Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 20»
Дніпровської міської ради
Місто Дніпро
2021 рік
№ |
Заходи |
День проведення |
|
1-4 |
Понеділок 19 квітня |
||
Медитативні техніки Googl Calassroom Вправи: «Прорости зернятко», «Внутрішній промінь» Відео: «Ліла», «Медитація для заспокоєння», «Австралійський дощ» |
1-11 |
Вівторок 20 квітня |
|
День Ізотерапії (малюванням стану) Googl Calassroom Малюнок на обрану тему: «Дерево досягнень», «Що собі подарувати?» |
5-11 |
Середа 21 квітня |
|
«День безпеки в Інтернеті» Платформи: Google Форма Googl Calassroom |
Четвер 22 квітня |
||
|
5 – 11 класи План проведення: Звернення до учнів «Чому важливо говорити про Інтернет безпеку у контексті розвитку дитини підліткового віку?» Вправа “МОЇ ОНЛАЙН ДРУЗІ” Анкетування в Google Форма «Like and Dislike» (Критичне сприйняття інформації в мережі Інтернет) Пам’ятка «Безпечний Інтернет для дітей» |
|
|
Сайт школи Googl Calassroom |
П’ятниця 23 квітня |
Директор КЗО «СЗШ № 20» ДМР Л.І. Коваленко
Практичний психолог О.В. Шаповал
Googl Calassroom "Психологія" З нагоди Тижня психології та
Всеукраїнського дня психолога
Ольга Володимирівна Шаповал
•
23 апр.
Пропоную медитативні техніки для поновлення ресурсів та емоційного балансу:
Вправа "Внутрішній промінь"
Вправа допомагає зняти втому, стабілізувати внутрішній стан. Займіть зручну позу (сидячи, або лежачи). Уявіть, що всередині вашої голови, у верхній її частині, виникає світлий промінь, який повільно і послідовно рухається згори вниз. Промінь повільно і поступово освітлює обличчя, шию, плечі, руки теплим, рівним і розслабленим світлом. Промінь, проходячи вниз, розгладжує міміку. У вас зникає напруження в голові, розслаблюються м’язи на лобі, опускаються брови,
"охолоджуються" очі, послаблюється напруга в кутиках губ, опускаються плечі, вивільнюється шия. Промінь зосереджується в грудній клітині та наповнює
вас світлом і теплом. Надає вам сил. Внутрішній промінь формує зовнішність спокійної вільної людини, задоволеної собою і своїм життям. Виконайте вправу декілька разів - згори вниз. Закінчуйте вправу словами: "Я став (стала) новою людиною! Я став (стала) дужим і сильним, спокійним і стабільнішим! Я все буду робити добре!"
Вправа "Прорости зернятко"
Вправа додає людині ресурсів та віри в себе та свої сили.
В низу аркуша намалюйте крапку (зернятко). Тепер проростіть своє зернятко. Домалюйте рослинку зі свого зернятка (кущик, дерево, квіточку). Малюнок вийде тьмяним, слабким, якщо організм ослаблений в наслідок стресів, перевтоми, або інших чинників. Спробуйте домалювати його, понаводити, доведіть до такого стану котрий вам подобається.
Відчувайте свої потреби
Практичний психолог 20 школи
Інтернет ресурси
«Відео до тижня психології»
«Ліла»
https://drive.google.com/file/d/1ODvUiuREYdUG9P1kkWqAnpTrB56WTF9/view
«Австралійський дощ». https://classroom.google.com/u/0/c/MjQzMTEyNjAzMzc4/a/MzE2MzUxN DE3MDEw/details
https://www.youtube.com/watch?v=-c9-poC5HGw
«Медитація для заспокоєння »
https://classroom.google.com/u/0/c/MjQzMTEyNjAzMzc4/a/MzI2MTQ5M Tc5Mjcz/details
https://www.youtube.com/watch?v=6-vLx0oPD_A
Googl Calassroom "Психологія"
Пропоную зайнятись ізотерапією (малюванням стану)
Перша дія.
Для натхнення переглянь відеоролик "Ліла"
Друга дія.
Ознайомся з текстом та обери тему яка тобі відгукується.
Намалюй малюнок на обрану тему
«Дерево досягнень», «Що собі подарувати?»
Третя дія.
Готовим малюнком поділись в прикріпленому файлі зі своїм шкільним психологом.
Сокур Михайло, 7 клас «Що собі подарувати?»
Ця гра сприяє розвитку рефлексивного самосвідомості, формує вміння співпрацювати.
Згідно з легендою, в світі існують чудові дерева, що приносять удачу і виконують бажання. Багато сміливці намагалися знайти їх, але поверталися ні з чим. Тоді вони оголосили історію про чудесні деревах вигадкою і перестали шукати їх. Але людям так хотілося вірити в легенду! І вони стали наділяти особливими здібностями звичайні дерева, вірячи, що ті принесуть їм удачу. А щоб закріпити своє бажання, люди прив'язували до дерев шматочки тканини. Але незабаром з'ясувалося, що багато дерев від цього гинуть. Чи то вузлики виявлялися занадто міцними, і це заважало текти деревним сокам; чи то бажання людей були такими невгамовними, що дерево не справлялося з ними ...
Люди забули найголовніший секрет легенди, який свідчив: «І дерево це людина сама робить, а живить його успіхами і досягненнями своїми».
Сьогодні я пропоную всім нам виростити таке чудове дерево. (Психолог звертає увагу присутніх на листочки трьох кольорів). Кожне ваше досягнення або успіх допоможе дереву покритися різнобарвним листям. Якщо ви досягли успіхів у професійній діяльності, в роботі - з'явиться зелений листочок. Якщо ви навчилися успішно спілкуватися один з одним - червоний. Якщо ви досягли успіхів в особистому плані - жовтий. Я впевнена, що сьогодні на кожній гілочці з'явиться листочок, можливо не один. Подумайте, якого кольору листочки вам хотілося б помістити на дерево?
Дерево допомагає усвідомити, що виходить найкраще, а над чим ще треба попрацювати. Якщо на гілочці педагога з'являються все три листочка різного кольору - розпускається велика квітка (пропонує психолог), якщо одного і того ж кольору - то невеликий. Під час обговорення успіхів важливо пам'ятати головний сенс притчі - все в твоїх руках.
Рефлексивна діяльність підвищує самооцінку, розширює уявлення про самого себе, сприяє закріпленню доброзичливих відносин в групі.
Сьогодні ми будемо з вами малювати. Кожен з вас намалює картинуподарунок найближчій людині. Як ви думаєте, кому? Кому ви можете довірити найважливіший секрет? Хто знає про вас все і навіть трішки більше? Звичайно, це ви самі. Сьогодні ми і займемося малюванням подарунка самому собі. Це буде ваза з букетом квітів.
Психолог малює на великому аркуші, на мольберті, а учасники - на своїх листах. Психолог робить великий малюнок для того, щоб допомогти учасникам у створенні власного натюрморту.
Для початку ми визначимося з формою вази, її дизайном. Тепер наповнимо вазу квітами. Спочатку ми намалюємо серединки квітів, великі і круглі; розмістіть п'ять серединок-гуртків в будь-якому місці над вазою. Додайте квітам стебла, покажіть, що вони стоять у вазі. Давайте подумаємо, якої форми можуть бути пелюстки у наших квітів: округлі, з зубчиками, довгі, зовсім маленькі. Зафарбуйте пелюстки різними кольорами, як вам подобається. Головна умова - щоб при погляді на малюнок у вас поліпшувалося настрій.
Тепер подумайте і запишіть на білих картках якості, які вам найбільше подобаються в людях.
Після цього складається загальний список: психолог на великому аркуші записує всі пропозиції.
Чи є у вас якості з цього списку? Виберіть собі в подарунок ті якості, які у вас є. Постарайтеся вибрати п'ять якостей. Поверніться до свого малюнку. Давайте дамо йому назву «Мої чесноти». Додайте в серединка намальованих вами кольорів ті якості, які ви вибрали для свого букета. Для того, щоб заповнити серединки квітів, намальованих психологом, можна запропонувати групі спільно вибрати ті якості, які є у більшості присутніх.
Подивіться на свій букет: він показує все те, чим ви сьогодні можете пишатися.
Платформи: Google Форма
Googl Calassroom
5 – 11 класи План проведення:
1. Звернення до учнів «Чому важливо говорити про Інтернет безпеку у контексті розвитку дитини підліткового віку?»
2. ВПРАВА “МОЇ ОНЛАЙН ДРУЗІ”
3. Анкетування в гугл формі «Like and Dislike» (Критичне сприйняття інформації в мережі Інтернет)
4. Пам’ятка «Безпечний Інтернет для дітей»
ЗВЕРНЕННЯ ДО УЧНІВ
«Чому важливо говорити про Інтернет безпеку у контексті розвитку дитини підліткового віку?»
‼Чому важливо говорити про Інтернет безпеку у контексті розвитку дитини підліткового віку?
Вивчаючи свої фізіологічні зміни та потяги, прийняття себе іншими підлітки можуть потрапити в пастки заекранного спілкування. Підлітки намагаються знайти відповіді на свої питання щодо стосунків - найчастіше шукають інформацію в Інтернеті, питають у “старших друзів” в мережі чи дивляться заборонений контент. Це також може бути про ризик отримання неправдивої інформації та сприйняття її як істини - молоді люди віком від 11 до 16 років, а саме 53% хлопців та 39% дівчат, вбачають у такого роду контенті реальну «картинку» між статевих відносин.
Можливо, на перший погляд таке спілкування вважається безпечнішим, ніж живі стосунки, але при цьому може трактуватись як високий рівень прояву довіри. Але є випадки шантажу в мережі Інтернет та загроза потрапити на примус від шахраїв та злочинців. Поруч з цим є велика загроза, що персональні фото та інформація потраплять до третіх осіб, наприклад, якщо акаунт зламають чи гаджет вкрадуть, та можуть бути поширені в мережі без згоди підлітка.
ВПРАВА “МОЇ ОНЛАЙН ДРУЗІ”
Пропоную тобі подумати про одного свого інтернет-друга, з яким спілкуєшся онлайн в соціальних мережах або в ігровому чаті і на аркуші паперу написати декілька фактів про нього та про їхнє спілкування.
Деякий час виконуй це завдання. Після того, як дитина закінчиш, пропоную розповісти про свого друга та додатково дати відповідь на такі запитання:
❓Скільки років твоєму другу?
❓Як він виглядає?
❓Якого кольору у нього очі?
❓Який у нього зріст?
❓Як він\вона сміється?
❓Де він проживає?
❓Як добре навчається в школі?
❓Як одягається?
❓Як до нього ставляться твої батьки?
Переважно, діти не знають відповідь на ці питання, тому наголошую на тому, що якщо ми не знаємо про цих людей те, що могли б знати про реальних друзів, то це означає, що вони все ще залишаються для нас незнайомцями, і те, що незнайомець онлайн розповідає про себе, може бути брехнею, яку ми не можемо перевірити, а фото та відео, які вони скидають, можуть бути несправжніми.
Існують часові норми перебування за комп’ютером для дітей різного віку: Згідно з нормами, визначеними Міністерством охорони здоров’я України, неперервне перебування за комп’ютером впродовж доби не повинно перевищувати:
1-2клас – 10 хв. 3-5клас – 15 хв.
6-7клас – 20 хв.
8-10клас – 30 хв.
Для дітей 1 класу загальний час використання комп’ютера з рідкокристалічним монітором має обмежуватися 30-45 хвилинами на тиждень, 2-3 класів – 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу, 4-6 класів – 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу, 7-9 класів – 2,5 години на тиждень, але не більше 1 години на добу і учнів 10-11 класів – 7 годин на тиждень, але не більше 1 години на добу «Like and Dislike»
(Критичне сприйняття інформації в мережі Інтернет) Анкетування Google Форма
Виконай онлайн-тест в Google Формі
«Like and Dislike» та визнач свій рівень «Критичного сприйняття інформації в мережі Інтернет»
Обдумай та дай відповіді на питання:
1. Чи можна використовувати Інтернет для спілкування? (like)
2. Чи можна писати друзям про те, як твої справи? (like)
3. Перед тим, як надсилати комусь певне повідомлення (в тому числі фото), потрібно уявити, що воно розміщене на великому білборді біля школи? (like)
4. Чи правда, що додавати в друзі можна лише того, кого знаєш офлайн? (like)
5. Чи правда, що краще мати “закритий” акаунт? (like)
6. В мережі Інтернет є багато корисного для навчання та саморозвитку (онлайн курси, розвивальні ігри, програми для проектів, ідеї для захоплення, наукова інформація)? (like)
7. Щоб не стати жертвою злочину не варто викладати в Інтернет фото та відео особистих цінних речей? (like)
8. Згідно з нормами, визначеними Міністерством охорони здоров’я України, неперервне перебування за комп’ютером впродовж доби для підлітків не повинно перевищувати 30 хвилин? (like)
9. Для покращення психологічного самопочуття, корисно надавати перевагу живому спілкуванню з людьми? (like)
10. Чи можна зазначати на своїй сторінці геолокацію (місце перебування)?
(dislike)
11. Чи можна писати комусь у приватні повідомлення, де ти живеш? (dislike)
12. Чи можна спілкуватись з незнайомцями в Інтернеті? (dislike)
13. Чи можна зустрічатись з незнайомцем з Інтернет переписки? (dislike)
14. Чи правда, що користуватися соціальними мережами можна до 13 років?
(dislike)
15. Чи можна самостійно вирішувати проблеми, з якими ми зіткнулись в
Інтернеті? (dislike)
16. Чи допомагає Інтернет подолати смуток, самотність, поганий настрій?
(dislike)
17. Коли ти не в Інтернеті, нормою вважаються часті думки про те, що там відбувається? (dislike)
18. Для саморозвитку краще шукати інформацію тільки через Інтернет, а не в реальному житті через спілкування, бібліотеки, мандрівки, книги тощо?
(dislike)
Ключ (твій результат)
Зарахуй собі по 1 балу за Вірні відповіді на Питання: з 1 по 9 – like(так).
З 10 по 18 – dislike (ні)
Від 1 до 6 балів – Не зловживайте Інтернетом! Ви занадто багато часу проводите в Інтернеті та піддаєте своє життя небезпеці!
Від 7 до 13 - Звичайний користувач, але інколи забагато часу проводиш в Інтернеті забуваючи про безпеку.
Від 15 – 20 - Твоя поведінка в Інтернеті безпечна, ти критично сприймаєш інформацію.
Користуйся Інтернетом з Розумом!
Озирніться навколо - на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.