Презентація. Школа для всіх і для кожного

Про матеріал
Психологічні аспекти індивідуальної роботи з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Оформлення звітної документації асистента вчителя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

і для кожного

Номер слайду 2

Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі та умовах, які відповідають її фізичному та розумовому розвитку “…Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою; рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей ” Закон України “ Про освіту ” Стаття 6. Основні принципи навчання

Номер слайду 3

Всі діти рівні, всі діти різні Всі діти мають навчатися разом Діти не повинні зазнавати будь-яких видів дискримінації через свої проблеми розвитку У кожної дитини різні здібності, різні можливості Необхідна адаптація системи роботи школи до потреб кожної дитини

Номер слайду 4

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами Інклюзивна освіта – перспектива нова, хоч різні можливості – рівні права. Кожна дитина – це цілий світ, освіта, повага, рівність для всіх! Наше призначення ми вбачаємо у відповідальності за долю цих особливих дітей, виховання і навчання яких нам довірило суспільство

Номер слайду 5

БАТЬКИ МЕД- ПРАЦІВНИКИ ЛОГОПЕД ПСИХОЛОГ СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ АДМІНІСТРАЦІЯ АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ ВЧИТЕЛЬ ДИТИНА З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Номер слайду 6

Про супровід асистентів Керівник навчального закладу визначає кількість учителів-дефектологів, асистентів учителя, а за потребою, асистентів дитини. Асистент вчителя – педагогічний працівник працює з дітьми щодня. Основне завдання – допомога вчителю в забезпеченні особистісно- зорієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами. Оформлює та веде відповідну документацію. Забезпечує пізнавальну активність дітей з ООП. Спостерігає за поведінкою, успіхами, труднощами дитини, надає поради та пропозиції. ВАЖЛИВО поступово зменшувати обсяг допомоги, виходити на певний рівень самостійності дитини. Асистент дитини – волонтер, один із батьків, або особа, яка їх замінює. Основне завдання – підтримка, постійний супровід дитини, яка може мати комплексні порушення розвитку. Посада асистента дитини вводиться на підставі письмової заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

Номер слайду 7

Нормативно-правові документи з організації інклюзивного навчання - наказ МОН України від 11.09.2009р. № 855 „Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки”, - розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009р. № 1482 „Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012р.”, - „Концепція розвитку інклюзивної освіти”, - постанова Кабінету Міністрів від 15 серпня 2011 р. № 872 Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах - постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 року № 635 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963” - лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України ” від 26.07.2012, № 1/9-529 „Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання”

Номер слайду 8

Асистент учителя забезпечує соціально–педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами; Разом з учителем класу проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, запроваджуючи ефективні форми їх проведення; Допомагає дитині при виконанні навчальних завдань,залучає учня до різних видів навчальної діяльності; У складі групи фахівців бере участь у розробці та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини; Адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 9

Організаційна надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця;проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; Навчально-розвивальна сприяє розвитку та навчання дітей з особливими освітніми потребами. Діагностична вивчає та аналізує динаміку розвитку учня. Прогностична приймає участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; Консультативна постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Обов’язки вчителя Спільна робота вчителя та асистента вчителя Обов’язки асистента вчителя Планування Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. Визначити пріоритети. Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня. Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю. Навчання Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом. Спостерігати за процесом навчання, за потреби допомагати учням з ООП. Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом. Надати асистентам ресурси. Чітко висловити результати та обмінятись досвідом. Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати, виконання завдань ІНП. Обговорити розташування робочого місця. Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП. Проводити додаткове пояснення учням з ООП, адаптувати завдання, враховуючи можливості учня з ООП, корегувати їх навчальну діяльність. Спостерігати за їх діяльністю. Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь, навичок. Надавати вчителю об’єктивну інформацію щодо навчальної діяльності учнів з ООП.

Номер слайду 12

Спостереже ння Розробити чітку систему організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП. Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР. Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. Документувати та звітувати вчителю )за потреби). Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП. Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. Спостерігати за поведінкою учнів та надавати інформацію вчителю. Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня, внесення доповнень до ІНП. Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених Звітування Звітувати перед батьками та шкільною командою. Обговорити інформацію про учня. Дотримуватися конфіденційності. Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня з ООП, його досягнень та потреб. Звітувати перед вчителем стосовно поведінки учня та наслідків.

Номер слайду 13

Ділова документація асистента вчителя щодо роботи з учнями з особливими потребами

Номер слайду 14

річний план роботи; графік роботи; розклад уроків; список учнів з особливими освітніми потребами; журнал щоденних спостережень; матеріали та журнал обліку консультацій; розробка навчально-методичних матеріалів методичної роботи; план самоосвіти; створення портфоліо на дітей з особливими освітніми потребами

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

ppt
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку