10.03.2022 Удосконалення рівня професійної компетентності – один із основних напрямків реформування системи освіти. Головні нормативно-правові документи МОН свідчать: “ Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов'язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру ”(Закон України “ Про освіту ”) “ Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників та професійне самовдосконалення – важлива умова модернізації освіти ”(Національна доктрина розвитку освіти)
У сучасному світі існує багато різноманітних можливостей отримати знання:• книжки (наукова, науково-методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури);• фахова періодика (газети, журнали);• Інтернет;• телебачення;• відео, аудіо інформація;• семінари, круглі столи, конференції;• майстер-класи;• курси підвищення кваліфікації;• екскурсії, театри, виставки, музеї, концерти;• заходи з обміну досвідом;• різноманітні курси;• подорожі тощо.
Результат самоосвіти може подаватися у формі:• доповіді, виступи на семінарі, педагогічні раді, методичному об`єднанні;• реферату;• програми;• методичного посібника;• статті до фахового видання;• дидактичного матеріалу;• науково-методичної розробки;• проекту;• методичного чи діагностичного кейсу тощо.
Використання комп’ютера та Інтернету значно підвищуюють можливості педагогічної самоосвіти, з’являються нові засоби самоосвіти: • розробки електронних уроків, посібників тощо;• розробки пакету тестового матеріалу в електронному вигляді;• розробки пакету стандартного поурочного планування з теми чи групи тем;• комплекти дидактичного матеріалу з предмета: самоосвітні, практичні, контрольні роботи;• розробки комплекту роздаткового матеріалу з предмета;• створення термінологічного словника з предметної теми, розділу;• розробки тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів;• розробки навчальних проектів;• розробки пакету олімпіадного матеріалу для підготовки учнів;• проекти особистої методичної веб-сторінки;• бази даних питань і задач з предмета.
Особисто використовую такі найважливіші аспекти самоосвітньої діяльності : Знайомлюсь і спілкуюсь з авторитетними, відомими, досвідченими фахівцями у нашій справі. Спілкуюсь з колегами на професійних Інтернет-ресурсах - форумах, блогах, соціальних мережах, зокрема в мережі вайбер це групи “Desire”, “NUS English”.
ISLCollective містить величезну кількість розроблених завдань. Є можливість сортувати за віком учнів, складністю, темою, формою роботи, видом мовленнєвої діяльності тощо. Наявні також відеоуроки із завданнями. Quizlet – для створення лексичних карток і заучування тематичних слів. Puzzle-english – пісні з перекладом, субтитрами, караоке. Learning. Apps.org – сервіс для створення онлайн-вправ за шаблонами (опитування, послідовність, заповнення, розподіл, вибір, онлайн-ігри). Також доступна велика база завдань, розроблених учителями з різних країн для всіх тем шкільної програми вивчення англійської мови. Кожен із ресурсів можна використати на уроці або змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль. Interactiveworksheets – цікавий інтерактивний онлайн-сервіс, який містить завдання з усіх тем шкільного курсу англійської мови, включаючи медіатексти та завдання до них. Є функції самоперевірки та відсилання роботи вчителю. Breaking News English містить велику кількість текстів рівнів А2-В2 із можливістю прослухати текст, обираючи швидкість та складність, пропонується близько 40 доступних для завантаження завдань до кожного тексту. Eng. Vid – сайт, на якому розміщені короткі відеоуроки, створені вчителями-носіями мови. Уроки можна обирати за темою, рівнем складності або особистістю вчителя. Уроки пояснюють особливості англійської мови: складні явища, фразеологізми, розмовні вирази, багатозначні слова. Learnenglish.britishcouncil – колекція ресурсів для розвитку мовленнєвих умінь.