Матеріали, орієнтовані на підтримку педагогів, що бажають брати участь у конкурсах професійної майстерності
Мета: ознайомити з досвідом щодо представлення системи та результативності роботи вчителя в аналітичному звіті
Текст викладається від першої особи У тексті є ілюстрації, схеми, графіки, діаграми, таблиці Звіт відображає значимість професійної діяльності педагога Представлені результати коментуються аналізуються й оцінюються Опис й аналіз результатів професійно-педагогічної діяльності педагога (системи роботи педагога) Аналітичний звіт педагога Уникати загальних міркувань на різні педагогічні теми, похвал Коротко характеризуються педагогічні методики Продемонструвати причиново-наслідкові зв’язки між тим, що і як робить вчитель, і тими результатами, які є засадами для участі на звання “кращого” Достовірність матеріалів
науково-теоретична та психологічна підготовка Громадсько-педагогічна та виконавська діяльність Якість ведення документації Якість викладання навчального предмета Робота з самовдосконалення і підвищення педагогічної майстерності Позакласна робота з предмета Робота з підготовки навчально-матеріальної бази предмета Система роботи педагога в цілому Компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу
МАРІУПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР МАТЕРІАЛИ УЧАСНИКА ІІ ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ „УЧИТЕЛЬ РОКУ-2010” СОВЕНКОВОЇ СОФІЇ ЙОСИПІВНИ УЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №104 м.МАРІУПОЛЯ Маріуполь 2010 ТИТУЛЬНИЙ АРКУШ
Основна частина поділяється на розділи чи на розділи та підрозділи : Навчально-виховна робота в класі , динаміка навчальних досягнень учнів Позакласна робота з предмета, що викладається Виконання функцій класного керівника Застосування сучасних освітніх технологій Узагальнення та розповсюдження власного педагогічного досвіду Участь у професійних конкурсах Підвищення кваліфікації
Загальна успішність – кількість учнів,що мають, середній, достатній, високий рівень знань Якісна успішність (якість знань) -кількість учнів, що мають, достатній, високий рівень знань Визначається у процентному відношенні до загальної кількості учнів Показники якості навчання, що відображаються у звіті
Додатково необхідно приділити увагу аналізу таких показників: Динаміка участі вихованців, що беруть участь у предметних олімпіадах (конкурсах) на рівні закладу Збільшення кількості та підвищення якості робіт, виконаних учнями (індивідуальні та групові проекти, дослідження) Ріст мотивації до вивчення предмета (збільшення кількості учнів класу, що цікавляться вивченням даного предмета
Розділ – Позакласна робота з предмета Позаурочна робота – це ведення предметних гуртків (секцій, факультативів); керівництво індивідуальними, груповими проектами учнів (навчальними, навчально-дослідницькими); підготовка окремих учнів до участі в предметних олімпіадах , конкурсах; індивідуальна робота з невстигаючими учнями; організація та проведення предметних днів, тижнів, декад та інших масових заходах, пов’язаних з предметом, що викладається
Результативність позакласної роботи з предмета Кількість учнів, що постійно відвідують предметний гурток (факультатив); Кількість учнів, які успішно виконали предметні проекти; Кількість учнів, що брали участь у конференціях, конкурсах, концертах, спортивних змаганнях; Кількість учнів, що посіли призові місця в олімпіадах, конкурсах, спортивних змаганнях; Зменшення кількості учнів, що мають початковий рівень знань; Зміна характеру мотивації (підвищення зацікавленості) до вивчення предмета.
Розділ – Виконання функцій класного керівника Результати роботи Створення та підтримування атмосфери товариськості, взаємодопомоги, толерантності у колективі Відсутність та позитивна динаміка щодо зменшення правопорушень серед учнів Постійний зв’язок з батьками учнів Розвиток самоврядування в класі (досягнення певного якісного рівня його розвитку) Активна участь учнів у житті навчального закладу Соціальна активність класу
Розділ – Впровадження сучасних освітніх технологій Уважне вивчення нових освітніх технологій. Розробка відповідних засобів навчання та виховання. Обережна та відповідальна експериментальна робота з обраними засобами навчання. Ретельний аналіз та оцінка одержаних результатів. Визначення меж застосування нових технологій у своїй діяльності
Компоненти сучасних освітніх технологій Розвиваюче навчання Проблемне навчання Різнорівневе навчання Технологія вирішення винахідницьких задач Проектні методи навчання навчання Технологія “Дебати” Колективна система навчання Дослідницькі методи в навчанні Технологія модульного і блочно-модульного навчання Лекційно-семінарсько-залікова система навчання Технологія розвитку критичного мислення Технологія застосування у навчанні ігрових методів Навчання у співпраці Інформаційно-комунікативні технології Здоров’язберігаючі технології Система іноваційної оцінки “портфоліо” Дистанційне навчання
Основні показники якості роботи вчителя щодо впровадження сучасних освітніх технологій 1. Впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання, що підтверджується відкритими навчальними заняттями, особисто розробленою електронною навчально-методичною продукцією, а також продуктами діяльності учня. 2. Впровадження проектних, дослідницьких й інших сучасних освітніх технологій у процесі навчання та у виховній роботі, що підтверджуєтся відповідними продуктами діяльності учнів. 3. Розробка та використання (застосування) навчально-методичної продукції, що успішно пройшла професійну експертизу.
Розділ – Узагальнення та розповсюдження власного педагогічного досвіду Продуктом узагальнення досвіду є відповідний науково-методичний текст, зафіксований на будь-якому матеріальному носії паперовому,електронному) є доступним для загалу вчителів (опубліковане, здійснено публічний показ,розміщене на веб-сайтах тощо).
Основні форми розповсюдження досвіду Проведення майстер-класів (відкритих занять), авторських семінарів; Систематична робота з молодими колегами (наставництво,шефство, керівництво педагогічною практикою студентів); Участь з доповідями в семінарах, нарадах, конференціях; Науково-методичні публікації у періодичних виданнях
Висновки Запровадження методу аналітичного звіту про діяльність вчителя допоможе : цілеспрямовано здійснювати моніторинг індивідуальної траєкторії професійного розвитку кожного вчителя; створити повний банк результатів його діяльності, виявити найбільш цінний досвід для подальшого розповсюдження; ефективно управляти становленням професійної майстерності; а також об’єктивно оцінити результати роботи вчителя.