Презентація"РОЗВИТОК культури в Україні«Розстріляне відродження» 30-і роки XXс"т

Про матеріал
Ознайомлення з процесами, які відбувалися в історії,в культурі, причини "Розстріляного відродження",репресії щодо діячів української культури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала Буневич С.П Вчитель художньої культури ФЦПТО 2020 рік

Номер слайду 2

Мета: -пояснити процеси, які відбувалися в історії,в культурі, причини "Розстріляного відродження",репресії щодо діячів української культури, -дослідити розвиток культури в Україні у 30-і роки; -вміти аналізувати, . зіставляти, робити власні висновки на основі наукової та художньої літератури; -створювати узагальнюючі характеристики діячів політики та культури; -вміти пояснювати поняття; -розуміти суперечності історичного розвитку в 20-30-х pp. XX ст., бачити зв’язок між минулим та сьогоденням; давати оцінку життю та діяльності покоління того часу.; розвивати в учнів вміння використовувати знання з інших предметів; -виховувати вчитись, вести дискусію, висловлювати та аргументувати власну думку, толерантно ставитись до іншої точки зору -формувати гуманістичні та демократичні ідеали людини

Номер слайду 3

Відкриваю для себе нові імена І глибинні думки, і душевні висоти... Скільки років ховала їх прірва страшна, Що хотіла наш дух, нашу суть побороти. Скільки їх, що приходять з далекої тьми,- Хоче серце усіх поіменно назвати... І на болях своїх знову пишемо ми Імена, імена... І вкорочені дати. В.Крищенко

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Мета: -пояснити процеси, які відбувалися в історії,в культурі, причини "Розстріляного відродження",репресії щодо діячів української культури, -дослідити розвиток культури в Україні у 30-і роки; -вміти аналізувати, . зіставляти, робити власні висновки на основі наукової та художньої літератури; -створювати узагальнюючі характеристики діячів політики та культури; -вміти пояснювати поняття; -розуміти суперечності історичного розвитку в 20-30-х pp. XX ст., бачити зв’язок між минулим та сьогоденням; давати оцінку життю та діяльності покоління того часу.; розвивати в учнів вміння використовувати знання з інших предметів; -виховувати вчитись, вести дискусію, висловлювати та аргументувати власну думку, толерантно ставитись до іншої точки зору -формувати гуманістичні та демократичні ідеали людини

Номер слайду 6

Розстріляне відродження — літературно-мистецьке покоління 20-х — початку 30-х рр. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, живопису, музики, театру і яке було знищене тоталітарним сталінським режимом. Термін «розстріляне Відродження» вперше запропонував діаспорний літературознавець Юрій Лавріненко, вживши його як назву збірника найкращих текстів поезії та прози 1920-30-х рр. За це десятиліття (1921—1931) українська культура спромоглася компенсувати трьохсотрічне відставання й навіть переважити на терені вітчизни вплив інших культур, російської зокрема (на 1 жовтня 1925 року в Україні нараховувалося 5000 письменників). Початком масового нищення української інтелігенції вважається травень 1933 року, коли 12—13 відбулися арешт Михайла Ялового і самогубство Миколи Хвильового, у недоброї пам'яті харківському будинку «Слово».

Номер слайду 7

Питання вчителя "Які ви знаєте причини українського відродження 20х -30рр.",  Причини українського відродження: 1.Доба героїчної боротьби українського народу за незалежність 1917-1920 роки. 2.Послаблення тиску центру в Україні в період НЕП. 3.Поява цілої плеяди молодих літераторів, драматургів, художників та літературних спілок різних напрямків. 4.Політика українізації та підвищення ролі української мови. Запишіть ці причини в зошити

Номер слайду 8

Кульмінацією дій радянського репресивного режиму стало 3 листопада 1937 року. Тоді, «на честь 20-ї річниці Великого Жовтня» у Соловецькому таборі особливого призначення за вироком Трійки розстріляний Лесь Курбас. У списку «українських буржуазних націоналістів», розстріляних 3 листопада також були Микола Куліш, Матвій Яворський, Володимир Чеховський, Валер'ян Підмогильний, Павло Филипович, Валер'ян Поліщук, Григорій Епік, Мирослав Ірчан, Марко Вороний, Михайло Козоріс, Олекса Слісаренко, Михайло Яловий та інші. Загалом, в один день за рішенням несудових органів, було страчено понад 100 осіб представників української інтелігенції — цвіту української нації.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Причини "Розстріляного Відродження" та запишемо в зошит : 1.Згортання політики "українізації ". 2.Встановлення сталінського тоталітарного режиму в СРСР. 3.Монополія влади на думку та зміст літературних творів. 4.Характерна риса даного періоду - репресії щодо діячів української культури.

Номер слайду 11

Хоч в пісні воскресив би вас і той страшний, безумний час!.. Так тяжко плачу і дивлюсь я на розстріляне безсмертя, як на дитя убите — мати... Страшний пройшли ми, друзі, час. Та як живі вони між нас і будуть жить на горе кату!.. Безсмертя ж бо не розстріляти!. В. Сосюра

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Народився 30 жовтня 1882 р.у с.Романівкав Галичині. Художник, маляр-монументаліст, педагог. Засновник школи українського монументального живопису, лідер бойчукістів. 25 листопада 1936 органи НКВС заарештували, а 13 липня 1937 р. разом з учнями І. Падалкою та В.Седляром розстріляли. Його дружину стратили 11 грудня також як «шпигунку» і «дружину керівника націоналістичної терористичної організації серед художників». Долю цих чотирьох розділила більшість учнів Михайла Бойчука.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

І знов обвугленими сірниками, на сірих мурах сірі дні значу, і без кінця топчу тюремний камінь, І туги напиваюсь досхочу. Напившись, запрягаю коні в шори І доганяю молоді літа, лечу в далекі голубі простори, де розцвітала юність золота. Вернітеся, благаю, хоч у гості! -Не вернемось!- гукнули в далині. Я на калиновім заплакав мості І знов побачив мури ці сумні, І клаптик неба, розп”ятий на гратах, І недріманне око у “вовчку”… Ні, уже не грати: Я – в кам”янім, у кам”янім мішку

Номер слайду 19

Народився 25 лютого1887 р.в м.Самбір. Режисер, актор, теоретик театру, драматург, публіцист, перекладач. Творець модерного українського театру. Були висунуті звинувачення в «похмурості», викривленні оптимістичної радянської дійсності. Звільнено з посади директора театру. Заарештовано, вислано на будівництво Біломорсько-Балтійського каналу на Медвежу Гору, потім на Соловки. 3 листопада 1937р. після повторного суду було розстріляно в урочищі Сандармох. Реабілітований у 1991 р.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Народився 26 грудня 1898 р. у с. Кантемирівка Воронезької губернії. Поет, письменник, драматург, перекладач. Входив до АСПИС, «Ланка» та «МАРС». Поезії притаманний глибокий ліризм, драматизм почуттів, майстерна поетична мова. У грудні 1934 заарештований НКВС. Звинувачений у приналежності до націоналістичної терористичної організації. В березні 1935 виїздною Військовою колегією Верховного суду СРСР разом з іншими письменниками засуджений до розстрілу (змінено на довготривале табірне ув'язнення).Розстріляний 2 лютого1936 р. на Соловках. Реабілітований у 1956 р.

Номер слайду 23

У грудні 1934 року під прикриттям «культурного з'їзду», російські чекісти зібрали в Харкові 300 цих сліпих кобзарів і лірників, де всіх їх розстріляли. Улітку 1936 року в Полтаві, під прикриттям «концерту», росіяни зібрали й розстріляли кобзарів, що залишилися в Україні. Кобзарів оголошують жебраками і жорстоко переслідують Так знищувалася душа українського народу. Забуті, обдерті, в старенькій свитині Сумними степами ідуть кобзарі; Незрячі, вони про свободу співають І сонце вітають на ранній зорі. …Шукають сліпії і бачать те світло, А зрячі ще й досі його не знайшли Знущаються з пісні, їх кобзи розбили, Їх думу і слово в полон узяли

Номер слайду 24

Репресованим кобзарям, бандуристам, лірникам. Пам'ятний знак у Харкові

Номер слайду 25

Народився 13 грудня 1893 р. в м. Тростянець. 13 травня 1933 р. в Харкові в атмосфері тотального цькування і переслідування, покінчив життя самогубством. Каталізаторами стали арешт Михайла Ялового та Голодомор. Письменник, публіцист. Провідний письменник неоромантичного стилю. Один з основоположників пореволюційної української прози.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Пам’ять. Тож помолімося за убієнних, Які у морі бурянім пливуть, Та ще за страждущих і угнетенних, Які шукають марно світлу путь, За всіх в снігу зажива погребенних Які шляху додому не знайдуть Над ними, Господи, в небесній тверді Простри свої долоні милосердні!   Ще помолімося за всіх, кому Вже не судилося узріти світла, Що їх я думкою не обійму; За всіх, кому зруйновано їх житла, Кого безжально кинули в тюрму, Щоб радість їм ніколи не розквітла. О, тільки дотиком легеньких рук, Позбав їх, Господи, страждань і мук!

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Народився 17 лютого 1908 в ст. Боровйонка Крестецького повіту Новгородської губернії. Після вбивства Кірова у грудні 1934 р. заарештований разом із численною групою діячів української культури, серед яких Косинка, Фальківський, Буревій, Антін, І. Крушельницькі, Мисик та ін. За приналежність до контрреволюційної терористичної організації виїзна сесія Військової колеґії Верховного Суду СРСР на закритому засіданні 14 грудня винесла смертний вирок. Розстріляний 14 грудня 1934 р.в Києві. Реабілітований у 1958 р.

Номер слайду 30

Народився 2 серпня 1888 р. в с. Великі Меженки Воронезької губернії. З 1932 не міг знайти роботу. 13 грудня 1934 виїзною сесією Військової колегії Верховного суду СРСР у Києві за звинуваченнями «в організації підготовки терористичних актів проти працівників Радянської влади» було засуджено до розстрілу.Розстріляний 15 грудня 1934 р. в м. Київ. Реабілітований у 1957 р.

Номер слайду 31

Народився 3 листопада 1898 р. у с. Великі Лепеси (нині в межах м. Кобрин). Поет, прозаїк, перекладач,сценарист. Належавдо літературної групи «Ланка» (пізніше МАРС) .Попри революційне минуле, офіційна критика ставилася недовірливо до його творчості. Коли в зв'язку з убивством С. Кірова було посилено терор, його разом з Г. Косинкою, О. Влизьком, К. Буревієм та іншими розстріляно 14 грудня 1934 р.в групі двадцять вісьмох у м. Київ. Реабілітований після 1956 р.

Номер слайду 32

Народився 30 жовтня 1882 р.у с.Романівка в Галичині. Художник, маляр-монументаліст, педагог. Засновник школи українського монументального живопису, лідер бойчукістів. 25 листопада 1936 органи НКВС заарештували, а 13 липня 1937 р. разом з учнями І. Падалкою та В. Седляром розстріляли. Його дружину стратили 11 грудня також як «шпигунку» і «дружину керівника націоналістичної терористичної організації серед художників». Долю цих чотирьох розділила більшість учнів Михайла Бойчука.

Номер слайду 33

Народився 29 грудня1899 р. у с. Щербанівка Київської губернії. Прозаїк. Член АСПИС (1923-24), «Ланка» і «МАРС». Майстер імпресіоністичної новели. На поч. 1930-х рр. видання творів було заборонено. В листопаді 1934 заарештований. Під час судового процесу в грудні 1934 був звинувачений у приналежності до контрреволюційної терористичної організації і засуджений до розстрілу. Розстріляний 14 грудня 1934 р. в м. Київ. Реабілітований у 1957 р.

Номер слайду 34

М.Яловий М. Зеров М. Вороний В. Підмогильний

Номер слайду 35

18.11. 1892-3.11 1937 Драматург, режисер, громадський діяч, газетяр і редактор, педагог. Творець модерної української драматургії. І смерть Куліша- Шекспіра України Багато їх, чий голос не долине, Кров капле із тернового вінка

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
3026
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку