Презентація "Розвиток мовлення. Написання есе з використанням складнопідрядних речень"

Про матеріал
Мета: навчити складати усні й письмові висловлення різних стилів на визначену тему, використовуючи в них виражальні можливості складнопідрядних речень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення Написання есе з використанням складнопідрядних речень

Номер слайду 2

Як мені даровано багато, скільки в мене щастя, чорт візьми! — На землі сміятись і страждати, Жити і любить поміж людьми!Василь Симоненко. Щастя — вінець відважних. Французьке прислів'я

Номер слайду 3

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Григорій Савич Сковорода

Номер слайду 4

Написання есе «Що мене робить щасливим/щасливою?» з використанням складнопідрядних речень

Номер слайду 5

Есе (есей) – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.

Номер слайду 6

Види есе{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вільне. Формальне. Ознаки: невеликий обсяг (7-10 речень); довільна форма і стиль викладу зі збереженням структурованості тексту (вступ, основна частина, висновок); наявність позиції автора. Ознаки: обсяг 120-200 слів логічна організація структури: наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки); ґрунтовність викладу; наявність позиції автора.

Номер слайду 7

Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо.

Номер слайду 8

Формальне есе. Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45 хвилин. Види формального есе: інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис); критичне;еседослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есеаналіз)

Номер слайду 9

Вимоги до формального есе1. Обсяг – 1 – 2 сторінки тексту (120-200 слів).2. Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка. 3. Кожен абзац есе розкриває одну думку. 4. Необхідно писати стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має нести лише інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора. 5. Есе має відрізнятися чіткою композиційною побудовою, бути логічним за структурою.

Номер слайду 10

6. Есе повинно засвідчити, що його автор знає й осмислено застосовує теоретичні поняття, терміни, узагальнення, ідеї. 7. Есе повинно містити переконливе аргументування порушеної проблеми.

Номер слайду 11

Структура есе. Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок. Вступ – обґрунтування вибору теми есе. Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій.

Номер слайду 12

Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми, підсумовує есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.

Номер слайду 13

план ес. План есе1. ВСТУП - один абзац. А. Використовуйте «пастки» для залучення уваги, такі як: цитата, вірш, питання, роздуми, незвичайні факти, ідей або смішні історії. В. Немає необхідності висловлювати в першій пропозиції основну думку. Але воно повинне підводити до неї або якось відноситися до головної ідеї або тези, а також містити основні положення есе. С. Уникайте таких фраз, як «Це есе про ...» або «Я збираюся поговорити про...».

Номер слайду 14

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА - 2-3 абзаци. А. Виражайте свої думки зрозуміло. В. Підкріплюйте основні ідеї фактами, роздумами, ідеями, яскравими описами, цитатами або іншою інформацією або матеріалами, які інтригують і захоплюють увагу читача. С. Використовуйте довідкові матеріали, щоб усунути тавтологію.

Номер слайду 15

3. ВИСНОВОК - один абзац. А. Продемонстріруйте ваше зростання і потенціал в даній області. Покажіть ваші погляди на проблему. В. Які дії ви плануєте у вашому майбутньому робити відносно даного питання. С. Ваша головна думка в модифікованому варіанті.

Номер слайду 16

Що мене робить щасливим/щасливою?Зразок{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Щастя… Немає жодної людини, яка б не мріяла про нього. Де його шукати, що робитьлюдину щасливою? На мою думку, відповідь на ці запитання можна знайти в афоризмах українського мандрівного філософа Г. Сковороди. Один із них стверджує: «Людина –коваль свого щастя». По – перше, за щастя треба боротися. У народі кажуть, що сміливість – половина щастя. Переконливим аргументом є вчинок дівчини, яка відстояла своє право нащастя. Наталка Полтавка з однойменної повісті І. П. Котляревського тільки завдяки рішучості й сміливості залишилася зі своїм коханим Петром.

Номер слайду 17

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}По – друге, Григорій Савович говорить: «Бути щасливим – це значить пізнати, знайти самого себе». Дійсно, жити треба так, щоб відчувати себе щасливим і робити добрі справи. Кожна людина повинна розуміти, що для неї є «сродним». Доказом може бути яскрава спортивна кар’єра легенди українського футболу – Андрія Шевченка. Він - найкращий бомбардир в історії нашої національної збірної, у недавньому минулому якої був тренером. Володар «Золотого м’яча» 2004 року аж тричі ставав найкращим бомбардиром Ліги чемпіонів. Своєю професійною діяльністю відомий футболіст утілив ідею «сродної» праці в життя

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Щоб бути щасливим, необхідно налаштувати себе на позитивні емоції. Адже щастя – це стан душі й уміння бачити красу навіть у дрібницях, насолоджуватися емоціями від улюблених справ. Особисто я маю неймовірне задоволення від подорожей. Люблю пізнавати історію та культуру країн Західної Європи. У щоденному житті намагаюся навіть від звичайних занять  отримати максимум користі та задоволення. При цьому керуюся словами британського музиканта Роя Гудмана: «Щастя – це спосіб подорожі, а не пункт призначення». Головне – не стільки результат, як самі емоції, які отримую від процесу виконання улюбленої справи. Ще для відчуття щастя мені необхідна впевненість,що мої рідні здорові й знаходяться в безпеці. Неймовірно радію, коли мама весело усміхається, дякуючи нам з татом за допомогу. І таких, здавалося б, дрібничок дуже багато в моєму житті, саме вони і є частинками мого щастя. Я себе вважаю щасливою людиною, бо маю люблячих батьків, гарних друзів. Здобуваю знання та займаюся спортом і танцями, подорожую. 

Номер слайду 19

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Сумно, що в нашому житті є жорстокі події,  які безжалісно можуть перекреслити щастя багатьох людей. Це війна. Після 24 лютого цього року ми зрозуміли: треба цінувати те, що маємо сьогодні й радіти кожному дню, який у будь–який момент може стати останнім. Допоки агресивний сусід -терорист буде посягати на нашу свободу й щастя, мужні воїни героїчно захищатимуть Батьківщину. Коли знищать запеклого ворога, тоді буде найбільше щастя для всіх українців. Отже, по–справжньому щасливим, можна бути тільки під мирним небом рідної країни. А щастя… Воно в нашій душі, головне - уміти зрозуміти його. Треба пам’ятати: без власних зусиль ми не зможемо досягти ні успіхів, ні задоволення від життя. А ще пам’ятаймо слова нашого геніального філософа Григорія Сковороди: «Шукаємо щастя по країнах, столiттях, а воно скрiзь i завжди з нами».

Номер слайду 20

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пригадаймо!{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Речення. Вид підрядної частини. Дійсно, жити треба так, щоб відчувати себе щасливим і робити добрі справи. Обставинне часу Кожна людина повинна розуміти, що для неї є «сродним». Обставинне причини. Щоб бути щасливим, необхідно налаштувати себе на позитивні емоції. Обставинне мети. Неймовірно радію, коли мама весело усміхається, дякуючи нам з татом за допомогу. З’ясувальне

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рефлексія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Які є види есе?Яке есе називається формальним?Які вимоги до формального есе?Які речення називаються складнопідрядними?Які ви знаєте види складнопідрядних речень?

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Домашнє завдання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Написати есе «Що мене робить щасливим/щасливою?» з використанням складнопідрядних речень, повторити § 15

Номер слайду 23

Використано інтернет-ресурси Дякую за перегляд!!!

pptx
Додано
21 січня
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку