МЕТА УРОКУ Формувати поняття про соціальну компетентність, дати уявлення про стосунки між дорослими й однолітками, рівні спілкування, ознайомити з принципами міжособистісних стосунків;розвивати навички ефективного спілкування;виховувати прагнення розбудувати міжособистісні стосунки в площинні ефективного спілкування
Комунікативна (уміння будувати стосунки з іншими людьми, виступати перед аудиторією)Інтелектуальна (достатній рівень соціального інтелекту, який надає змогу орієнтуватися та взаємодіяти із соціумом)Побутова(володіння елементарними навичками побуту: прання, прибирання)Громадянська(знання основ економічних законів і правових норм)Моральна(наявність невикривлених ціннісних орієнтацій)Екстримальна(поведінка, адекватна ситуація або нормальна реакція на ненормальну ситуацію)Професійна/учнівська(уміння самостійно опановувати новий матеріал, поповнювати професійні знання)
Джон Пауел, американський психотерапевт, професор університету Ігнатія Лойоли в Чикаго, виокремив п’ять рівнів комунікації, на яких люди спілкуються залежно від якості їхніх стосунків:фрази – коли люди ледь знайомі або зовсім чужі;факти – коли люди розмовляють на нейтральні теми;думки – коли люди частково розповідають про себе, але не до кінця розкриваються;почуття – люди починають говорити про особисте, відверто діляться почуттями;довіра – повне порозуміння у стосунках.
Принципи побудови міжособистісних стосунків1. Перше враження про людину створює її зовнішній вигляд.2. Перші кілька хвилин спілкування є вирішальними щодо виникнення симпатії між співрозмовниками.3. Мімічним знаком симпатії та настрою є посмішка.4. Використання методу “стверджувальних відповідей”.5. Важливо бути хорошим слухачем.6. Критика – не кращий стиль поведінки.7. Уникайте зайвих суперечок.8. Демонстрація поваги до інтересів співрозмовника.9. Повага до думки інших. Називайте співрозмовників на ім’я.10. Головне завдання міжособистісних стосунків – допомогти людям відчути свою значимість.11. Головні “вороги” спілкування – роздратованість і нетактовність.
Релаксаційна вправа. Сядьте і розлабтеся. Закрийте очі. Уявіть перед собою чистий аркуш паперу, олівець, гумку. Подумки уявіть і намалюйе негативну інформацію, яку треба забути або якої треба позбутися. Це може бути реальна картина, символ. Подумки візьміть гумку і витирайте послідовно з аркуша паперу всю негативну інформацію доти.ю поки не зникне все зображеня. Відкрийте очі.