Для вчителів початкових класів
Мета Дослідження умов і засобів ефективного використання ІКТ на уроках української мови, побудови уроку , виявлення позитивних і негативних аспектів впливу використання ІКТ на розвиток особистості учня. Запровадження ІКТ у навчально-виховний процес у початковій школі дозволяє в комплексі розв'язати низку актуальних проблем: підвищити інформаційну культуру дитини; зробити доступним світові інформаційні ресурси; посилити інформаційну насиченість всього навчально-виховного процесу в закладах освіти.
Варіанти використання ІКТ на різних етапах уроку Етапи уроку Вивчення нового матеріалу Мультимедійна презентація Віртуальна екскурсія Подорож Закріплення й застосування знань, умінь і навичок Робота з тренажерами Повторення й узагальнення знань і вмінь Відеофрагменти Перевірка і контроль результатів навчання Кросворди, ребуси, відеозагадки, проекти, мовнологічні завдання
Позитивні аспекти впливу використання ІКТ на особистий розвиток учня Розширення світогляду, отримання додаткового матеріалу; Зацікавленість, швидке виконання завдання; Підвищення пізнавальної активності учнів, підвищення темпу уроку; Розвиток логічного мислення; Підвищення самостійності, системності; Краще запам'ятовування матеріалу; Інформативне безмежжя; Формування творчого мислення; Наочність, індивідуалізація навчання ; Можливість подати результати роботи у різних видах.
Негативні аспекти впливу використання ІКТ на особистий розвиток учня Відмова від користування літературою, першоджерелами, скачування з Інтернету готових рефератів без самостійного їх опрацювання та осмислення; Небезпека залежності від віртуального впливу; Необмежений доступ до сайтів з побічною, часом небезпечною інформацією різного характеру; Небезпека здоров'ю дитини(погіршення зору,проблеми з поставою, відсутність прогулянок на свіжому повітрі); Слабка база знань учнів з використання ІКТ; Некритичне ставлення до отриманої інформації; Діти привчаються йти шляхом найменшого супротиву; Проблеми особистісного спілкування