Вправа «Опис за фото» або «Зовнішність оманлива»1. Випускник Гарварду Джефферсон Мун
Номер слайду 5
2. Медсестра Сехер Шалим
Номер слайду 6
3. Пастор Джек Джонсон
Номер слайду 7
4. Генеральний директор “Fortune 500″ Едгар Гонсалес
Номер слайду 8
5. Стенфордський аспірант Семмі Лі
Номер слайду 9
6. Ветеран війни в Іраці Джейкоб Вільямс
Номер слайду 10
7. Відомий художник Александр Хафман
Номер слайду 11
План уроку1. Поняття стереотипів та упереджень. Шляхи подолання стереотипів2. Забобони.3. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації.
Номер слайду 12
Привчи свій розум до сумніву, а серце до терпимості! (Георг Ліхтенберг, німецький учений і публіцист)
Номер слайду 13
Стереотип — стале, спрощене, схематичне, часто викривлене уявлення про щось або когось. Уперше термін «стереотип» використав класик американської журналістики Уолтер Ліппман в 1922 р. у книзі «Суспільна думка». Цим словом він намагався описати метод, за допомогою якого суспільство намагається категоризувати людей. Як правило, громадська думка просто ставить «штамп» на підставі деяких характеристик.
Номер слайду 14
Стереотипи формуються на основі: Віку (всі підлітки “важкі”);Статі (чоловіки не плачуть);Раси (у чорношкірих фізичні якості переважають над інтелектуальними);Релігії ( іслам – релігія терору);Професії (усі адвокати шахраї);Національності (усі німці пунктуальні).
Номер слайду 15
Вправа “хлопці – дівчата”Пам’ятайте про ввічливість та взаємоповагу!Дівчата Продовжити фразу “Усі хлопці - …”, записавши кілька поширених стереотипів. Сформувати образ ідеального хлопця (чоловіка). ХлопціПродовжити фразу “Усі дівчата - …”, записавши кілька поширених стереотипів. Сформувати образ ідеальної дівчини (дружини)
Номер слайду 16
Гендерний стереотип. Гендерний стереотип — стандартизовані уявлення про моделі поведінки та риси характеру відповідно до понять «чоловіче» та «жіноче»
Номер слайду 17
Види стереотипів:- позитивні (моя дівчина — найвродливіша, моя країна — найкраща, наші вчителі — найрозумніші);- негативні (у селі люди менш освіченні, французи розбещені, араби — войовничі);- нейтральні (усі українці люблять борщ, усі іспанці дивляться кориду, всі німці — пунктуальні).
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Причини виникнення стереотипів:відсутність життєвого досвіду; емоційне сприйняття та упереджене ставлення; отримана інформація; відсутність достатньої кількості фактів
Номер слайду 20
Упередження. Дискримінація.
Номер слайду 21
Упередження Упередження — це зазвичай негативні думки, про явища, людину або групу людей, що, однак не передбачають безпосереднього знайомства з ними, а тому формуються опосередковано. Якщо стереотипи — це переконання, то упередження — це емоційне ставлення, яке зазвичай пов’язане з наявними стереотипами або сформоване на їх підставі.
Номер слайду 22
Упередження бувають:- етнічні, пов’язані з належністю людини до певної етнічної групи і, відповідно, до її звичаїв, культури, одягу, мови, їжі тощо;- національні, які можуть виникати, коли хтось упереджено ставиться до особи, що належить до іншого народу;- расові, коли ставлення до інших залежить від кольору шкіри або інших характерних ознак раси;- релігійні, зумовлені релігійними переконаннями;- статеві, якщо ставлення до іншої людини залежить від її статі;- вікові, коли ставлення до інших зумовлено їхнім віком;- пов’язані із зовнішністю або фізичними вадами, що обумовлено особливостями зовнішнього вигляду людини.
Номер слайду 23
Шляхи подолання стереотипів:усвідомити їх наявність,пошукати інформацію про людей чи явища, щодо яких є стереотипи,не сприймати всю спільноту через окремих її представників,позбутися переконання, що власна думка є найправильнішою,зосередити увагу на позитивних характеристиках.
Номер слайду 24
Забобони. Це - помилкові переконання, віра в невідомі надприродні сили, що впливають на майбутні події. Забобони зберігаються як пережитки минулого у свідомості окремих людей.
Номер слайду 25
Дискримінація дискримінація— обмеження прав людини й утиск її гідності за ознаками раси, національності, статі, релігії, переконання, майнового становища тощо;
Номер слайду 26
Прояви і форми дискримінаціїГеноцид - навмисне й систематичне знищення расових або національних груп цивільного населення з метою ліквідувати певні раси, національні та релігійні групи. Расизм - протиправна національна політика, що має на меті пригноблення представників однієї раси представниками іншої. Ксенофобія - страх перед чужоземцями та ненависть до них, їх культури, звичаїв.
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Номер слайду 29
Толерантність — моральна якість, що виявляється в повазі інтересів, почуттів, звичок інших людей. Це терпиме ставленнядо думок, що не збігаються з власними, позиціями, віруваннями, терпимість докритики, до поведінки інших. Вона передбачає захист й обґрунтування власної позиції.
Номер слайду 30
Інклюзія — це політика і процес, що передбачає збільшення ступеня участі та отримання більших можливостей у соціальному житті й навчанні для всіх людей незалежно від фізіологічних чи психологічних особливостей.
Номер слайду 31
Вправа “Факти чи стереотипи”Повні люди - привітні. В Україні проживає понад 100 національностей. Більшість сенаторів США – чоловіки. Аборигени - люди відсталі. Усі шведи - світловолосі. Політики - люди безчесні. Усі українці люблять сало. Більшість інвалідів не можуть займатися спортом. Темношкірі більш схильні до занять спортом, ніж до інтелектуальної праці. Хворі на СНІД - люди аморальні. Усі президенти України - чоловіки старші за 35 років. Араби - люди імпульсивні. Християни - люди високих чеснот. Яблуні цвітуть навесні. Українські чорноземи - найкращі.
Номер слайду 32
Номер слайду 33
Домашнє завдання. Опрацювати параграфи 17, 18 Карта стереотипів. Перейдіть за QR-посиланням і перегляньте серію карт лондонсько-го дизайнера Янко Цветкова, що з гумором відображають стереотипи у сприйнятті європейських країн різними народами. Проаналізуйте, на основі яких рис, подій чи фактів виникли стереотипи щодо представників різних країн?Чому сприйняття представників одних і тих самих країн у різних народів відрізняється?Які види стереотипів ви помітили у назвах на карті?Які почуття у вас викликають стереотипи стосовно України?Чи погоджуєтеся ви зі стереотипними Уявленнями про інші країни?Чому?Спрогнозуйте можливі наслідки таких стереотипів.