Шкільний булінг Підготувала практичний психолог ЗЗСО І-ІІІ ступенів №16 ВЦА міста Торецьк Донецької області Єпіхіна О. В.
Номер слайду 2
Цькува́ння (бу́лінг )(від англ. bullying — залякування, цькування, задирання) — різновид насильства; навмисне, довготривале (повторюване) фізичне чи психологічне насильство з боку індивіда чи групи, які мають певні переваги (фізичні, психологічні, адміністративні тощо) стосовно індивіда, і що відбувається переважно в організованих колективах з певною особистою метою
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Булінг (цькування) відрізняється від сварки такими ознаками: систематичність (повторюваність) діяння (дії або бездіяльності) умисні дії владний дисбаланс між кривдником і потерпілим відсутнє розкаяння у кривдника
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Учасники булінгу в школі Жертва Агресор Спостерігач
Номер слайду 8
Жертва Жертвою булінгу може стати будь-хто. Досить просто опинитися в слабкішій позиції або перейти комусь дорогу. Але найбільш часто в розряд жертв потрапляють діти, які чимось відрізняються від своїх ровесників: фізичними даними, успіхами в навчанні, матеріальними можливостями, навіть просто характером. Для того, щоб стати жертвами більш старших дітей, не потрібно і цього. Приблизно 50% шкільних агресорів самі є жертвами катування. Вони піддаються жорстокому поводженню у власній родині. Хлопчаки, яких б'є батько, бачать, як він знущається над матір'ю, прийшовши в школу, будуть відіграватися на слабших.
Номер слайду 9
агресор Спільною рисою всіх булерів є зовні виражені нарцисичні риси. Нарциси зациклені на собі, але не мають внутрішньої опори. Вони потребують поваги і підтримки, але не отримують її від батьків. Найчастіше у такої дитини фіксують погані відносини з мамою, вона може виховуватися в соціально неблагополучній сім'ї. Тому такі діти домагаються від оточуючих визнання шляхом насильства і терору. Крім того, булерам характерні такі риси:- неврівноваженість, самозакоханість;- надмірна злість, ворожість, бажання «почесати кулаки»;- підвищений статусу суспільстві.
Номер слайду 10
Що впливає на агресивну поведінку дітей. Культ насильства в суспільствіГіперопіка. Негативний вплив ЗМІБайдужість з боку батьків. Низький рівень виховання. Комп'ютерні ігри
Номер слайду 11
Як впоратися з ситуацією самостійно?Ігноруйте кривдника. Стримуйте гнів і злість Говоріть спокійно та впевнено, покажіть силу духу Не вступайте в бійку. Не соромтеся обговорювати ситуацію з людьми, яким довіряєте
Номер слайду 12
Наслідки шкільного насилля. Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:неадекватне сприйняття себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;негативне сприйняття однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули в школі;неадекватне сприйняття реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Шановні учні! На базі сайту школи працює скринька довіри. Ви можете присилати листи із хвилюючими питаннями наe-mail: ludagett04@gmail.com ivanovnairina582@gmail.comepihina2626@gmail.com Ми завжди Вам допоможемо!