«Руська трійця»
• виникнення видавничо-культурних, просвітницьких, музейних та ін. закладів та організацій;
• вивчення, поширення та збирання спадщини; • узагальнення історичного та політичного досвіду.
• виникнення політичних організацій; політична боротьба;
• вимога суверенітету нації; автономії; незалежності
• збір і публікація народних пісень, казок, легенд;
• дослідження звичаїв і вірувань;
• публікація історичних трактатів та художніх творів.
Етапи національного відродження та їх характеристика
Дошка Google Jamboard
(кінець XVIII — 40-ві роки XIX ст.)
(40-ві роки XIX ст. – кінець XIX ст.)
(кінець ХІХ –
1917 р.)
• збір і публікація народних пісень, казок, легенд;
• дослідження звичаїв і вірувань;
• публікація історичних трактатів та художніх творів.
• виникнення видавничо-культурних, просвітницьких, музейних та ін. закладів та організацій;
• вивчення, поширення та збирання спадщини; • узагальнення історичного та політичного досвіду.
• виникнення політичних організацій; політична боротьба;
• вимога суверенітету нації; автономії; незалежності
Етапи національного відродження
Дошка Google Jamboard
Яку політику проводив австрійський уряд щодо населення західноукраїнських земель?
Визначте передумови національного відродження на західноукраїнських землях.
1. Збільшення кількості освічених людей в Україні завдяки реформам Марії-Терезії та Йосифа ІІ.
2. Наступники Марії-Терезії та Йосифа ІІ – Леопольд ІІ та Франц ІІ – провели реакційні реформи: скасована обов’язкова освіта, школи контролювала католицька церква, зменшена кількість дітей в школах.
3. Проникнення ідей Просвітництва на українські землі.
Назвіть приховані слова
На західноукраїнських землях національне відродження очолили греко-католицькі священики. Українська греко-католицька церква стала підґрунтям українського національного відродження. «Хлоп і поп», як казали поляки, трималися разом і спільно переживали політику поляків, спрямовану на асиміляцію та денаціоналізацію українців.
Греко-католицькі священики були носіями української національної ідеї в Західній Україні. Вони розпочали процес видання підручників українською мовою та наукових праць, стали на захист права українського народу здобувати освіту рідною мовою.
Базилович Йоаникій Левицький Михайло
Установіть відповідність
Установіть відповідність
«Товариство галицьких грекокатолицьких священиків» |
У 1817 р. в Перемишлі було відкрито дяковчительський інститут |
Домагався запровадження викладання українською мовою у школах |
Сприяв відкриттю близько 400 українських шкіл |
Левицький Михайло
Головацький Яків Шашкевич Маркіян
Федорович Семенович
Вагилевич Іван Миколайович
Сорочинська Н.М., Гісем О.О. Історія України: підручн. для 9 кл. загальноосвітн. навч.закл.
Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. С.67
Виданий у м. Буда
(з 1873 м. Будапешт, Угорщина) в 1837 р.
Ідеї:
Визнання єдності українського народу, роздленого кордонами різних держав, та заклик до її поновдлення.
Позитивне ставлення до суспльних рухів та уславлення народних ватажків – борціів за соціальне і національне визволення.
Пропаганда ідей власної державності та політичної незалежності.
Вміст книги:
українські народні пісні з передмовою І. Вагилевича,
твори М. Шашкевича, І. Вагилевича, Я.Головацького;
переклади сербських народних пісень,
анатований покажчик давніх рукописів бібілотеки Онуфріївського василіанського монастиря у Львові,
українську грамоту 1424 р. та рецензію М. Шашкевича на фольклорний збірник
Й.Лозинського «Руське весілля».
Начальник німецької поліції Львова: «Ми вже маємо достатньо клопоту з одним народом (поляками), а ці божевільні тут хочуть відродити давно мертвий і похований руський народ».
«Хоч видання «Русалки Дністрової» з самого початку зазнало краху, воно становило важливий прецедент, який показував, що мова українського селянства може вживатися як літературна. Під впливом «Русалки Дністрової» повільний, але невідворотний процес переорієнтації на українські народні маси почне нове покоління західноукраїнської інтелігенції, покоління, котре вербуватиме більшість своїх членів із народу». Субтельний Орест
««Русалка Дністровая», хоть і який незначний її зміст, які неясні думки в ній висказані, була свого часу явищем наскрізь революційним». Іван Франко.
Субтельний О. Україна: історія / Пер. з англ. Ю. І. Шевчука; Вст. ст. С. В. Кульчицького. К.: Либідь, 1991. С.217.
Іван Франко. Енциклопедія життя і творчості. URL: https://www.i-franko.name/uk/Publicistics/1878/KrytychniPysma/2.html
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал § 8 п. 3.
1. Іван Франко. Енциклопедія життя і творчості. URL: https://www.ifranko.name/uk/Publicistics/1878/Krytych niPysma/2.html
2.
загальноосвітн. навч.закл. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. 272 с.: іл.
3. Субтельний О. Україна: історія / Пер. з англ. Ю. І. Шевчука; Вст. ст. С. В. Кульчицького. К.: Либідь, 1991. С.217.