Презентація "Система роботи з новопризначеними керівниками закладів освіти: особливості, проблеми та перспективи (з досвіду роботи)"

Про матеріал
Матеріали "Система роботи з новопризначеними керівниками закладів освіти: особливості, проблеми та перспективи (з досвіду роботи)" розроблено для використання під час проведення навчально-методичних семінарів з новопризначеними керівниками закладів освіти.
Перегляд файлу



Людиноцентризм як основа реалізації сучасних управлінських ідей

Методична тема:

“Удосконалення професійної компетентності новопризначених керівників та їх заступників закладів освіти міста на засадах людиноцентризму”

Мета ефективного управління забезпечення успіху діяльності.

Управління сучасним закладом освіти:

           цілеспрямована і усвідомлена взаємодія керівника з педагогічними працівниками;

           взаємодія, яка спрямована на інноваційний розвиток сучасного закладу освіти, що сприяє професійному розвитку конкурентно спроможних педагогічних працівників

Особливості сучасного управління  закладами освіти

             уміння аналізувати великий обсяг фактичного матеріалу, узагальнювати тенденції, прогнозувати розвиток педагогічної системи закладу освіти, приймати рішення, організовувати їх виконання, оцінювати результати;

             відчуття впливу ринкових відносин, усвідомлення того, що управлінські процеси не обмежуються внутрішнім управлінням;

             посилення впливу соціуму, громадськості на управлінську діяльність, увага керівників до управління людськими ресурсами, залучення учасників освітнього процесу до вирішення внутрішніх проблем

Проблеми управління, які залежать безпосередньо від керівника


Традиції тотального контролю (недовіра до учасників

освітнього процесу); не схильні до

колегіальних методів управління

Пріоритети в роботі – не компетентність і професіоналізм, а

особиста відданість керівництву

                       Управління                      Не-

здійснюється заради      достатньо виконання функцій; розвинені відчуження     лідерські

управлінців від інших      якості суб'єктів діяльності

Недостатня науково-методична та психолого-педагогічна підготовка,   професійна

культура, самосвідомість

Управління спрямовується на роботу з документами, на


Нераціональне вирішення адміністративновикористання господарчих питань, а не на існуючих ресурсів творчі процеси розвитку

закладу

Високий рівень загальної і

психолого-

педагогічної

культури, лідерство, комунікативні якості

 

Володіє методологією власної діяльності

Пріоритетні напрямки роботи з новопризначеними управлінськими кадрами

         Здійснення організаційно- Організація методичного супроводу систематичного  новопризначеного диференційованого керівного складу з навчання різних категорій актуальних питань педагогічних працівників  у управлінської  діяльності; межах роботи “Школи

         Надання інформаційно- новопризначених керівних методичної та практичної кадрів” у контексті допомоги  щодо управління забезпечення якісних закладом і персоналом, освітніх послуг; організації освітнього Розширення кола процесу, проведення актуальних питань для оперативних та тематичних розгляду в системі

                       консультацій;                      навчальної  роботи з

новопризначеними керівниками закладів освіти



Пріоритетні напрямки роботи з новопризначеними управлінськими кадрами

(з річного плану роботи)

         забезпечення реалізації державної політики з питань кадрової роботи з урахуванням сучасних тенденцій модернізації  освіти;

         організаційно-методичне забезпечення роботи з новопризначеними керівниками закладів освіти;

         організаційно-методичний супровід формування управлінської компетентності керівних кадрів закладів освіти міста на основі нормативно-правових вимог, науковометодичних підходів та сучасних принципів управління  закладом освіти;

         визначення оптимальних форм та методів організації роботи з  новопризначеними керівниками та їх заступниками дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних  закладів освіти;

Пріоритетні напрямки роботи з новопризначеними управлінськими кадрами

(з річного плану роботи)

          координація діяльності та надання інформаційно-методичних консультацій  керівникам  закладів освіти  з питань      модернізації управлінської діяльності в умовах освітніх змін, підготовка методичних рекомендацій щодо удосконалення професійних компетентностей, які забезпечують ефективність діяльності керівників  закладів освіти та якісний менеджмент освіти на рівні міста;

          організація та проведення  роботи  з новопризначеними заступниками керівників, покращення  якості освітнього процесу, здійснення  методичної роботи в умовах підвищення дидактичної компетентності педагогів;

          проведення міських постійно діючих  навчальних семінарів із використанням інноваційних форм методичної роботи  з метою надання організаційно-методичної допомоги новопризначеним представникам керівного складу закладів освіти міста

Орієнтовна структура річного плану роботи «Школи новопризначених керівних кадрів»

1.     Аналіз роботи за минулий  рік та основні напрями  діяльності  на новий  рік. Методична тема (проблема), мета, напрями, завдання.

2.     Інформаційно-методичний  та практичний напрями (підготовка інформаційно-методичних матеріалів для проведення заходів у межах роботи «Школи новопризначених керівних кадрів»; проведення  на диференційованій основі міських методичних навчальних семінарів, майстер-класів, інших форм організаційно методичної роботи; здійснення інформаційноінструктивної діяльності під час проведення семінарів, нарад для керівників  закладів освіти з питань  організації роботи з кадрами, ведення обов’язкової ділової документації, дотримання трудового законодавства та ін.

Орієнтовна структура річного плану роботи «Школи новопризначених керівних кадрів»

здійснення організаційно-методичного супроводу діяльності   новопризначених керівників  закладів освіти  з кадрових питань, проведення індивідуальних консультацій; проведення делегованих тематичних перевірок в закладах  освіти міста та надання  адресної  методичної допомоги  новопризначеним керівникам на місцях).

3. Аналітичний напрям (оновлення бази даних новопризначених керівників закладів освіти, проведення аналізу кількісно-якісного складу новопризначених керівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти міста).

Міські навчально-методичні семінари 

(«Школа новопризначених керівних кадрів»).    

Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Аналіз, планування, контроль – складові управлінської компетентності керівника закладу освіти»;

         «Документування управлінської діяльності установ та організацій»;

         «Управління процесом підвищення професійної майстерності педагогічних працівників» (завідувач МК);

         Майстер-клас «Система амортизації конфліктів»                     

(з елементами тренінгу) (практичний психолог ЦППСР);

         «Правові аспекти розірвання трудового договору з     ініціативи власника або уповноваженого ним органу»      (КЗпП України);

         Майстер-клас «Формування духовних якостей особистості засобами мистецтва у позакласній роботі» (з досвіду роботи вчителів-майстрів) – проблематику відображено у Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді


(«Школа новопризначених керівних кадрів»).     Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Проблеми психологічної адаптації до управлінської діяльності. Психологічний мікроклімат керованого колективу. Психологічні аспекти удосконалення професійної  компетентності  новопризначених  керівників закладів освіти» (завідувач ЦППСР);

         «Ефективність управління  закладом. Аспекти управлінської компетентності керівника. Організація планування, здійснення контрольно-аналітичної діяльності»;

         «Організація та управління  освітнім процесом із використанням інформаційно - комунікаційних технологій»;

         «Закономірності управління  закладом освіти. Види управління. Управлінське забезпечення якості освітнього процесу. Управління якістю освіти через моніторинг»;

         «Науково-методичний супровід діяльності педагогічного колективу. Організація науково-методичної роботи.

Впровадження інноваційних педагогічних технологій»                    (завідувач МК);

(«Школа новопризначених керівних кадрів»). Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Основні положення  Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років» (заступник начальника відділу  освіти);

         «Про реалізацію положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням  і похованням» (головний бухгалтер ЦБ);

         «Формування активної громадянської позиції учнів через формування ціннісного ставлення до суспільства і держави» (з досвіду роботи заступників директорів шкіл з виховної роботи) – проблематику відображено у Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді

(«Школа новопризначених керівних кадрів»). Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Кадрові аспекти управлінської компетентності керівника.    

Диференціація наказів. Накази з кадрових питань  

(особового складу)»;

         «Ділова документація – складовий чинник управлінської компетентності. Оформлення ділової документації. Дотримання нормативних вимог»;

         «Класифікація підстав припинення трудового договору з працівником»;

         «Особливості проектування та проведення уроку на засадах особистісно-компетентнісного підходу».;

         «Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді. Усвідомлення основних пріоритетів».

(«Школа новопризначених керівних кадрів»).     Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Контрольно-аналітична  діяльність керівника закладу освіти. Організація внутрішнього контролю. Технологія підготовки і проведення засідань педагогічної ради,              психолого-педагогічного семінару».

         Майстер-клас: «Створення ефективної  виховної системи з метою формування в учнів ціннісних орієнтирів  в умовах реалізації Концепції  Нової української школи»  (на базі ЗЗСО).

         «Нова українська школа: управлінський аспект» (семінарпрактикум на  базі  ЗЗСО).

         «Як ми говоримо? Сучасна ділова українська мова».

(«Школа новопризначених керівних кадрів»). Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Методична робота  у школі як цілеспрямований процес управління діяльністю  педагогічного колективу. Моделювання оптимальної системи методичної роботи з педагогічними кадрами. Сучасні підходи  до організації методичної роботи»;

         «Національно-патріотичне виховання учнів в умовах Нової української школи»;

         «Завдання методичних служб щодо розвитку професійної компетентності вчителів в умовах  Нової української школи»;

         «Управлінський аспект  реалізації компетентнісного підходу в умовах оновлення змісту освіти» (семінар-практикум     на базі ЗЗСО);

         «Управлінський  потенціал керівника та його складові» (семінар-тренінг);

(«Школа новопризначених керівних кадрів»). Актуальні питання. Орієнтовна тематика засідань

         «Про інструкцію з діловодства  у закладах загальної середньої освіти»;

         «Формування управлінської компетентності адміністрації сучасного закладу освіти в освітній парадигмі «Нової української школи» (педагогічна майстерня  на базі ЗЗСО);

         «Виховна система школи як оптимальний простір життєтворчості особистості  в контексті «Нової української школи» (семінар-практикум на базі  ЗЗСО);

         «Успішний керівник – шлях до ефективного розвитку школи» (методичний міст)  та ін.


Очікувані результати: реалізація мети “ближньої дії “ та  наближення  до реалізації стратегічної мети (“дальньої дії”) 

Метою освіти є

всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку