Номер слайду 11
ПЕРША ДОПСИХОЛОГІЧНА САМОДОПОМОГА В КРИЗОВІЙ СИТУАЦІЇУчителям доводиться витримувати подвійне емоційне навантаження. Ви створюєте безпечне середовище для навчання дітей і контейнуєте їх почуття і реакції, але й самі іноді переживаєте біль, сум, безпомічність, лють, страх, провину тощо. Буває так, що ви погано спали вночі, не встигли поснідати або втомилися від навантаження, але все одно маєте проводити урок. Чи під час заняття, саме коли ви почали пояснювати нову тему, лунає сирена, тож потрібно вести дітей у сховище. Чи у вас відбувається складний діалог з учнем, який постійно перебиває і намагається хамити. Чи деякі теми з уроків історії та літератури викликають болючі паралелі з сьогоденням. Усе це може стати тригером і спровокувати дії, яких у іншій ситуації ми б не зробили. Тригер — це подія, що викликає яскравий емоційний спогад про травматичну ситуацію з вашого минулого. Тригерами можуть стати люди, предмети, місця, запахи, звуки, слова чи навіть кольори, які провокують автоматичну бурхливу емоційну чи поведінкову реакцію. Може різко підвищитися рівень тривоги, ви відчуєте, як ваші пальці мимоволі стискаються у кулаки, а обличчя, шия і плечі напружуються. Голос готовий зірватися на крик. Ви дихаєте часто й поверхнево.