Презентація "Школа монументального живопису Бойчука"

Про матеріал
Ознайомити учнів з українським мистецтвом ХХ століття; розвивати вміння самостійно знаходити необхідну інформацію, готувати доповіді, аналізувати та характеризувати особливості різних культур; виховувати інтерес до культурної спадщини нашого народу, любов до рідного краю
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11 кл мист Школа монум жив Бойчука Львівська живоп школа Новаківський Кульчицька Труш 2 02 2022

Номер слайду 2

Нові обрії відкрила школа монументального живопису Михайла Бойчука (1882—1939), який започаткував напрям неовізантизм. Художник і його послідовники поєднали давні національні традиції (фрески, іконопис) із новітніми світовими досягненнями в галузі живопису. Намагаючись осягнути закони монументального мистецтва й оволодіти технікою мозаїки та фрескового живопису, молодий художник подорожує Італією, знайомиться з мистецькими шедеврами Венеції, Флоренції, Мілана. «Бойчукісти» прагнули реформувати мистецтво, називаючи себе «зодчими всесвіту», які творять великий національний стиль. Проте не судилося... У 1930-х роках майже всі їхні твори були знищені, а М. Бойчук, його учні, брат Тимофій і дружина Софія репресовані.

Номер слайду 3

Михайло Бойчук (1882—1939) Представник Розстріляного відродження. Наприкінці 1925 в Києві було засновано Асоціацію революційного мистецтва України (АРМУ), що об'єднувала бойчукістів. 

Номер слайду 4

Сучасників М. Бойчука дивувала його свідома відмова від участі у виставках. Він же не бачив у цьому потреби, вважаючи, що призначення фресок монументалістів — громадські будівлі й широкі майдани, де вони «експонуються» постійно. Мозаїка Святий Іоанн, 1910 Урожай. Початок 1910-х

Номер слайду 5

Всі фрески Бойчука були терміново заштукатурені після арешту художника. М. Бойчук підготував плеяду учнів, з яких Тимофій Бойчук (брат Михайла Львовича), Кирило Гвоздик, Антоніна Іванова, Сергій Колос, Оксана Павленко, Іван Падалка, Олександр Мизін, Василь Седляр, Микола Рокицький, Онуфрій Бізюков, Віра Бура-Мацапура (так звані бойчукісти) втілили його творчі ідеї також у кераміці, тканині, книжковій графіці Українка, поч. 1910-х. Шевченківське свято, 1920

Номер слайду 6

Бойчуківці виконали три монументальні розписи: →Луцьких казарм у Києві, →Червонозаводського театру в Харкові →санаторію поблизу Одеси. Біля яблуніПророк Ілля

Номер слайду 7

оформлення Київського оперного театру, - перші в усьому радянському мистецтві значні монументальні ансамблі. У цих розписах багато плакатності, помітні сильні впливи традицій ікони, лубка, народних картин, графіки й романтичних настроїв часу. «Тайна вечеря»«Свято врожаю»

Номер слайду 8

Однак у тридцятих роках було проголошено, що творчість бойчуківців, їхні ідеї ворожі радянській владі. Майже всіх «бойчукістів» було репресовано за «іконописний» формалізм і «буржуазний націоналізм». а їхні численні монументально-декоративні роботи та фрески знищено.«Молочниця»Ескіз ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім»

Номер слайду 9

Європейські традиції, насамперед естетика модернізму, значно вплинули на становлення львівської живописної школи, яку представляли Олекса Новаківський, Олена Кульчицька, Роман Сельський. Олекса Новаківський, Олена Кульчицька, Роман Сельський.

Номер слайду 10

І. Труш (пейзажі Придніпров’я, Буковини, портрети письменників І. Франка, Лесі Українки, композитора М. Лисенка), Іван Труш. Портрет Івана Франка. У пейзажах рідної Гуцульщини яскраво виявилася імпресіоністична манера живопису Івана Труша, хоча він писав картини в різних жанрах. Художник дружив з І. Франком і створив більше десяти портретів письменника.

Номер слайду 11

О. Новаківський, який був засновником художньої школи у Львові, Оле́кса Харла́мпійович Новакі́вський (1872 – 1935) Художньо-меморіальний музей Олекси Новаківського у Львові

Номер слайду 12

«У задумі», фанера, олійний живопис, 75,5х96,5 см, 1910-ті рр.

Номер слайду 13

Дружина художника. 1906 рік. Натюрморт. 1916 рік

Номер слайду 14

Князь Андрей (Шептицький) 1915-1919 рр Мати Милосердя. 1935 р. Фанера, олія.

Номер слайду 15

Серце Ісуса. Кінець 1920 – початок 1930-х рр. Картон, олія. Портрет Олександра Барвінського «Перед бурею» (1932)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

О. Кульчицька — автор картин на антивоєнні теми. Олена Кульчицька. Автопортрет. Оле́на Льві́вна Кульчи́цька (1977 – 1967)

Номер слайду 18

Поцілунок Юди. Із циклу «Страсті Христові«, 1915 р. Увінчання терновим вінцем. Із циклу «Страсті Христові», 1915 р.

Номер слайду 19

Поклоніння Христові, фрагмент, 1920 ті рр.?Зустріч Марії та Єлизавети, 1930-ті рр.?

Номер слайду 20

«Богородице Діво, Маріє, молися за нами», 1908 р. Таємна Вечеря. Із циклу «Страсті Христові», 1915 р.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Се́льський Рома́н Юліанович (1903- 1990)ключова фігура галицького живопису середини ХХ століття, який практикував усі заборонені –ізми – абстракціонізм, сюрреалізм, імпресіонізм, нонконформізм, і далі за списком. 

Номер слайду 25

Натюрморт зі свічками і тлом з блакитних листків паперу. 1970-ті. Полотно, олія. 70х130

Номер слайду 26

Пляж із жовтою парасолею. 1984-1985. Картон, олія. 40х51 см

Номер слайду 27

Вид з вікна на Чорногору. 1980

Номер слайду 28

Човни в Гелю. 1934

Номер слайду 29

Сутінки. Дівчата відпочивають.

Номер слайду 30

Червона кімната

Номер слайду 31

Лісове царствот 1970

Номер слайду 32

 Конструкції

Номер слайду 33

Натюрморт 1925

Номер слайду 34

Мико́ла Петро́вич Глу́щенко (1901 – 1977)один з найдорожчих художників України. Відомо, що за життя художника його виставки збирали аншлаги практично у всіх країнах світу, а саме у Франції, Італії, Німеччини, Швеції, Бельгії, США та Японії. Багато років художник мешкав у Берліні та Парижі. І навряд чи хтось із богеми, в колі якої він спілкувався, здогадувався, що Микола Глущенко - радянський розвідник. 

Номер слайду 35

Спадщина живописця європейського масштабу Миколи Глущенка (1901—1977) охоплює різні жанри: пейзажі, портрети, натюрморти. Під час навчання і тривалого життя за кордоном художник захоплювався імпресіоністичними та експресіоністичними пошуками. Микола Глущенко. Зима

Номер слайду 36

Вечірня Венеція. 1972. Картон, олія. 50,50х69,5

Номер слайду 37

Микола Глущенко — Сонце на морі

Номер слайду 38

На сонці

Номер слайду 39

Катер на Дніпрі

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Васи́ль Миха́йлович Хмелю́к (1903 – 1986)український художник-постімпресіоніст і поет.

Номер слайду 44

Українські художники «паризької групи», 1930-ті рр.

Номер слайду 45

Пейзажі, портрети та натюрморти в дусі постімпресіоністів писав представник української діаспори в Парижі. Василь Хмелюк. Квіти

Номер слайду 46

Портрет молодої жінки в капелюшку. Гуаш. Натюрморт. Картон, гуаш. 40х43 см

Номер слайду 47

Арлекін. Олія, папір.

Номер слайду 48

Картина Василя Хмелюка “Le Moulin”

Номер слайду 49

Феодосій Максимович Гуменюк (1941 …)

Номер слайду 50

Козак Мамай. 1974 Білі маківки. 1974

Номер слайду 51

Вірність Україні. 1972 Моя Україна. 1979

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Номер слайду 56

МАРУСЯ ЧУРАЙ, 1986

Номер слайду 57

РЯДЖЕНІ

Номер слайду 58

ЧУМАЦЬКА ДОЛЯ, 1982

Номер слайду 59

ЩЕ ПОКРИЮТЬ УКРАЇНУ ЧЕРВОНІ ЖУПАНИ

Номер слайду 60

МАМАЙ

Номер слайду 61

СЕВЕРИН НАЛИВАЙКО, 1991

Номер слайду 62

ГЕТЬМАН ІВАН МАЗЕПА, 1991

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 11 клас, Презентації
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку