Презентація "Сполучення йо, ьо"

Про матеріал
Презентація містить теоретичний матеріал та завдання для вивчення та закріплення теми "Сполучення йо, ьо"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сполучення букв йо, ьо 5 клас

Номер слайду 2

Мета уроку:ознайомити учнів із правилами написання сполучень йо, ьо; сприяти засвоєнню основних правил вживання буквосполучень йо, ьо; знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх за допомогою правил; виправляти помилки на вивчені правила; розвивати орфографічну пильність та грамотність; виховувати мовленнєву культуру

Номер слайду 3

Повторення вивченого. Гра “ТАК чи НІ” 1. Звуковий склад мови вивчає фонетика.2. Орфографія вивчає знаки письма.3. В українській мові всього 33 звуки. 4. М᾽який знак позначає м᾽якість приголосних на письмі.5. М᾽який знак пишемо після б, п, в, м, ф.6. Слова “тьмяний”, “різьбяр” пишемо з м᾽яким знаком. 7. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків.8. Відкриті склади закінчуються голосним. 9. У слові “школярі” всі склади закриті.

Номер слайду 4

Перевір себе!Гра “ТАК чи НІ” 1. Звуковий склад мови вивчає фонетика. (Так) 2. Орфографія вивчає знаки письма. (Ні) 3. В українській мові всього 33 звуки. (Ні) 4. М᾽який знак позначає м᾽якість приголосних на письмі. (Так) 5. М᾽який знак пишемо після б, п, в, м, ф. (Ні) 6. Слова “тьмяний”, “різьбяр” пишемо з м᾽яким знаком. (Так) 7. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків. (Так) 8. Відкриті склади закінчуються голосним. (Так) 9. У слові “школярі” всі склади закриті. (Ні)

Номер слайду 5

Спостереження над мовним матеріалом1. Подані слова поділіть на склади. Яке сполучення (йо чи ьо) може бути складом?2. Простежте, яке сполучення (йо чи ьо) може бути на початку складу, а яке - у кінці чи в середині складу. Район, сьомга, сьогодні, знайомий.

Номер слайду 6

ЙО пишемо: на початку слова або складу для позначення сполучення приголосного [й] з голосним [о]: йо-го, міль-йон. ЬО пишемо: у середині або в кінці складу для позначення м'якості приголосного перед [о]: дзьоб, льо-дя-ник. Сполучення букв йо, ьо

Номер слайду 7

Малюнковий диктант Гал..рка – верхні яруси театру, цирку

Номер слайду 8

Перевір себе! Йогурт, бульйон, пеньок, льон, майонез, йорж, шампіньйони, гальорка

Номер слайду 9

Спишіть слова, уставляючи сполучення ЙО, ЬО. Підкресліть орфограму. Л..дяний, л..тчик, трет..го, бо..вий, пол..вий, зна..мий, бад..рий, міль..он, га..к, ..рж, буль..н, павіль..н, ма..р, Вороб..в, син..го, кур..з, ранн..го, ..дування, дз..бик, сер..зно, вол..вий, Корол..в, обідн..го.

Номер слайду 10

Перевір себе! Льодяний, льотчик, третього, бойовий, польовий, знайомий, бадьорий, мільйон, гайок, йорж, бульйон, павільйон, майор, Воробйов, синього, курйоз, раннього, йодування, дзьобик, серйозно, вольовий, Корольов, обіднього.

Номер слайду 11

Третє зайве!1. Сер..зний, прац..витий, бад..рий4. С..мий, с..годні, буль..он 3. Л..довий, во..вничий, змал..ваний2. Пол..вий, під..мний, т..хкати

Номер слайду 12

Перевір себе!Серйозний, працьовитий, бадьорий 2. Польовий, підйомний, тьохкати 3. Льодовий, войовничий, змальований4. Сьомий, сьогодні, бульйон

Номер слайду 13

Рефлексія. Сьогодні на уроці я навчився…Я зрозумів, що... Тепер я вмію…

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Вивчити правила на с. 154, вправа 353 (за підручником : О. Заболотний, В. Заболотний “Українська мова”, підручник для 5 класу, Київ: “Генеза”, 2022)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Московчук Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ГЛУЗДАКОВА Світлана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
8448
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку