12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Презентація "Самоосвіта вчителя - основна складова його методичної культури"

Про матеріал

Самоосвіта вчителя: чи потрібна вона? Що може мотивувати вчителя займатися самоосвітоюКожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток.Здатність до самоосвіти не формується у педагога разом з дипломом або за наказом. Цьому теж треба вчитися. А чи можна навчити творчості? Виявляється, ні: здатність до самоосвіти у дорослої людини можна розвинути лише у виняткових випадках.Спонукання, планування, контролювання й стимулювання – усе це допомагає вчителям школи долучитися до процесу, а для декого стає навіть способом життям.Самоосвіта вчителя є основною формою підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шостак Л. В. вчитель початкових класів Мар’янівської ЗШ І – ІІ ступенів

Номер слайду 2

«Неможливо жити краще, ніж проводячи життя в прагненні стати досконалішим. Хто хоче зрушити світ, нехай зрушить себе». (Сократ)

Номер слайду 3

Самоосвіта – це безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів. Самоосвіта вчителя є основною формою підвищення професійної педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.

Номер слайду 4

Здатність до самоосвіти незрівнянно важливіша за своїми результатами та впливом на людину, ніж сама освіта в навчальному закладі. «Вчити самого себе» – девіз кожної особистості, але найактуальнішим він стає для педагогів, бо внаслідок їхньої наближеності до молодого покоління вони здійснюють безпосередній вплив на розвиток особистості дитини.

Номер слайду 5

В. Сухомлинський вважав, що джерелом і рушійною силою самоосвітньої діяльності вчителя є потреба в знаннях: «Знати більше, ніж я знаю сьогодні». Неодноразово він наголошував: «Учень має бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь».

Номер слайду 6

Професійна самоосвіта педагога: свідома діяльність з удосконалення своєї особистості як фахівця; адаптування своїх індивідуально неповторних якостей до вимог педагогічної діяльності; постійне підвищення професійної компетентності та неперервне вдосконалення якостей своєї особистості.

Номер слайду 7

Не знаю, не використовую Знаю, не використовую Прагну опанувати Знаю, використовую Знаю, використовую, ділюся досвідом

Номер слайду 8

МЕТА САМООСВІТИ ПЕДАГОГА Розширення загальнопедагогічних і психологічних знань з метою поширення й удосконалення методів навчання й виховання Поглиблення предметних знань Оволодіння досягненнями педагогічної науки, передової педагогічної практики Підвищення загальнокультурного рівня педагога

Номер слайду 9

САМОСТІЙНА РОБОТА НАД ЛІТЕРАТУРОЮ СПІЛКУВАННЯ САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ ВІДВІДУВАННЯ ЗАКЛАДІВ КУЛЬТУРИ, ЕКСКУРСІЙ ТОЩО САМО-ТРЕНУВАННЯ ДОСЛІДИ, ЕКСПЕРИМЕНТИ

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Основні вимоги до самоосвіти педагога Комплексний підхід до відбору змісту й організації обраної теми з самоосвіти Зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю педагога Систематичність і послідовність самоосвіти, неперервний характер роботи, постійне ускладнення змісту та форм самоосвіти Завершеність самоосвітньої роботи на кожному її етапі Гласність і наочність результатів самоосвітньої роботи в педагогічному колективі школи, району, області Створення в школі певних умов, що спонукають звертання педагогів до нових наукових досягнень і фактів передового педагогічного досвіду Індивідуальний характер самоосвіти не виключає і колективних форм роботи

Номер слайду 12

САМООСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ Науково-дослідницька робота за проблемою Вивчення наукової, методичної та навчальної літератури Участь у колективних і групових формах методичної роботи Вивчення досвіду своїх колег Теоретична робота і практична апробація особистих матеріалів

Номер слайду 13

Я Запровадження в практику роботи сучасних інноваційних технологій Спостереження за нововведеннями та методичними порадами Відвідування уроків колег Використання досвіду роботи передових вчителів району, області Підписка на фахові видання Запровадження в практику роботи нових методів роботи з учнями Ознайомлення з нормативними документами

Номер слайду 14

Результати самоосвітньої діяльності вчителя: вступ учнів до вишів; результативність участі учнів в олімпіадах і конкурсах; відкриті уроки, позакласні та позаурочні заходи на шкільному та районному рівнях; апробація підручників, навчально-методичних посібників; підготовка рефератів для курсової перепідготовки.

Номер слайду 15

Ніколи не залишайте Вашої самоосвітньої роботи і не забувайте, що, скільки б Ви не вчились, скільки б не знали, знанням та освіті немає ні кордонів, ні меж. М.О. Рубакін Завжди пам’ятайте слова Джимі Рона, всесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, I.B.M., Xerox, General Motors і був особистим бізнес-тренером Білла Гейтса: «Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Грінченко Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маринченко Леся Григорівна
    Корисно, цікаво, по-сучасному. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коляда Людмила
    Те, що потрібно! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Зеленська Валентина
    Дякую , ви мене врятували.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
11264
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку