Штучний інтелект (англ. artificial intelligence) — це область інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних комп’ютерних систем, інтелектуальних комп’ютерних програм, які імітують роботу людського розуму. Такі інтелектуальні системи повинні виконувати творчі функції, мисленнєві операції, які традиційно вважаються прерогативою людини, — розуміння мови, уміння навчатися, здатність міркувати, робити висновки та передбачати, вирішувати проблеми тощо.
Улітку 1956 року в Університеті Дартмута у США пройшла перша робоча конференція науковців з проблематики штучного інтелекту. Саме тоді і з’явився сам термін «штучний інтелект». Уважається, що штучний інтелект буде здатний проявляти поведінку, яка не відрізняється від людської. Так, один з основоположників теорії штучного інтелекту Алан Тьюрінг у своїй книзі «Чи може машина думати?» вважав, що машина стане розумною тоді, коли буде здатна підтримувати листування зі звичайною людиною, і та не зможе зрозуміти, що спілкується з машиною (так званий тест Тьюрінга). Тест уважається пройденим, якщо 30 % експертів не розпізнають штучний інтелект.
Існує кілька напрямів створення штучного інтелекту: створення комп’ютерних систем, що імітують діяльність людини (наприклад, емоції, мовлення, жести, відчуття, творчість тощо); створення комп’ютерних систем на основі використання біологічних елементів (наприклад, нейрокомп’ютер, біокомп’ютер);
створення комп’ютерних систем, які імітують логічне мислення людини на основі використання систем логічного програмування (наприклад, мови Пролог, Лісп та ін.); створення комп’ютерних систем, які будуть так званими інтелектуальними агентами, що сприймають навколишній світ за допомогою датчиків і впливають на об’єкти в навколишньому середовищі за допомогою деяких механізмів.
Сьогодні дослідження в галузі штучного інтелекту орієнтовано на такі сфери використання: машинний переклад текстів різними мовами — наприклад, використання комп’ютерних програм Promt, Fine. Reader, Google Перекладач тощо; розпізнавання образів (текстів, мови, графічних зображень, емоцій, запахів, шумів тощо) — наприклад, аналіз аерокосмічних фотографій, геодезичних карт, перетворення графічних зображень сканованих текстів у текстовий документ;
аналітична діяльність, експертні системи — наприклад, підбір квитків на транспорт з пересадками, прокладання оптимального маршруту по карті, діагностика захворювань, автопілот літака та автотранспорту, управління ядерним реактором; інтелектуальні системи інформаційної безпеки — наприклад, розпізнавання та захист від комп’ютерних вірусів, кібератак, програми інтелектуального захисту банківських систем тощо;
робототехніка — створення і застосування роботів (технічних пристроїв для автоматизації людської праці), наприклад, на конвеєрних лініях виробництва автомобілів, у труднодоступних місцях вугільних шахт, у небезпечних для людини місцях атомного виробництва, військовій справі тощо; творчість та ігри — наприклад, створення комп’ютерної музики та малювання картин, комп’ютерних програм гри в шахи, розробка інтелектуальних пристроїв-іграшок (томагочі).
Дебати. Правила. Після оголошення питання у вас є 1 (одна) хвилина на підготовку. Кожен учасник може відповідати лише на 1 (одне) розгорнуте питання. Для відповіді дається максимум 4 (чотири) хвилини. Відповідь повинна бути сформульована коректно, « Ви за? Чи проти?»Під час виступу не можна заважати.
В 2015 році в Америці штучному інтелекту «Dip patient» дали просканувати базу даних 700 тисяч пацієнтів щоб він зміг, на основі даних нових пацієнтів без лікарів, встановити діагноз. Що ви думаєте з приводу того що в майбутньому замість лікарів діагнози нам будуть ставити комп’ютери ?