Атестація та сертифікація педагогічних працівників: спільне і відмінне

Про матеріал
Аналіз спільних і відмінних рис між атестацією та сертифікацією педагогічних працівників
Перегляд файлу

КРИТЕРІЇ

АТЕСТАЦІЯ

СЕРТИФІКАЦІЯ

Визначення

система заходів, спрямована на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника

Мета

стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу

виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності

Ініціатор

  • керівник закладу освіти
  • педагогічний працівник

педагогічний працівник

Охоплення аудиторії

усі педпрацівники

2019 р.- 1000 вчителів початкових класів

2020-21 рр.- відповідно до рішення МОН

З урахуванням наявності професійних стандартів педагогічних працівників, обсягів фінансування та спроможності органів і установ, що проводять сертифікацію, МОН може визначати категорії і граничну кількість учасників сертифікації у відповідному році

Сторони

  • педагогічний працівник
  • члени атестаційної комісії
  • педагогічний працівник
  • експерти
  • УЦОЯО

Вимоги до учасника

Стаж від 5 років

Наявність стажу не менше 2 років

Добровільна реєстрація

Вимоги до інших сторін

 

Досвід педагогічної діяльності не менше 5 років

Інструменти

- відвідування уроків (навчальних занять), позаурочних (позанавчальних) заходів,

- вивчення рівня навчальних досягнень учнів, студентів, курсантів, слухачів, вихованців (далі - учні) з предмета (дисципліни), що викладає педагогічний працівник,

- ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов’язків, його участі у роботі методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи, тощо.

  • експертне оцінювання
  • самооцінювання
  • незалежне тестування

Особливості

  • обов’язковий характер
  • підвищення кваліфікації
  • наявність характеристики керівника
  • атестація «за умови»
  • встановлення педагогічних звань
  • добровільність
  • самооцінювання
  • педагогічні працівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти

Максимальний термін дії

5 років

 

3 роки

Наслідки за умови неуспішного проходження

  • визнання педпрацівника таким, що не відповідає займаній посаді
  • розірвання трудового договору або переведення працівника за його згодою на іншу роботу, яка відповідає його кваліфікації

неуспішне проходження не впливає на результати чергової (позачергової) атестації, підтвердження наявної чи присвоєння наступної педагогічної категорії, продовження його роботи на відповідній посаді чи застосування до нього будь-яких заходів адміністративного впливу

Оскарження

апеляція до атестаційної комісії вищого рівня впродовж 10 днів з дня вручення атестаційного листа

не передбачене

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крупка Сергій Теодорович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
4635
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку