Презентація"Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів. Стратегії КМ на уроках читання"""

Про матеріал

Щоб урок не перетворився на лекцію, спробуйте під час заняття переключати увагу учнів. Для цього якнайкраще змінювати форму роботи з пасивного вивчення до активного навчання. Пропоную добірку простих і цікавих методів розвитку критичного мислення, які можна використовувати на уроках читання. Добірка універсальних методик для активізації уваги учнів та підвищення їх пізнавального інтересу навчить учнів працювати з інформацією, усвідомлено працювати з текстом на уроках читання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів. Вчитель початкових класів. ЗОШ.№24 м. ЧернівціМатоніна Раїса Дем’янівна«Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього»Н. Вукіна.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Перед людиною є три шляхи до пізнання: шлях мислення - найбільш благородний, шлях наслідування - найбільш легкий і шлях особистого досвіду - найбільш важкий. Конфуцій

Номер слайду 4

Як навчитися розуміти інформацію?Стратегії критичного мислення на уроках читання

Номер слайду 5

Спрямоване читання. Метод дозволяє спрямовувати учнів при самостійному читанні («про себе») за допомогою запитань вчителя зрозуміти текст. Читаючи твір по кілька абзаців, учні шукають відповіді на поставлені вчителем запитання. Читання відбувається із зупинками та обговоренням прочитаного.

Номер слайду 6

Метод “Читання в парах” Доповідач: - Читає текст першого абзацу вголос- Узагальнює зміст (своїми словами передає основну ідею) Респондент: - Уважно слухає доповідача;- Задає доповідачу два запитання, які прояснюють зміст прослуханого тексту Під час подальшої роботи міняються ролями

Номер слайду 7

Метод “Щоденник подвійних записів”Алгоритм дій: Учні ділять сторінку зошита навпіл. Під час читання заповнюють таблицю: зліва – що саме (персонаж, момент дії...) вразило, справа – чому вразило (які думки викликало, які запитання виникли...)Учні читають та занотовують свої міркування. Учні діляться своїми коментарями. Порівнюються результати роботи (що співпадає, що відрізняється...)

Номер слайду 8

Читання з передбаченням Використовується перед першим читанням тексту. Учитель вибирає з тексту, що має вивчатися, 8 – 10 ключових слів і пропонує учням самостійно (або в парах) скласти оповідання, у якому використати дані слова

Номер слайду 9

Методика « Передбачення»

Номер слайду 10

Читання з системою позначок «ПОМІЧ»прочитавши речення, треба поряд поставити відповідну позначку:+ — відома інформація;! — нова інформація;? — здивувала, зацікавила;— — заперечує тому, що знаю. Система позначок дає можливість учням активізувати розумові операції, співставити своє розуміння прочитаного порівняно з тим, що вже знає. Так виникає зв'язок між відомим та невідомим.

Номер слайду 11

Читання з позначками. Знайома інформація (я це вже знав)Нова інформація для мене (це для мене нове)Суперечлива інформація (я думав інакше)Недостатня інформація (про це хотілося б дізнатися більше)

Номер слайду 12

Веббінг  Веббінг перекладається як "павутиння слів". Це метод побудови логічних структурованих зв’язків між явищами і подіями. Ґрунтується він на асоціативних і логічних елементах розумової діяльності. Веббінг починається з ключового слова, навколо якого "нарощуються" інші терміни, що пов’язані з ним асоціативно або логічно.

Номер слайду 13

Асоціативний кущ. Етапи роботи:

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Синкан

Номер слайду 16

Номер слайду 17

СИНКВЕЙНневеликий вірш-характеристика героя або явища. Алгоритм побудови1-й рядок – ім’я героя; 2-й – визначальні слова, що характеризують героя; 3-й – стан героя, його дії; 4-й – фраза (слово), що свідчать про авторське ставлення до героя; 5-й – оціночний синонім до першого рядка.

Номер слайду 18

Піраміда твору. Метод аналізу художнього твору Будується за алгоритмом:            Ім'я героя твору. Два слова, що описують героя. Три слова, що описують місце події. Чотири слова, що описують проблему. П'ять слів, що описують подію, яка відбувається з героєм упродовж сюжету. Шість слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми. Сім слів, що описують подію, яка відбувається задля розв'язання проблеми. Вісім слів, що описують розв'язання проблеми.

Номер слайду 19

ДАЙМОНДСемирядковий «вільний» вірш Алгоритм складання: Перший та останній рядки – іменники–антоніми. Другий рядок – 2 прикметники, що відносяться до першого іменника. Третій рядок – 3дієслова, що відносяться також до першого іменника. Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків. П’ятий та шостий рядки – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій рядок, тільки відносяться вже до останнього іменника.

Номер слайду 20

ДАЙМОНД: День Ясний, веселий. Тішить, радує, бадьорить. День світлий. Ніч темна. Заспокоює, заколисує, дарує. Похмура, темна. Ніч.

Номер слайду 21

Діамант. Віршована форма з семи рядків, перша і остання з яких, - поняття з протилежним значенням 1-ий рядок -  тема (1 іменник) 2 - ий рядок -  означення (2 прикметника)  3-ій рядок -  дія (3 дієслова) 4-ий рядок -  асоціації (4 іменника) 5-ий рядок -  дія (3 дієслова) 6-ий рядок -  означення (2 прикметника)  7-ий рядок -  тема  (1 іменник)

Номер слайду 22

Осінь.(Діамант)Золота, багата. Збирає, прикрашає, дарує. Дощик, квіти, школа, урожай. Зриває, повіває, працюють. Щедра, холодна. Чарівниця.

Номер слайду 23

Діамант до образів Авеля та Каїна Авель. Роботящий, веселий. Грає, допомагає, терпить. Дарує всім добро. Зневажає,  блукає, ненавидить. Жорстокий, заздрісний. Каїн

Номер слайду 24

Кластер. Кластер (з англ. мови (  пучок, скупчення)– виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Кластер включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності, які створюють цілісну і наочну картину. Дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Дозволяє розвивати мислення, робити його більш гнучким, позбавлятися стереотипів.

Номер слайду 25

Тварини. Продукти харчування. Домашні улюбленціПомічники. Сировину. Що дають тварини людям

Номер слайду 26

Семантична карта «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»ЕТАПИ

Номер слайду 27

Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися. Комахи. Де живуть?У вулику. Дає мед. З чого роблять мед?З нектару. Сім’я – рій. Що роблять взимку?Запилюють рослини. Семантична карта «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»

Номер слайду 28

1 гр.2 гр.3 гр.4 гр.5 гр. Контрольна132132 Порушена послідовність 1. Учням пропонується кілька речень із тексту, записаних у порушеній послідовності.2. Учні об`єднуються в групи. Кожна група повинна запропонувати свою послідовність поданих речень. Результат фіксується на дошці або окремих аркушах паперу.3. Учні читають текст і перевіряють. 4. Обговорення результатів роботи.

Номер слайду 29

Метод “Карта персонажів”Учні працюють в парах. Обирають персонажа твору. У відповідну комірку вписують імена персонажу. У кола вписують характеристики даного героя. У прямокутники вписують докази за текстом твору.

Номер слайду 30

Улянкапрацьовитаспостережлива. Помітила красу лісу. Шершаві руки

Номер слайду 31

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Марина Лєвтєрова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
13 липня 2018
Переглядів
3701
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку