Складнопідрядні речення з підрядними причини і мети

Про матеріал
Презентація дозволить повністю провести урок без додаткової підготовки. Містить мотивацію, завдання для колективної роботи, поповнення словникового запасу, повторення пройденого матеріалу та подолання освітніх втрат (містить матеріал попередніх років навчання, зокрема щодо відомостей про написання власних назв, частин мови тощо)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

День Собо́рності України — державне свято України, яке відзначають щороку 22 січня в день проголошення Акту Злуки Української Народної Республіки й Західноукраїнської Народної Республіки. Саме 22 січня 1919 року на Софіївському майдані у Києві урочисто оприлюднили Універсал про створення єдиної й незалежної Української Народної Республіки, який увійшов в історію як Акт Злуки УНР і ЗУНР.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Відредагуйте словосполучення:мандрувати по країнампересікати дорогуповодитися відповідно вимогдалекий путьу випадку потреби

Номер слайду 4

Перевірте свої відповіді:мандрувати по країнампересікати дорогуповодитися відповідно вимогдалекий путьу випадку потребимандрувати країнамиперетинати дорогуповодитися відповідно до вимогдалека путьу разі потреби

Номер слайду 5

«Синтаксичний марафон»Яке речення називається складнопідрядним?Назвіть види складнопідрядних речень. Що може пояснювати підрядне речення? Як може розміщуватися підрядна частина відносно до головної ?Чи можуть бути в головній частині вказівні слова? Як відрізнити сполучник від сполучного слова?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Двадцять друге січня. Класна робота. Складнопідрядні речення з підрядними причини і мети

Номер слайду 9

Двадцять друге січня. Класна робота. Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети

Номер слайду 10

Лінгвістичне спостереження. Україна переможе, бо світло завжди долає темряву. Щоб уволю всього мати, слід багато працювати.

Номер слайду 11

Складнопідрядні речення з підряднимипричини. Чому?З якої причини?Через що?мети. Навіщо?З якою метою?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Підрядна частина може стояти стосовно головної:перед нею (рідше) (найчастіше) після головної в середині неї (зрідка)[Я не приїхав], (через те що замело дорогу).[Людина,(щоб бути успішною), повинна здобувати (не «отримувати») знання].(Оскільки на вулиці холодно), [ми перебуватимемо (не «знаходитимемося») в теплому приміщенні].

Номер слайду 16

Вчимося говорити «Ні»

Номер слайду 17

Синтаксичний практикум. Чи всі подані речення є складнопідрядними з підрядними частинами причини? (Ні)коли не прагни товариства людей лихих, через те що серця їхні привчені до насильства. Оскільки дражливе слово викликає злість, людина г…ряча здіймає сварку. Лагідна ж людина сварку втихомирює, тому що її розважливість гасить гнів. Пер…конати можна мудрістю й (довго)терпеливістю, бо м…який язик ломить і тверду кістку (З Біблії).

Номер слайду 18

Займи позицію (ТАК або НІ)Усі подані речення мають підрядну частину мети. Відповідь обґрунтуйте:1. І де в світі тая сила, щоб в бігу її спинила? (І. Франко). 2. Кожна мати хоче, щоб її діти росли розумними і щасливими (О. Квітневий). 3. Чи зумієш ти літати, щоб зі мною в парі бути? (М. Вороний).

Номер слайду 19

Вправа «Закінчи речення»На цьому уроці я навчився… я задумався … я відчув… я усвідомив…

Номер слайду 20

Двадцять друге січня. Класна робота. Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Вивчити правила на ст. 108 та ст. 112, виконати письмово одну вправу на вибір: Достатній рівень - вправа 235 Високий рівень - вправа 225

Номер слайду 22

Додаткові завдання. Якщо залишається час, можна виконати або надати як індивідуальні картки

Номер слайду 23

Словниковий диктант(В,в)улиця (Я,я)рославів (В,в)ал, мен..ший, нян..чити, з..їхати, (Е,е)поха (В,в)ідродження, приїж..ати, ін..єкція, мовно/літературний, недо/читав, контрас..ний, пес..ливий, віч/на/віч, гіган..ський, жовто/блакитний, жовто/гарячий, навіки/віків, що/денно, що/б дистриб..ютор, ні/як, по/зимовому, на/добраніч, поки/що, через/те/що,(Р,р)іздво (Х,х)ристове, (Н,н)овий рік, возз..єднання, на/зло, жовто/бокий, ясно/вельможний, день/у/день, тримай/но, що/найдовша, скільки/то.

Номер слайду 24

Словниковий диктант. Вулиця Ярославів Вал, менший, няньчити, з’їхати, епоха Відродження, приїжджати, ін’єкція, мовно-літературний, недочитав, контрастний, пестливий, віч-на-віч, гігантський, жовто-блакитний, жовтогарячий, навіки-віків, щоденно, щоб дистриб’ютор, ніяк, по-зимовому, на добраніч, поки що, через те що, Різдво Христове, Новий рік, возз’єднання, на зло, жовтобокий, ясновельможний, день у день, тримай-но, щонайдовша, скільки-то.

Номер слайду 25

Синтаксичний практикум. Перепишіть. Визначте й  підкресліть у  кожному реченні граматичні основи. Поставте питання від головної частини до підрядної:1. Щоб перемогти зло, нам потрібні любов і співчуття (Мати Тереза). 2. Схиляйся тільки для того, щоби підняти слабших (Епікур). 3. Можемо стати над прірвою в полі, щоб одвертати людей од біди голосом пісні і доброї волі (П. Воронько). 4. Один лиш вибір — плисти проти плину, щоб хвилі били в груди, а не в спину (Л. Михайлів). 5. Щоб з людьми було тобі не студно, не скупись на ласку і тепло (П. Камінський).

pptx
Додано
23 січня
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку