, можна обрати будь-яку формулу для шляху при рівноприскореному русі, наприклад: Знайдемо гальмівний шлях:
Номер слайду 33
1. На горизонтальній ділянці дороги електровоз розвиває силу тяги 345 к. Н. Коефіцієнт тертя коліс об рейки під час руху поїзда 0,02, маса поїзда 1300 т. Швидкість поїзда під час розгону зросла від 36 км/год до 43,2 км/год. Знайти: Прискорення під час розгону. Час розгону. Шлях розгону. Задачі для самостійного розв'язання
Номер слайду 34
2. Мотоцикліст починає гальмування на відстані 25 м від світлофора і зупиняється біля світлофора. Коефіцієнт тертя шин об асфальт дорівнює о,8. Чому дорівнює прискорення мотоцикліста під час гальмування?Якою була початкова швидкість мотоцикліста?Скільки часу гальмував мотоцикліст?Задачі для самостійного розв'язання