Презентація "Модернізація освітньої галузі та особливості впровадження інклюзивного навчання"

Про матеріал

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».

Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що таке інклюзивне навчання?(плюси та мінуси)Литвин О. Я.

Номер слайду 2

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними

Номер слайду 3

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Номер слайду 4

Інклюзивне навчання:грунтується на правах людини і принципах рівності;спрямоване на всі дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання;це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Номер слайду 5

Основа інклюзивного навчання. Всі учні: Можуть навчатися різними методами і в різний період часу. Мають індивідуальні здібності й особливості. Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують. Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися. Пізнають скрізь.

Номер слайду 6

Сьогодні делегація ЄС в Україні у співпраці з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та Національною Асамблеєю інвалідів України (НАІУ) представили проект "#This. Ability", спрямований на вирішення питань соціальної інклюзії в Україні. За результатами нещодавнього національного дослідження ставлення суспільства до дітей із уразливих груп, кожна друга людина вважає, що українське суспільство толерантно ставиться до осіб з інвалідністю. Толерантність до дітей, які живуть із ВІЛ, або безпритульних дітей оцінюється в 30%

Номер слайду 7

"Сьогодні однією з причин проблемності забезпечення прав осіб з інвалідністю є не лише критичність і недосконалість державної політики, а і саме суспільство. Рівень толерантності соціуму до дітей з особливостями суттєво відстає від європейського цивілізованого сприйняття таких дітей. На мою думку, кожна особа з інвалідністю має бути інтегрованою у дитячий колектив і забезпеченою рівними правами та можливостями", – зазначив у своєму виступі Валерій Сушкевич, Уповноважений Президента України з прав осіб з інвалідністю, голова Національної Асамблеї інвалідів України

Номер слайду 8

Інклюзивна освіта: поширені питання. Хто такі діти з особливими освітніми потребами?Відповідно до ширшого розуміння інклюзивної освіти та міжнародних документів, діти з особливими потребами – це особи до 18-ти років, які потребують додаткової підтримки в освітньому процесі (діти з порушеннями психофізичного розвитку, діти з інвалідністю, діти-біженці, працюючі діти, діти-мігранти, діти – представники національних меншин, діти – представники релігійних меншин, діти із сімей з низьким прожитковим мінімумом, безпритульні діти, діти-сироти, діти із захворюваннями СНІД/ВІЛ та інші). В українському законодавстві термін «діти з особливими освітніми потребами» використовується у вужчому розумінні інклюзивної освіти й охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю

Номер слайду 9

Що таке “інвалідність”? Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою. Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства. Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх. Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід. З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально – економічних обставинах.

Номер слайду 10

Наше бачення інклюзивного навчанняІнклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету. Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Номер слайду 11

Переваги інклюзивного навчаннядля дітей з особливими освітніми потребами: Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами. Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.·Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей. У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Номер слайду 12

Переваги інклюзивного навчаннядля інших дітей: Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. Діти вчаться співробітництву. Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Номер слайду 13

Переваги інклюзивного навчаннядля педагогів та фахівців:· Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.· Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.· Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Недоліки інклюзивного навчаннянедосконалість законодавства у галузі освіти, що зумовлює відсутність механізмів розвитку та фінансування системи інклюзивного навчання;недостатнє матеріально-технічне та кадрове забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів (відсутність спеціального допоміжного навчального обладнання, спеціально розроблених навчальних методик та програм інклюзивного навчання, недостатня чисельність спеціально підготовлених фахівців для роботи з інвалідами);непристосованість будівель загальноосвітніх навчальних закладів (у т.ч. всередині) для безперешкодного доступу до них учнів із різними нозологіями захворювання;недостатня психологічна готовність учнів та педагогів до спільного навчання із особами з інвалідністю недостатня психологічна готовність учнів та педагогів до спільного навчання із особами з інвалідністю . Крім зазначеного, слід додати негативне ставлення батьків до того, що їх здорові діти мають навчатися з дітьми із порушеннями психофізичного розвитку, вважаючи, що таким чином, орієнтація на дітей з вадами затримує розвиток навчання інших дітей. Проте, індивідуальний навчальний план (ІНП), розроблений відповідно до потреб такої дитини має реалізовуватись в умовах звичайного навчального процесу, не зупиняючи і не гальмуючи темп просування навчання інших дітей.

Номер слайду 16

Крім зазначеного, слід додати негативне ставлення батьків до того, що їх здорові діти мають навчатися з дітьми із порушеннями психофізичного розвитку, вважаючи, що таким чином, орієнтація на дітей з вадами затримує розвиток навчання інших дітей. Проте, індивідуальний навчальний план (ІНП), розроблений відповідно до потреб такої дитини має реалізовуватись в умовах звичайного навчального процесу, не зупиняючи і не гальмуючи темп просування навчання інших дітей.

Номер слайду 17

Нормативні документи. Інклюзія 2019-2020 н.р. Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушенням інтелектуального розвитку. Наказ МОН від 02.07.2019 р. № 917 Типова освітня програма для учнів 2-го класу з порушеннями інтелектуального розвитку. Додаток до наказу МОН від 02.07.2019 № 917 Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок. Лист МОН №-1/9-414 ВІД 27.06.2019 Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019-2020 н.р. Лист МОН № 1-9-498 від 05.08.2019 Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019-2020 н.р. Лист № 1/9-409 від 26.06.2019 Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627. (зміни до типового плану) Наказ МОН від 10.06.2019 № 808 Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році. Постанова КМУ від 27 лютого 2019 р. № 129 Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами. Постанова КМУ від 23 квітня 2003 р. N 585

Номер слайду 18

Номер слайду 19

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку