Урок-тренінг з основ здоров’я
9 клас
Тема: Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:
шляхи передачі й методи захисту
Мета:
ІПСШ, шляхи їхньої передачі та методи захисту;
хворих на СНІД;
(навички ефективного спілкування, співчуття, впевненої поведінки,
спільної діяльності в « команді» );
Тип уроку: комбінований.
Навчальні завдання.
Учень:
наводить приклади:
пояснює:
характеризує:
розуміє:
юнаків і дівчат;
дискримінації та насилля та вміння протидіяти їм;
демонструє:
уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях
надавати достовірну інформацію з цієї проблеми;
дотримується правил:
Обладнання і матеріали:
скотч, ножиці;
передачі та методи захисту»
Що підготувати заздалегідь:
маленькі паперові сердечка червоного кольору;
про ІПСШ», «ситуації» порушення прав ВІЛ-інфікованих,
пам’ятка «Найпоширеніші інфекції, що передаються статевим шляхом», «Лист ВІЛ-інфікованого друга», валіза лікаря, ВІЛ/СНІД: актуальна статистика;
Домашнє завдання: параграф 6 підручник «Основи здоров’я»
під ред. Т.Є.Бойченко та інш, У робочому зошиті виконати завдання
№ 6-11 на с.33-35(під ред. О.В. Тагліної). Підготувати на наступний урок усне повідомлення про безпеку людини і право.
Творче завдання: створити буклет «Як убезпечити себе від ВІЛ/СНІД-у», знайти
в Internet-ресурсах актуальну інформацію про розвиток епідемії СНІД-
у в Україні, світі й нашому регіоні або підготувати проект з даної теми.
Параграф 1 підручника „Основи здоров’я” під ред. Т.В. Воронцової
та В.С.Пономаренко. Завдання 1,2 у зошита-практикуму під ред. Т.В. Воронцової.
Орієнтовний план тренінгу
Зворотний зв'язок, актуалізація нової теми |
|
Стартові завдання |
|
Робота в групах |
|
Руханка |
|
Рольова гра |
|
Підсумкове завдання, презентація посібника «Захисти себе від ВІЛ» |
|
Завершення тренінгу |
|
Методи і форми проведення тренінгу.
яка сприяє згуртованості групи.
Знайомство (5 хв.)
Інструкція: Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин
візьмете інтерв’ю один у одного для того, щоб потім представити групі
свого „візаві”.
Орієнтовні питання для інтерв’ю:
Після закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.
2. Вправа на визначення очікувань учасників від заняття і повідомлення змісту заняття (2 хв.) Стікери учні наклеюють на дерево очікувань.
3. Вправа прийняття правил роботи в групі(5 хв.)
Інструкція: Діти, на плакаті прописані правила роботи в групі. Зараз
ви об’єднаєтесь у групи і вашим завданням буде за допомогою слів з
пісень представити правила. Після представлення діти відповідають на
питання: Для чого потрібні правила в роботі групи? Як буде відзначений
той учасник, який порушує загальноприйняті правила?
4. Обговорення по колу, почергово питань(7 хв.)
турбуватись про своє здоров’я?
Відповіді дітей тезисно записуються на дошці або листку і аналізуються.
5. Інформаційний блок(8 хв.) Визначення термінів: здоров’я, здоровий
спосіб життя, життєві навички, які сприятливі для здоров’я, аспекти
здоров’я: фізичний, духовний, інтелектуальний, емоційний, соціальний,
фактори ризику, відповідальна поведінка, формула здорового способу життя.
Робота з підручником. Учні по черзі проговорюють аспекти здоров’я (мал. 2,
стор. 8 підручника, мал. “Квітка здоров’я”) і деякі життєві навички,
сприятливі для здоров’я (мал. 3, стор. 9 підручника).
Підводиться підсумок про формулу здорового способу життя –
„Зберігати, розвивати, відновлювати”.
6. Демонстрація термометрів (ртутного і цифрового).
Питання для дітей: з якою метою використовують термометри?
Обговорюються правила щодо їх використання (3 хв.)
7. Вправа „Модель здоров’я”. Активізація відчуття важливості здоров’я і необхідності дбайливого і відповідального відношення до нього (15 хв.)
Інструкція: Діти, зараз вам необхідно творчо відповісти на наступні питання:
Учасники розбиваються на групи і одержують завдання – розробити
свою модель здоров’я, виходячи з особистих уявлень даної проблеми.
Діти малюють свої моделі здоров’я а потім кожна з підгруп презентує її.
Далі діти обмінюються моделями, називають фактори, які
негативно впливають на здоров’я і “творчо” порушують модель
(малюють вплив шкідливих звичок, екологічних проблем та інш.).
Діти сідають в коло і проводять обговорення за такими питаннями:
порушена факторами ризику?
8. Підведення підсумків. Зворотний зв’язок (3 зв.)
9. Прощання (2 хв.) Діти стають в коло, беруться за руки і хором кажуть
Будьмо здорові!” і привітають один одного оплесками.
Тест «Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»
Так; не впевнений; ні
1.Я дбаю про своє здоров’я (наприклад, не палю, не вживаю наркотиків);_______________
2. Я знаю, як передаються ВІЛ/СНІД і як захистити себе від інфікування;_______________
3. Я не матиму сексуальних стосунків на цьому етапі свого життя;_____________________
4. Якщо я захворію і потребуватиму ін’єкцій, я користуватимусь тільки
Одноразовими шприцами;____________________________________________
5. Коли я вирішу зайнятися сексом, я користуватимусь презервативом;_________________
6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у мене буде тільки один партнер;__________________
7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ, я б розповів про це своїм
батькам;_______________________________________________________________
8. Я не користуватимусь нестерильними інструментами для пірсингу,
татуажу тощо;_________________________________________________________________
9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій друг(подруга)
ВІЛ-інфікований(а);_________________________________________________________
10. Якщо я дізнаюсь, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ-інфікований,
я збережу дружбу з ним;________________________________________________________
11. Якщо я потраплю в ризиковану ситуацію, я пройду тестування;____________________
12. Я одразу звернуся за допомогою в разі підозри на ІПСШ._________________________
Показники відповідальності:
24-0 – ВИ НАДТО РИЗИКУЄТЕ!
24-26- не зовсім відповідальний;
27-29 балів - відповідальний певною мірою;
30-35 балів - досить відповідальний ;
33-36 балів - дуже відповідальний;
Так = 3 бали; Не впевнений = 1 бал; Ні = 0 балів