Презентація стане в нагоді кожному хто хоче дізнатись більше про школу Самерхіл
Олександр Нілл (1883-1973) – англійський педагог, адепт вільного виховання. Найпопулярнішим його доробком є книга «Саммерхілл – виховання свободою», опублікована 1960 року. Ця праця є результатом багаторічної педагогічної практики, проведеною у супроводі ідеї про вроджену мудрість дитини. У роботі він стверджував, що педагогічний тиск, пропагування усесторонньої дисципліни спотворюють дитину. Основні ідеї О. Нілла, висловлені у книзі «Саммерхілл – виховання свободою»
Школа, яка змушує дітей, активних за своєю природою, увесь час сидіти за партами, вивчаючи у більшості своїй непотрібні предмети, – це погана школа. Вона гарна лише для тих, хто вірить саме в таку школу, для людей, які хочуть привести дітей не до творчості, а до послуху, до повної відповідності цивілізації, де єдиний критерій успіху – гроші
Складна дитина – нещасна дитина. Вона знаходиться у стані війни з самим собою, і відповідно, з усім світом. Мені ніколи не доводилось бачити ліниву дитину. Те, що називають лінню, часто є відсутністю або цікавості, або здоров’я. Батьки не поспішають зрозуміти, наскільки неважлива навчальна сторона школи. Діти, як і дорослі, навчаються лише тому, чому хочуть навчитися. Усі нагороди, оцінки та іспити лише відволікають від справжнього розвитку особистості. Основні думки О. Нілла
Ідеї О. Нілла: Усі ідеї апробовано у процесі роботи в школі Саммерхілл. Саме там О. Ніллу вдалося створити комфортні умови для розвитку дітей: їх навчали основам демократії, самоврядування, підкріплених трудовою діяльністю. Правила у школі існують, їх можна переглядати та доповнювати, але слідувати їм – обов'язок, один з небагатьох. За мету він поставив навчити дитину мислити, не зазубрювати нові знання. До речі, приватна школа Саммерхіл з 1921 року працює й досі, неухильно слідуючи ідеям О. Нілла.
Школа Самерхілл. Саммерхілл – одна з найвідоміших у світі міжнародних вільних шкіл, принципи виховання якої вплинули на освітню практику і філософію багатьох інших навчальних закладів. Основу педагогічній концепції О. С. Нілла становлять принципи вільного виховання: принцип свободи, природовідповідності, самоврядування, самоцінності дитинства, саморегуляції, гуманістичної спрямованості виховання та психологічної комфортності
У навчальному закладі є басейн, відкритий у літній період, тенісний корт, футбольне поле, кілька столів для настільного тенісу, баскетбольний і волейбольний майданчики, окремий спортзал з тренажерами й сауною. Оскільки післяобідній час діти проводять на власний розсуд, то О. С. Нілл часом навіть не знав, чим займаються його вихованці після занять. Поки він займався своїми справами в саду чи друкував книгу, він рідко бачив дітей поблизу; це означало, що всі учні школи не сумують і зайняті своїми справами.
Вільний час: Дітям середніх років подобається займатися в кімнаті мистецтв: малювати, робити картинки з лінолеуму, плести кошики, майструвати щось із шкіри, паперу, шити костюми для своїх майбутніх вистав та ін. Хлопчики з великим інтересом майструють у гончарній і слюсарній майстернях, у яких завжди багатолюдно. Старших підлітків приваблюють складні столярні роботи типу розпущеного віялом хвоста голуба, чеканка чи різьба по дереву. Робота у майстернях дозволяла пристосувати темп навчання до реальних можливостей учня, привчала його до самостійності, розвивала ініціативу та відповідальність. Хлопчиків також можна часто бачити в хімічній лабораторії, де вони проводять досліди. Дівчатка, зазвичай, проводять вільний час у кімнаті мистецтв, займаючись художньою роботою: живописом, шиттям, вишиванням, гончарним ремеслом, виготовленням красивих речей з яскравих тканин, бісеру, паперу тощо, а також часто допомагають кухарям готувати різні страви
Нами розкрито окремі аспекти організації навчально-виховного процесу і функціонування школи Саммерхілла, план навчання, випускні екзамени, періоди навчального процесу, розпорядок дня, добір персоналу та організації позакласного часу. У процесі аналізу педагогічного процесу дійшли висновку, що у школі Саммерхілл використовуються багато методів навчання, але провідними є метод самоконтролю, метод планування, ситуаційний метод, методи активного навчання. Висновки: