Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття») наголошує: «Загальна середня освіта має забезпечувати продовження всебічного розвитку дитини як цілісної успішної особистості».
Розвиток стає ключовим словом і внутрішньою сутністю сучасного педагогічного процесу в більшості розвинених країнах світу.
Географія як шкільна дисципліна покликана формувати в учнів систему поглядів на світ, мислення, географічну компетентність та екологічну культуру.
Проектування – особливий вид інтелектуальної діяльності, шлях задуму або спосіб планування, що пов'язує ідею з її втіленням.
Специфіка географії як шкільного предмета полягає в тому,що необхідною умовою засвоєння матеріалу є наявність в учнів умінь користуватися різноманітними джерелами знань: текстовими, картографічними, статистичними. Практичне завдання на певному етапі навчання за наявних відповідних умінь і навичок в учнів спирається на їхню самостійну пізнавальну діяльність.