"Соціалізація - основа успішного розвитку особистості".

Про матеріал
Обмін секретами педагогічної майстерності, розкриття понять соціалізації, її етапи, педагогічні поради, практичний тренінг, завдання для роботи в групах.
Перегляд файлу

СОЦІАЛІЗАЦІЯ – ОСНОВА УСПІШНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

( матеріали для проведення педагогічних читань)

 Смакуючи якусь страву, ми обмінюємося рецептами її приготування. Дуже часто ця подія відбувається саме в кухні. Педагогіка – це теж кухня, тільки особлива, педагогічна. Усім досвідченим педагогам вона пропонує рецепт молодості вчителя.

Отже, систематично випивайте: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпеливості, екстракт людяності, а також вживайте вітаміни:

А - для активності;

В - для більшої бадьорості;

С – для цілеспрямованості в досягненні успіхів;

Д - для допитливості і активної діяльності;

Є – для єдності з дітьми;

Р - для розвитку і порядності.

А ще не забувайте робити такі необхідні для вчительської роботи щорічні щеплення від байдужості, сірості, духовного рабства. Будьте вічним донором для молоді — віддавайте своє серце дітям. Адже його повинно вистачити на всіх, бо серце педагога складається з безмежної любові до дітей! Виконуйте все це ретельно і будете вічно молодими, дорогі вчителі!

 

ОБМІН РЕЦЕПТАМИ, СЕКРЕТАМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ.

Рецепт приготування хорошого продуктивного уроку: потрібно взяти свої найкращі емоції, прискіпливо перебрати їх і відділити тільки ті, в яких немає розчарувань та зла. Кожного дня ви проводите по 5 – 6 уроків. От і розділіть ці відібрані емоції між ними. Але це ще не все. Ще одна важлива порада до унікального рецепту майстерності: до кожного свого уроку додайте:

  • 12 порцій мудрості;
  • 11 – терпіння;
  • 10 – хоробрості;
  • 9 – працездатності;
  • 8 – оптимізму;
  • 7 – відданості;
  • 6 – впевненості;
  • 5 – доброти;
  • 4 – турботи;
  • 3 – гумору;
  • 2 – такту;
  • 1 порцію віри в свою корисну роботу, в своїх учнів, в їх успіхи.

А коли ви ще додасте ложечку гарного настрою та скибку розсудливості, то ваш урок матиме гостроту й обов’язково принесе насолоду. Намагайтесь додати ще гру та смак розваги, рясно покропіть це все добрим гумором; тоді гарненько збийте енергійними рухами налиту вами любов до дітей. Ось тепер поставте те, що одержалось, на вогонь дитячих сердець. Обов’язковою прикрасою стане посмішка – все це можна вже подавати. А як же сервіровка? Нею буде спокій та професіоналізм учителя. Отже, смачного вам, шановні колеги! Апетиту вам до вчительської праці та творчості!

Незабаром розпочнеться щоденна кропітка робота на нашій педагогічній кухні. Вона потребує неабияких зусиль, душевних сил, терпіння, любові. Тож прийміть вітання з початком чи продовженням формування справжнього майстра своєї справи — шеф - кухаря педагогічної кухні. Адже, щоб ним стати, потрібні: “освіта професора університету, організаторські здібності фінансиста, скромність диякона, кмітливість хамелеона, надія на майбутнє оптиміста, хоробрість героя, мудрість змії, лагідність матері, терплячість Йова, Боже благословення та наполегливість диявола”.

 (Мішель де Монтень).

 

 

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ “Соціалізація – основа успішного розвитку особистості”

Мета: познайомити педагогів з поняттям соціалізації і методами її   формування; показати актуальність даного питання в системі

 сучасної дошкільної освіти; підвищити мотивацію педагогів

 до формування успішної соціалізації дитини.

Матеріал: папір, фломастери, мольберт, скоч, пам’ятка для педагогів.

Тривалість: 1 година.

Хід:

      Добрий день, шановні колеги! Я рада вас вітати. Тема нашого тренінгу – “Соціалізація – основа успішного розвитку особистості”

         Для того, щоб  роботу побудувати змістовною, ефективною і конструктивною, пропоную обговорити правила участі у тренінгу.

Орієнтовні правила тренінгу:

- добровільна участь у виконанні вправ і завдань;

- тут і тепер;

- один говорить - усі слухають;

- слухати і чути;

- обговорення дії, а не особи.

Проводиться невеличка вправа – активація. Вона називається “Побажай собі та іншим”: учасники по колу, один за одним,  промовляють, що вони хочуть побажати собі та колегам під час цієї зустрічі.

  Раніше дошкільний заклад сприймався батьками та педагогами як заклад, який відповідає за життя та здоров’я дітей та  підготовку їх до школи. Сьогодні вирізняють і іншу функцію дитячого садка. Це функція соціалізації дитини. Що ж  розуміється під цим поняттям?

 

 

 

 

  ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ЗАХОДУ (міні – лекція).

 Соціалізація у широкому розумінні цього слова означає розвиток

людини як соціальної істоти, становлення її як особистості. По суті,

соціалізація – це процес входження індивідів до різних спільнот, колективів і

груп людей через засвоєння їх норм, ідеалів, цінностей. В основі механізму

соціалізації лежить соціальна діяльність людини (спілкування, гра, навчання,

пізнання, праця), завдяки якій відбувається виникнення свідомості та

самосвідомості, засвоєння загальних способів практичної діяльності,

формування соціальних зв’язків, здатність орієнтуватись у суспільних подіях,

залучення у життя суспільства. Несоціалізованих людей немає. Асоціальна

поведінка – також результат відповідної соціалізації.

  У  процесі входження особистості в соціум і розвиток її науковці вирізняють етапи первинної і вторинної соціалізації. Первинна соціалізація – це та соціалізація, завдяки якій дитина стає членом суспільства.

Вторинна соціалізація – це кожний наступний, складний, ще не зовсім впевнений, крок особистості. Він дозволяє пізнавати нове в життєдіяльності.

Особливе значення у формуванні особистості має первинна соціалізація. Те, що дитина пізнала в ранньому віці, визначає весь подальший шлях її життя. Саме період раннього дитинства сприяє засвоєнню нового як позитивного, так і негативного. Якщо ж дитина не змогла в цей період життя проявити свої можливості, то вони втрачаються нею назавжди.

Що означає поняття “соціалізувати дитину”? Це значить: навчати, виховувати й розвивати активну, розумну, творчу особистість, у якої будуть сформовані вміння та навички працювати в колективі, домовлятися, утверджувати свою думку, поступатися власними інтересами на користь соціальної групи, допомагати та підтримувати інших, правильно оцінювати свої дії, вміти товаришувати.

 Звичайно ж, для цього особистості необхідна любов рідних, розуміння близьких, підтримка, допомога, захист, схвалення оточуючих, їх довіра, прихильність, справедливість, чуйність, доброзичливість.

Є діти несоціалізовані. Вони відсторонені від інших, не вміють і не бажають спілкуватися, прагнуть усамітнюватися, у них відсутній інтерес до людей. Таким дітям складно адаптуватися до життя в колективі однолітків, вони не мають друзів. Більше часу проводять на самоті.

  Педагог не повинен примушувати залучати таку дитину до групової діяльності силою. Це може ще більше посилити бажання усамітнюватися.

 Якщо дитина хоче побути на самоті, потрібно надавати їй цю можливість. А вихователю слід знайти способи привернути увагу дитини до чеснот, умінь, моральних якостей однолітків. Потрібно, щоб ця дитина сама захотіла спілкуватися з ними – чи з усіма, чи з кимось конкретним.

 

 РОБОТА ПЕДАГОГІВ У ГРУПАХ.

Для продовження плідної роботи необхідно об’єднатися в 2 групи (проговоривши по колу посмішка, радість). У нас є дві групи (нагадування правил).

Виберіть в своїй групі ведучого, тобто того,  хто буде організовувати діяльність, секретаря – того, хто буде писати, помічника секретаря – того, хто буде слідкувати за часом, і того, хто буде відповідати, тобто захищати напрацьований проект.

Кожна група отримує своє завдання:

- картка №1 – причини, через які дитина не може соціалізуватись.

- картка №2 – методи і прийоми, які можна використати для успішної

соціалізації дитини.

Для підготовки відводиться 15 хв. Можете починати роботу. Як тільки закінчиться час підготовки, групи будуть захищати свої проекти. Відповіді розміщуються на мольберті.

 

 ВПРАВА “МОЄ СЕРЦЕ”.

Допоможе у формуванні навичок нетрадиційного розв’язання проблем.

Завдання:

- намалюйте своє серце нетрадиційним способом, щоб воно  характеризувало вас як особистість, як педагога;

- обміняйтесь з учасниками, розкажіть про серце, яке отримали.

- Чи сподобалось воно вам?

- Хто хоче забрати своє старе серце? Чому?

ВИСНОВОК: педагог не завжди готовий віддати своє серце дітям, дати їм

скористатися знаннями, які йдуть від серця вихователя.

Звичайно, серце – це лише символ, але як говориться у східному прислів’ї «У

наповненому серці є місце для всього, у порожньому серці немає місця ні для

чого».

Рефлексія.

- Що ви нового сьогодні взяли для себе?

- Що вам взагалі хотілося б сказати? (відповіді по колу).

Дякую за увагу, до побачення!

 

Література:

1. Баєв Б.Ф. “Чи знаєте ви свою дитину?”  К. “Радянська школа” 1985.

2. Бондаренко Е.А. «Про психологічний розвиток дитини». Видавництво «Народна освіта» Мінськ 1974.

3. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Видавництво «Світич» Київ – 2008.

4.Кошелева А.Д. “Емоційний розвиток дошкільника”. М. “Просвіта” 1985.

1

 

docx
Додано
24 квітня 2021
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку