ПЕРШОЧЕРГОВИМИ ЗАВДАННЯМИ У ВИХОВНІЙ РОБОТІ ЗАКЛАДУ Є:реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;збереження морального, психічного та фізичного здоров'я підростаючого покоління;виховання патріотизму, громадських якостей особистості;забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Принципи вихованняЄдності педагогічних вимог школи, сім "і та громадськостіПоєднання поваги до особистості дитини з розумною вимогливістю до неї Єдності свідомості та поведінки. Цілеспрямованості виховання. ПриродовідповідностіДемократизаціїЕтнізаціїКультуровідповідностіСистемності, систематичності та послідовності Поєднання педагогічного керівництва з ініціативою учнів. Зв'язку виховання з життям. НародностіГуманізаціїАкмеологічної спрямованостіАвтентичностіОптимізму у вихованні, опори на позитивне. Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів. Виховання особистості в колективіКомплексного підходу у вихованніПринципами виховного процесу називають певну систему вихідних, основних вимог до виховання, виконання яких забезпечує необхідну ефективність вирішення завдань розвитку особистості.
Методи виховання. Методи формування свідомостіМетоди стимулювання діяльності й поведінки. Бесіда Лекція Диспут Змагання Заохочення Покарання Методи формування суспільної поведінки. Методи контролю й аналізу ефективності виховання. Педагогічна вимога. Громадська думка. Вправляння. Привчання Метод прикладу. Доручення Педагогічне спостереження Опитування Анкетування. Аналіз результатів діяльностіБесіда
Форми виховання мають свої структурні компоненти (композицію), тобто початок і закінчення (експозицію, зав'язку і розв'язку), кульмінаційні моменти, що хвилюють душу дитини, підлітка, юнака чи дорослої людини, формуючи нестандартність їхнього характеру; форми виховання забезпечують певне забарвлення, тон, відтінки (емоційне забарвлення, інтонаційні відтінки, тональність голосу тощо), оригінальність побудови змісту виховних впливів, естетизацію виховного процесу.
Сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе.
ВИХОВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНО НА ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ:організацію виховного процесу в класному колективі та роботу з батьками на засадах педагогіки життєтворчості через проектні технології;реалізацію у процесі роботи особистісно зорієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах;оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;організацію виховного процесу в класному колективі та роботу з батьками на засадах педагогіки життєтворчості через проектні технології;реалізацію у процесі роботи особистісно зорієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах;оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;створення належних умов для особистісного зростання кожного вихованця (створення ситуації успіху), його психолого-педагогічний супровід;співпрацю із органами учнівського врядування, дитячими громадськими об 'єднаннями;забезпечення здобуття школярами ключових компетентностей, необхідних для самостійного життя, виконання професійних та соціальних функцій.