Контрольна робота . Складне речення. Складносурядне речення

Про матеріал
Контрольна робота "Складне речення. Складносурядне речення." складається з різнорівневих завдань- тестові, на відповідність та відкритої форми
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови 9 клас. Складне. Складносурядне речення

І-ІІ рівні

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.

1.Складним називається речення, яке:

а) складається з кількох словосполучень;

б) має лише підмет і присудок;

в) має лише другорядні члени;

г) маж дві і більше граматичних основ.

2.Виділіть складносурядне речення:

а) Щодня, щоночі, молила і кликала до себе (Л. Тараненко).

б) Дощі, що зарядили над турбазою кілька днів підряд, зосталися ніби відрізані променем сонця на асфальті (Л. Тараненко).

в) Максим обережно відхилив почорнілу хвіртку і ступив на густо всипаний ледь видимим порохом куряви спориш  (Л. Тараненко).

г) Над узорними віялами орляка снується легка-легка павутина, і повітря, здається, тремтить від натужної напруги… (Л. Тараненко).

3.Виберіть складносурядне речення, частини якого поєднані за допомогою протиставного сполучника

А Фронт мовчав, чи його чутно не було витряпицею (О. Гончар).

Б Лиш небо гуде неокрає, та сім’я журавлина на крилах весну підіймає (А. Малишко).

В Між нами грат нема, та ними і не можна троянду й солов’я навіки розлучить (Леся Українка).

Г І марили айстри в саду восени про трави шовкові, про сонячні дні, і в мріях ввижалась їм казка ясна (О. Олесь).

4.Виберіть речення, що відповідає схемі[ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено)

А Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).

Б У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).

В Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).

Г В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

5.Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:

а) у простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну подій, явищ;

б) друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення;

в) у складносурядному реченні є спільний другорядний член, який стосується обох простих речень;

г) прості речення з’єднані підрядними сполучниками

6.Частини складносурядного речення поєднуються за допомогою сполучників:

а) єднальних, протиставних, розділових;

б) часових, причинових, мети;

в) умовних, допустових;

г) наслідкових, порівняльних.

ІІІ рівень

Завдання  мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою. доберіть відповідник, позначений буквою.

1.Установіть відповідність між складносурядними реченнями та видом смислового зв'язку, яким поєднані їхні частини

1 послідовність

2 чергування явищ

3 зіставлення явищ

4 протиставлення явищ

А Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні вже восени (Леся Українка).

Б Туман уже піднявся — і небо стало сірим (М. Коцюбинський).

В То проснеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс (А. Шиян).

Г Минає день, і світ згасає, і найсвітліший промінь згас (М. Рильський).

Д Співають, ідучи, дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).

Д Від того, ... сонце ніколи не заглядало в це тісне місце, тут завсігди було волого (Панас Мирний).

2.Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них

1 кома

2 тире

3 крапка з комою

4 відсутність розділового знака

А Ця розмова лишила у мене якийсь гіркий несмак але миритись, бра ти назад свої слова у мене не було бажання (Леся Українка).

Б Час ішов дуже поволі і якась година здалася матері за цілу вічність (Микола Хвильовий).

В А десь біжать залізні коні і пахне холодом трава (В. Сосюра).

Г Ще одна-єдина мить і дальній поїзд прошумить (А. Малишко).

3.Установіть відповідність між схемами і реченнями

1 [ ], а [ ] і [ ].

2 [ ], і [ ], і [ ].

3 А [ ], а [ ].

4 [ ] і [ ].

А Погасли хвилі, гори, хмари, і над землею в’ються чари, і над землею в’ються сни (Олександр Олесь).

Б Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку (Л. Костенко).

В В тихій задумі стояли діброви, а в них весільним одягом пишались черешні і темно рожевіли напухлими устами дикі яблуні (М. Стельмах).

Г А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялась (М. Рильський).

Д Чи то галич налетіла чорна, чи то гору турки обступили (Леся Українка).

ІV рівень

1.Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання до нього.

Весна

(1) Сніг лежав уже по самих ярках та затінках, а то скрізь позбігав лепетливими дзюркотливими струмками. (2) Серед пучечків торішньої трави де-не-де визирали вже блакитними оченятами проліски, але вся земля лежала ще чорна, не убрана в пишні зелено-квітчасті м’які шати. (3) Лежала ще півсонна й зітхала до неба теплими грудьми, і теє зітхання злітало вгору легенькою біластою парою. (4) Пара линула вгору, збиралася там у хмари, і хмари тьмарили небо, затуляючи землі сонце. (5) Земля зітхала за сонцем і не знала, що за малу годину вона погонне в його золотих обіймах. (6) Сльози-тумани розвіються, зникнуть од одного ясного променистого погляду. (7) А поки ще хмари темні, — але теплі весняні хмари, — снували по небу (За Б. Грінченком).

— Позначте всі складносурядні речення.

— Позначте всі речення, у яких є однорідні присудки.

-          Зробіть синтаксичний розбір одного з речень

docx
Додано
23 січня
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку