9 клас Основи здоров'я

Про матеріал
Розробка уроку-тренінгу "Основи здоров'я" у 9 класі на тему: "Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ: шляхи передачі й методи захисту"
Перегляд файлу

 

Урок-тренінг з основ здоровя

9 клас

Тема: Здоровя молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:

шляхи передачі й методи захисту

Мета:

  • поглибити знання учнів  про здоров’я молоді в Україні, про ВІЛ, СНІД,

ІПСШ, шляхи  їхньої передачі та методи захисту;

  • націлити учнів на убезпечення від ВІЛ-інфікування;
  • учити дітей гуманному, толерантному  ставленню до ВІЛ-інфікованих і

хворих на СНІД;

  • навчати дітей протидії стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих;
  • формувати життєві навички, що сприяють соціальному  здоровю

(навички ефективного спілкування, співчуття, впевненої поведінки,

спільної діяльності в « команді» );

  • формувати в учнів сталу мотиваційну установку на здоровий спосіб життя.

Тип уроку: комбінований.

Навчальні завдання.

Учень:

наводить приклади:

  • негативного впливу на здоровя ранніх статевих контактів;
  • засобів  захисту від ВІЛ-інфікування;
  • «хвороб цивілізації»;
  • негативного впливу  наркотиків на репродуктивне здоров’я;

пояснює:

  • вплив соціальних чинників на репродуктивне здоровя;
  • негативний вплив на здоровя ранніх статевих контактів;
  • звязок порушення моральних засад поведінки з поширенням СНІД в Україні;

характеризує:

  • основні положення законодавства України щодо ВІЛ/СНІД;

розуміє:

  • необхідність дотримання правил культури статевих стосунків

юнаків і дівчат;

  • необхідність обачної поведінки;

 

  • необхідність попередження  ВІЛ-інфікування;
  • необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей;
  • необхідність в різних життєвих ситуаціях розпізнання  явищ

дискримінації та насилля та вміння протидіяти їм;

  • вплив громади, школи і родини на здоровя;

демонструє:

уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях

надавати достовірну інформацію з цієї проблеми;

    дотримується правил:

  • здорового способу життя;
  • побудови між статевих відносин на основі дружби і поваги

Обладнання і матеріали:

  • аркуші паперу формату А2, А3, олівці, фломастери, маркери, клей,

скотч, ножиці;

  • защіпка;
  • робочі зошити з основ здоровя з друкованою основою;
  • плакати  кабінету основ здоровя «ВІЛ/СНІД,ІПСШ, шляхи

передачі та методи захисту»

  • обладнання для мультимедійної презентації

Що підготувати заздалегідь:

  • плакати «Правила роботи   групи» , «Очікування», «Серце друга» і

маленькі паперові сердечка  червоного кольору;

  • роздатковий матеріал: «ВІЛ і права людини»,тести «Міфи і факти

про ІПСШ», «ситуації» порушення прав ВІЛ-інфікованих,

пам’ятка «Найпоширеніші інфекції, що передаються статевим шляхом», «Лист ВІЛ-інфікованого друга», валіза лікаря, ВІЛ/СНІД: актуальна статистика;

  • завантажити мультимедійний посібник: Захисти себе від ВІЛ

Домашнє завдання: параграф 6 підручник «Основи здоров’я»

під ред. Т.Є.Бойченко та інш, У робочому зошиті виконати завдання

№ 6-11 на с.33-35(під ред. О.В. Тагліної). Підготувати  на наступний урок усне повідомлення про безпеку людини і право.

Творче завдання: створити буклет «Як убезпечити себе від ВІЛ/СНІД-у», знайти

 в Internet-ресурсах актуальну інформацію про розвиток епідемії СНІД-

у в Україні, світі й нашому регіоні або підготувати проект з даної теми.

Параграф 1 підручника „Основи здоров’я” під ред. Т.В. Воронцової

та В.С.Пономаренко. Завдання 1,2 у зошита-практикуму під ред. Т.В. Воронцової.

 

 

Орієнтовний план тренінгу

Зворотний зв'язок, актуалізація нової теми

 

Стартові завдання

 

Робота в групах

 

Руханка

 

Рольова гра

 

Підсумкове завдання, презентація посібника «Захисти себе від ВІЛ»

 

Завершення тренінгу

 

Методи і форми проведення тренінгу.

  1. Вправа на підготовку учнів до роботи, створення комфортної атмосфери,

яка сприяє згуртованості групи.

Знайомство (5 хв.)

Інструкція: Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин

візьмете інтерв’ю один у одного для того, щоб потім представити групі

свого „візаві”.

Орієнтовні питання для інтерв’ю:

  • колір настрою партнера за парою;
  • заповітна мрія.

Після закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.

2. Вправа на визначення очікувань учасників від заняття і повідомлення змісту заняття (2 хв.) Стікери учні наклеюють на дерево очікувань.

3. Вправа прийняття правил роботи в групі(5 хв.)

Інструкція: Діти, на плакаті прописані правила роботи в групі. Зараз

ви об’єднаєтесь у групи і вашим завданням буде за допомогою слів з

пісень представити правила. Після представлення діти відповідають на

питання: Для чого потрібні правила в роботі групи? Як буде відзначений

той учасник, який порушує загальноприйняті правила?

4. Обговорення по колу, почергово питань(7 хв.)

  • що таке здоров’я?
  • від чого залежить здоров’я?

 

  • чи існує взаємозв’язок між складовими здоров’я? Який?
  • на які складові здоров’я ми можемо впливати, якщо будемо

турбуватись про своє здоров’я?

  • що таке хвороба і як себе поводити для швидшого одужання?
  • що таке здоровий спосіб життя?

Відповіді дітей тезисно записуються на дошці або листку і аналізуються.

5. Інформаційний блок(8 хв.) Визначення термінів: здоров’я, здоровий

спосіб життя, життєві навички, які сприятливі для здоров’я, аспекти

здоров’я: фізичний, духовний, інтелектуальний, емоційний, соціальний,

фактори ризику, відповідальна поведінка, формула здорового способу життя.

Робота з підручником. Учні по черзі проговорюють аспекти здоров’я (мал. 2,

стор. 8 підручника, мал. “Квітка здоров’я”) і деякі життєві навички,

сприятливі для здоров’я (мал. 3, стор. 9 підручника).

Підводиться підсумок про формулу здорового способу життя –

„Зберігати, розвивати, відновлювати”.

6. Демонстрація термометрів (ртутного і цифрового).

Питання для дітей: з якою метою використовують термометри?

Обговорюються правила щодо їх використання (3 хв.)

7. Вправа „Модель здоров’я”. Активізація відчуття важливості здоров’я і необхідності дбайливого і відповідального відношення до нього (15 хв.)

Інструкція: Діти, зараз вам необхідно творчо відповісти на наступні питання:

  • що на ваш погляд може бути складовими здоров’я?
  • з чого складається здоров’я людини?
  • без чого неможливо уявити дійсно здорову людину?

 

 Учасники розбиваються на групи і одержують завдання – розробити

свою модель здоров’я, виходячи з особистих уявлень даної проблеми.

Діти малюють свої моделі здоров’я а потім кожна з підгруп презентує її.

Далі діти обмінюються моделями, називають фактори, які

 

 

негативно впливають на здоров’я і “творчо” порушують модель

(малюють вплив шкідливих звичок, екологічних проблем та інш.).

Діти сідають в коло і проводять обговорення за такими питаннями:

  • що ви відчували, коли створювали „Модель здоров’я”?
  • що ви відчували, коли одержали свою модель, яка була

порушена факторами ризику?

  • чи можливо відновити вже знищене?
  • чи буде це мати той самий першопочатковий вигляд?
  • що краще попереджати чи порушувати?

8. Підведення підсумків. Зворотний зв’язок (3 зв.)

  • які знання ви одержали сьогодні?
  • які з них ви використаєте в своєму житті?
  • яка мета даної теми?

9. Прощання (2 хв.) Діти стають в коло, беруться за руки і хором кажуть

Будьмо здорові!” і привітають один одного оплесками. 

 


 

Тест «Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»

 

 Так;                  не впевнений;                   ні   

1.Я дбаю про своє здоров’я (наприклад, не палю, не вживаю наркотиків);_______________

2. Я знаю, як передаються ВІЛ/СНІД і як захистити себе від інфікування;_______________

3. Я не матиму сексуальних стосунків на цьому етапі свого життя;_____________________

4. Якщо я захворію і потребуватиму ін’єкцій, я користуватимусь тільки

Одноразовими шприцами;____________________________________________

5. Коли я вирішу зайнятися сексом, я користуватимусь презервативом;_________________

6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у мене буде тільки один партнер;__________________

7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ, я б розповів про це своїм

 батькам;_______________________________________________________________

8. Я не користуватимусь нестерильними інструментами для пірсингу,

 татуажу тощо;_________________________________________________________________

9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій друг(подруга)

 ВІЛ-інфікований(а);_________________________________________________________

10. Якщо я дізнаюсь, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ-інфікований,

 я збережу дружбу з ним;________________________________________________________

11. Якщо я потраплю в ризиковану ситуацію, я пройду тестування;____________________

12. Я одразу звернуся за допомогою в разі підозри на ІПСШ._________________________                                  

 

Показники відповідальності:

 

24-0 – ВИ  НАДТО РИЗИКУЄТЕ!

24-26- не зовсім відповідальний;

27-29 балів - відповідальний певною мірою;

30-35 балів - досить відповідальний ;              

33-36 балів - дуже відповідальний;                 

 

             Так = 3 бали;    Не впевнений = 1 бал;      Ні = 0 балів

 

doc
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
10 квітня
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку