Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Основою навчальної діяльності, яка стає провідною у молодших школярів, стає пізнавальна, розумова активність. Без досить високого рівня цієї активності неможлива ефективна організація освітнього процесу.
Показниками пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності виступають:запитання учнів до вчителякритичністьсхильність до аналізу помилок, допущених у процесі виконаннянавчального завданняпрагнути усвідомити причину досліджуваного явищасамоаналіз і самооцінка власних дійучасть у колективній роботі класуактивний відпочиноквибір складних завдань
Активність, відпочинок. Кінезіологія. Кінезіологія - це наука про розвиток головного мозку через рух, використовується в усьому світі. Кінезіологічні вправи – це комплекс рухів, що покращують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють поліпшенню запам'ятовування, підвищують стійкість уваги, формують просторові уявлення. Зайняття сприяє розвитку рухової сфери, гармонізують роботу головного мозку.
Отже, інноваційні технології:дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.