Запропонований матеріал-це досвід роботи освітнього закладу зпитань підвищення педагогічної майстерності вчителя, можливість визначти орієнтири під час планування методичної роботи з вчителями.
Діагностика, моніторинг, експертиза
Одним із стратегічних завдань, окреслених у Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), є створення умов для формування освіченої творчої особистості вчителя-професіонала. Ставиться завдання виховання нової генерації педагогічних кадрів, розробки комплексу теоретичних і методичних основ щодо забезпечення розвитку професійної компетентності вчителів, якісної реалізації їх творчого потенціала.
А тому в практику роботи організаторів науково-методичної роботи повинна широко ввійти діагностика, педагогічна експертиза, методи експертного оцінювання та моніторинг професійної діяльності вчителів, які забезпечуть науковий підхід до організації роботи з педагогічними кадрами, їх професійний розвиток, самовдосконалення і саморозвиток. Проведення діагностування та, особливо, самодіагностування (саморефлексії), експертизи та моні-торингу педагогічної діяльності слід спрямувати на оволодіння кожним учителем навичок самоаналізу, самооцінки, що дозволить перевести практичну діяльність викладачів в режим активного саморегулювання та самокоригування, а також реалізувати одну із функцій методичної роботи стосовно конкретного педагогічного працівника – аналітично оцінювальну, сутність якої полягає передусім у критичному осмисленні існуючої педагогічної практики та особистого професійного досвіду і їх оцінювання.
Освіта-складна система, дії якої неможливо прогнозувати, спосте-рігаючи за діями її підсистеми. Відповідно, ми не можемо дати об'єктивну оцінку якості освітнього процесу в закладі, аналізуючи певні аспекти, не взявши до уваги зв'язки між його складниками.
моніторинг педагогічна методи
експертиза експертного
оцінювання
Педагогічна діагностика – система технологій, процедур, засобів, методик і методів отримання інформації про стан та розвиток педагогічних систем.
Педагогічна експертиза розуміється як складна аналітико-синтетична діяльність, що спрямована на дослідження педагогічних об’єктів, явищ, процесів, проблем, результатів педагогічної дійсності, формування обґрун-тованої оцінки та прогнозування подальшого розвитку системи освіти.
Метод експертного оцінювання – є саме тим механізмом, який дозволяє здійснювати саме науково-педагогічну експертизу.
Практика свідчить, що там, де проводиться відповідна робота, відбувається зниження педагогічних утруднень щодо самооцінки вчителя та оцінки, створюється система науково-методичного супроводу педагога, яка сприяє становлення вчителя-професіонала.