Тема. Розвиток мовлення. Жити – це значить вишукувати засоби для здійснення себе як програми. Твір-есе
Номер слайду 2
Наші завдання: поглибити й розширити знання про есе, його основні ознаки, структуру; удосконалити вміння визначати тему, викладати основну думку ; створити й відредагувати висловлювання на основі власного досвіду; виховувати прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Номер слайду 3
“Цей величезний світ – дзеркало, у яке нам потрібно дивитися,щоб пізнати себе до кінця”. М. Монтель, засновник жанру есе
Номер слайду 4
Есе (фр. essai “спроба, проба, нарис”, від лат. exagium “зважування”) — літературний жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Есе – це суб’єктивний, індивідуальний, самостійний простір, де формуються позиції, висловлюються думки, передбачення та демонструється відповідне індивідуалізоване ставлення.
Номер слайду 5
Есе. Враження. Роздуми. Асоціації
Номер слайду 6
Структура есе. Вступ. Докази “за”. Докази “проти”. Розв’язка. Висновок.
Номер слайду 7
Види вступів творів-есе. Несподіваний. Дієвий. АвторитарнийІнформативний. Цитатний. Діалоговий. Станда-ртний
Номер слайду 8
Номер слайду 9
?Уміння генерувати ідеїУміння аналізувати можливі втрати і прибутки. Здатність приймати рішення. Творче мислення. Винахідливість
Номер слайду 10
Правила успішного написання есе1. Багатство мови ( художні засоби, багатозначні слова, слова-синоніми). 2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).3. Різна структура речень. ( Додайте кілька інверсій ).4. Кожне слово важливе, кожне речення повинне нести унікальний зміст.5. Лаконічність викладу думок.6. Активна життєва позиція.7. Читайте книги!
Номер слайду 11
Джерела мудростіРоботі як не сядеш на шию,(так вона тобі сяде) ______________________________________________2. Не навчишся плавать,поки в вуха(води не набереш)_______________________________________________Роботящі руки(гори вернуть_____________________________________Не святі горшки (ліплять) ___________________________________________Діло майстра(величає) _______________________________________________У неграмотного колос, а у грамотного (п’ять)______________________________________Була б охота(буде гарна робота)
Номер слайду 12
Хвилинка грамотності
Номер слайду 13
Теми творів-есе. Через десять років я б хотів займатися…Краще конкретні знання чи вміння творчо мислити?
Номер слайду 14
Наші завдання: поглибити й розширити знання про есе, його основні ознаки, структуру; удосконалити вміння визначати тему, викладати основну думку ; створити й відредагувати висловлювання на основі власного досвіду; виховувати прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.