Інтерактивне навчання (з англ.)— це, по-перше, учіння, яке ґрунтується на взаємодії, по-друге, навчання, побудоване на взаємодії. Таким чином, основою інтерактивного навчання є взаємодія.Інтерактивні методи навчання — це система способів діалогічної взаємодії суб'єктів навчання спрямованих на осмислення діалогу, його «інтер»-«інтра»-«мета»-суб'єктні плани.
Учням необхідно дотримуватися таких правил: Висловлюватись по черзі, не перебиваючи того, хто говорить. Критикувати думку, а не особу, яка її висловлює. Поважати всі висловлені думки. Не сміятися, коли інший говорить, за винятком випадків, коли хтось жартує. Не змінювати теми дискусії. Заохочувати до участі в дискусії інших. Для дискусії пропонуються суперечливі питання.
Технологія «Прес» 1 клас. Тема. Розв’язування задач. На гілці сиділо 5 ворон, а горобців на 3 менше. Скільки горобців сиділо на гілці? 1-й учень. Я вважаю, що ця задача розв’язується за допомогою дії віднімання: 5 - 3 = 2. 2-й учень. Ми віднімаємо, тому що в умові сказано: «Горобців на 3 менше». 3-й учень. Наприклад, Маринка намалювала 4 трикутники, а кружечків на 2 менше. Скільки кружечків намалювала Маринка? 4-й учень. Отже, якщо в умові задачі сказано: «На стільки менше від якогось числа», ми віднімаємо.
Технологія «Прес» 1 клас. Тема. Порівняння чисел. Яке з чисел більше 8 чи 2? 1-й учень. Я вважаю, що число 8 більше за число 2. 2-й учень. Це так, тому що в натуральному ряді кожне наступне число більше за попереднє, а число 8 стоїть далі в числовому ряді, ніж число 2. 3-й учень. Наприклад, число 2 більше за 1. 4-й учень. Отже, число 8 більше за 2.
Технологія «Прес» 4 клас. Розв’язування задач. Маса одного оленя 150 кг. Яка маса чотирьох таких оленів? 1. Я вважаю, що розв’язати задачу можна за допомогою дії множення. 2. 150 * 4 = 600, тому що 100 *4=400, 50 *4=200, 400+200=600 3. Наприклад, 120 *4=100*4+20*4= 400+80=480 4. Отже, маса чотирьох оленів 600 кілограмів.
Саме на уроках, де використовуються інтерактивні сучасні технології, учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення. Підвищення ефективності навчального процесу, досягнення високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечення оволодіння ними навичками саморозвитку особисто значною мірою можна домогтися, використовуючи сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний. Дотримання порядку застосування активних методик дозволяє спланувати і проводити уроки більш ефективними та цікавими для дітей.