Соціальні і громадянські компетентності Уміння навчатися впродовж життя 6 Підприємливість 8 Загальнокультурна грамотність 9 11 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ: 7 Екологічна грамотність і здорове життя 10 11 Фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
Галузеві компетентності НУШ сформовано у вигляді вимог до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти визначено за 9 освітніми галузями: Мовно-літературна (українська мова та література, мови та літератури відповідних корінних народів і національних меншин, іншомовна освіта) Математична Природнича Технологічна Інформатична Соціальна і здоров’язбережувальна Громадянська та історична Мистецька Фізкультурна
Шляхи формування компетентностей: Через зміст освіти ( навчальні програми, Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, підручники). Через методи навчання, які ґрунтуються на організації активної власної діяльності школярів. Через форми організації навчальної діяльності (групові, індивідуальні, фронтальні). Через засоби навчання, метою яких є спонукати учнів мислити.
Інноваційний доводити власну позицію аспект реалізую через Створення мовленевих ситуацій Розв'язування проблемних ситуацій Застосування Інтерактивних технологій Виконання творчих завдань Метод Евристичної бесіди Роботу учнів з довідковою літературою Групова робота, парна Ключові аспекти формування комунікативної компетентності: інноваційний, діяльнісний, психолого - педагогічний
Діяльнісний аспект Види активної діяльності Робота в парах, робота в малих групах, інтерактивні ігри, літературні ігри, ігрові ситуації, технологія навчання у дискусії Нестандартні форми уроків Урок – гра, урок змагання, урок – казка, урок – подорож, урок КВК, урок вікторина Позакласна діяльність Виховні бесіди, години спілкування, тематичні проекти та свята, конкурси віршів, інсценізація казок, родинні заходи, подорожі, екскурсії