Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Особливості художнього стилю
Номер слайду 4
Робота з текстом Шоколадний цехІ раптом містер Вонка, директор шоколадної фабрики, зупинився. Перед ним сяяли блискучі металеві двері. Діти й дорослі з'юрмилися навколо. На дверях великими літерами було написано:«ШОКОЛАДНИЙ ЦЕХ»
Номер слайду 5
Вони стояли посеред чудової долини. Обабіч простягалися зелені луки, поміж них текла велика коричнева річка, а посеред неї шумів велетенський водоспад. Вода стікала зі стрімкої скелі, закручувалася щільними пластоми, а тоді з розмаху вливалася в бурхливий вир, що клекотів піною та бризками. Річкові береги поросли мальовничими деревами й кущами - плакучими вербами, вільхами та високими купами рододендронів з рожевими, червоними й бузковими квітами. Луки були всіяні тисячами квіточок жовтця.
Номер слайду 6
- От! - вигукнув містер Вонка, підскакуючи й показуючи золотою тростинкою на коричневу річку. - Це все шоколад! Кожна краплинка цієї річки - з гарячого рідкого шоколаду найвищої якості. Най-най-най-вищої якості. Цього шоколаду вистачить, щоб заповнити по краї всі ванни всієї країни! А як вам мої луки? Подобається травичка й жовтець? Травичку, на якій ви стоїте, любі малята, зроблено з нового сорту м'якої м'ятної цукрової вати, яку я недавно винайшов! Я назвав її цукряткою! Скуштуйте стеблинку! Будь ласка! Це так смачно!Усі механічно нахилилися й зірвали по стеблинці трави - окрім Авґустуса Ґлупа, котрий хапнув одразу цілу жменю. А Віолета Бореґард, перш ніж покуштувати свою стеблинку трави, витягла з рота жуйку, з якою вже побила світовий рекорд…
Номер слайду 7
Раптом повітря задзвеніло від вереску. Верещала дівчинка. Вона несамовито вказувала на протилежний берег річки.- Дивіться! Дивіться туди! - лементувала вона. - Що це таке? Воно рухається! Воно йде! Це маленька істота! Маленька людинка! Отам, за водоспадом!Діти разом з батьками метнулися до річки, щоб краще роздивитися.- Це просто фантастика!- Вони мені по коліна!- А яке в них смішне довге волосся! Крихітні люди - завбільшки як звичайна лялька - зупинилися на тому березі річки й почали розглядати відвідувачів. Один показав на дітей, а тоді щось прошепотів чотирьом своїм товаришам і всі п'ятеро зареготали.
Номер слайду 8
- Це ж не можуть бути справжні люди, - засумнівався Чарлі.- Звичайно, що справжні, - заперечив містер Вонка. - Це ж умпа-лумпи.- Умпа-лумпи! - вигукнули всі одночасно. - Умпа-лумпи!І містер вонка розповів відвідувачам історію про своїх казкових робітників із країни Лумпаландії (Р. Дал).
Номер слайду 9
Виконайте завдання до тексту. Визначте тему й основну думку тексту. Виділіть основні частин (основні й другорядні). Визначте, які частини можна зняти, які – об’єднати, а які – узагальнити. Доберіть узагальнювальні слова й речення. Складіть складний план.
Номер слайду 10
Способи ущільнення тексту. Відкидання другорядного. Узагальнення матеріалу шляхом виділення найважливіших фактів.
Домашнє завдання. Підручник, сторінка 200-202 Скласти і записати складний план до тексту «Шоколадний цех». Скласти і записати 7-10 запитань до містера Вонка. Відповідаючи на які він описував би свій шоколадний цех.