Презентація "Спілкування без конфліктів"

Про матеріал
Презентація "Спілкування без конфліктів" є чудовим інструментом для проведення профілактичної роботи серед учнів середньої та старшої школи. Використовують для профілактики булінгу, насильства та для створення безпечного освітнього середовища.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спілкування без конфліктів. Психолог Романенко Олена Іванівна

Номер слайду 2

Мета: Сформувати поняття про конфлікт, його походження, розвиток і шляхи вирішення. Навчити навикам ненасильницького спілкування. План: Конфлікт. Типи конфліктів. Стилі вирішення конфліктів4. Ненасильницьке спілкування5. Чотири кроки ненасильницького спілкування

Номер слайду 3

Конфлікт. Бійка. Злочин. Непорозуміння. Суперечка. Несправедливість. Образа Війна Підступність Асоціації

Номер слайду 4

Поняття « конфлікт » Що таке «конфлікт»?Конфлікт – це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Чи можемо ми обійтись без конфліктів? Чому? Конфлікт –це добре чи погано?

Номер слайду 5

Конфлікт. ЗА і ПРОТИ ЗАДопомагає виразити свої відчуття і зняти напруження;Конфлікт загартовує характер, навчає здатності відстоювати свої інтереси;Вчить розуміти і поважати не схожих на тебе людей; Допомагає подивитися на ситуацію з нової точки зору; Дає можливість вийти на нові етапи у взаємовідносинах . ПРОТИ Велике емоційне навантаження;Є ризик зруйнувати взаємовідносини;Є ризик залишитися без того, що маєш тепер; Є ризик отримати удар по самолюбству і впасти в очах оточуючих;Конфлікт віднімає невиправдано багато сил і часу.

Номер слайду 6

Що спричиняє конфлікт? Між друзями конфлікти виникають з різних причин. Зокрема:хтось не поступився місцем, книжкою, м’ячем;хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось переміг у грі …

Номер слайду 7

Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – досить складний і делікатний процес. Кожний із нас учиться цього все життя, здобуваючи часто досвід за рахунок втрат і розчарувань. Основою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати – значить враховувати думку іншої людини (золоте правило спілкування).

Номер слайду 8

- Страждає гідність людини; - На кожну хвилину конфлікту припадає 20 хвилин наступних переживань; - Робота не ладиться , все валиться з рук; - Страждає фізичний стан здоров’я - уражаються нерви, серце, судини. Чим шкідливі конфлікти?

Номер слайду 9

Причини сварок: - неприйняття чужої думки; - нехтування правами іншої людини; - прагнення домінувати ;   - невміння слухати інших; - свідоме прагнення скривдити одне одного; - нерозуміння; - невміння керувати емоціями. Чому люди сваряться?

Номер слайду 10

Дії під час конфлікту з'ясуйте причину конфлікту;висловлюйте свою незгоду щодо думок іншого так, щоб він не образився;стримуйте свої емоції;узгоджуйте свої думки з думками однокласників та друзів;не сердьтеся, коли програєте; поразку сприймайте спокійно; уникайте тих, хто нав'язує суперечку чи бійку;намагайтеся негативну ситуацію перетворити на жарт. ;

Номер слайду 11

Причини конфлікту між друзями Д р у з іРевнощіПідлість. Жадібність. Нещирість. Егоїзм. Заздрість

Номер слайду 12

Тест «Оцінювання власного поводження в конфліктній ситуації» Питання. Як ви зазвичай поводитеся в суперечці або конфліктній ситуації?

Номер слайду 13

Тип «А» «Акула» — це «жорсткий тип розв'язання конфліктів і суперечок». Людина до останнього наполягає на своєму, відстоюючи свою позицію, будь-що прагне виграти. Це тип людини, що завжди права. Акула

Номер слайду 14

Сова Тип « Б » - «Сова » - це «демократичний» стиль. Людина дотримується думки, що завжди можна домовитися. Під час суперечки намагається запропонувати альтернативу, шукає рішення, які задовольнили б обидві сторони. Сови дуже високо цінують власну мету та стосунки.

Номер слайду 15

Лисиця. Тип «В» «Лисиця - «компромісний» стиль. Із початку людина згодна на компроміс. Лисиці невибагливі як у досягненні своєї мети, так і в стосунках з іншими людьми. Вони шукають компромісу, готові пожертвувати частиною своїх домагань під час конфлікту.

Номер слайду 16

Ведмежа Тип «Г» «Ведмежа» - «м'який» стиль. Свого супротивника ці люди «знищують» добротою. Охоче пристають до точки зору супротивника, відмовляючись від своєї. Для ведмедиків стосунки найважливіші, а власна мета не має великого значення. Ведмедики хочуть подобатися, хочуть, щоб усі їх любили і цінували.

Номер слайду 17

Черепаха. Тип «Д» «Черепаха» - « уникання». Кредо - «вчасно піти». Ці люди намагаються не загострювати ситуації, не доводити конфлікт до відкритого зіткнення Черепахи втікають і ховаються у свій панцир, щоб обминати конфлікти.

Номер слайду 18

Лікарі стверджують Бути конфліктною особистістю не лише негарно, а й небезпечно для здоров'я Від багатьох хвороб можна вилікуватися, ставши добрішим

Номер слайду 19

Шляхи подолання конфліктів П’ять сходинок подолання конфлікту1. Слід розпізнати конфлікт .2. Необхідно проаналізувати свої почуття, емоції. 3. Не допускати переходу на особистості в конфлікті.4. Діяти за принципом «тут і тепер» .5. Знаходити ідеї, рішення, які б влаштували обидві сторони.

Номер слайду 20

Старовинна народна мудрість Перш ніж сказати - порахуй до десяти , Перш ніж образити - порахуй до ста , Перш ніж ударити – порахуй до тисячі.

Номер слайду 21

Ненасильницьке спілкування — метод спілкування, який ґрунтується на емпатії. Автором цього методу є Маршалл Розенберг. У своїй книзі “Мова життя” описав 2 способи спілкування: жирафа та шакала

Номер слайду 22

Що означає говорити мовою Шакала? Ви використовуєте: - ярлики, критику, осуд; - оцінку з точки зору винагороди чи звинувачення (тобто поведінка людини заслуговує винагороди чи покарання); - вимоги (заперечення можливості вибору в людини, бажання покарати тих, хто не виконує вимоги);

Номер слайду 23

Людина, яка говорить мовою «Жирафа»: - не дає оцінок, - не звинувачує, - не вимагає й не погрожує. «Жирафи» об’єктивні у своєму баченні й розумінні своїх почуттів та потреб, а також почуттів та потреб інших людей. «Жирафи» використовують емпатію, намагаючись зробити не тільки своє життя, а й життя інших людей – комфортним.

Номер слайду 24

4 основні принципи (кроки) ненасильницького спілкування: Безоціночне спостереження вираження своїх почуттів потреби прохання та побажання.

Номер слайду 25

1 крок – спостереження Я бачу, чую…2 крок – почуття. Я відчуваю…..3 крок – потреба..тому що потребую…4 крок – прохання. Чи не міг би ти…., я прошу тебе

Номер слайду 26

КРОК 1: ОЗВУЧИТИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ - Ти досі не вимкнув гру, ти безвідповідальний і не поважаєш мене. (КРИТИКА)- Ти казав, що вимкнеш гру за 10 хвилин, а минуло вже 20 хвилин. (СПОСТЕРЕЖЕННЯ) Наприклад, мама звертається до сина: «Ти досі не вимкнув гру, ти безвідповідальний і не поважаєш мене». Натомість вона може зауважити: «Ти казав, що вимкнеш гру за 10 хвилин, а минуло вже 20 хвилин». Це спостереження. Ідея в тому, щоб озвучувати те, що могла б зняти камера, – факти без оцінок.

Номер слайду 27

КРОК 2: ВИСЛОВИТИ СВОЇ ПОЧУТТЯ (ЕМОЦІЇ)Я відчуваю сум, бо хочу бути почутою!

Номер слайду 28

КРОК 3: ПРИВ’ЯЗАТИ ПОЧУТТЯ ДО ПОТРЕБКоли ти не чуєш мене, я почуваюся неважливою.

Номер слайду 29

КРОК 4: ВИСЛОВИТИ ПРОХАННЯ- Я б хотіла, щоб ти вимкнув гру зараз і ми пішли у справах, про які домовлялися. Прохання не має бути вимогою. Коли від людини починають чогось вимагати, вона одразу чинить опір.

Номер слайду 30

ЕМОЦІЙ - ІНДИКАТОРИ

Номер слайду 31

Номер слайду 32

ВПРАВА «Емпатія до себе»1. Що відчуваєте? Спробуйте виділити основні почуття. (1-3)2. Про які потреби повідомляють ваші почуття?3. Що можете зробити, щоб задовольнити ці потреби? (мінімум 3 можливі варіанти)4. Оберіть той варіант, що вам підходить і дійте!style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 33

ВПРАВА «Вдячність»1. Кому ви хочете подякувати? 2. Що зробила або сказала ця людина значущого для Вас?3. Що відчуваєте завдяки цьому?4. Які Ващі потреби задоволені завдяки цьому?

Номер слайду 34

Рефлексія Що нового дізнався на занятті?Що найбільше сподобалося?Що було цінним і корисним?

Номер слайду 35

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Доманська Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
2295
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку